שתף קטע נבחר

סוף טוב: הסעודית שברחה ממשפחתה קיבלה מקלט בקנדה

אחרי ימים ארוכים בתאילנד, שם התבצרה בתחילת השבוע במלון, עלתה רהף בת ה-18 על המטוס שיביא אותה לחיים חדשים בקנדה. ראש הממשלה טרודו: "תמיד נתעקש על זכויות נשים"

 

הצעירה הסעודית שנמלטה ממשפחתה והתבצרה במלון בבנגקוק קיבלה הלילה (שבת) אישור לבקשת המקלט שלה בקנדה. כך דיווחה רשת BBC. רהף מוחמד מ' אלקונון בת ה-18 עלתה לטיסה לקנדה לאחר שרשויות ההגירה התאילנדיות הורו על גירושה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

רחף מוחמד מ' אלקונון עצורה ב תאילנד סכנת גירוש ל סעודיה (צילום: AP)
רהף מוחמד מ' אלקונון. "רוצה להיות חופשייה לבחור מה ללמוד ובמה לעבוד"(צילום: AP)

בריאיון ל-BBC אמרה רהף: "שיתפתי את העולם בסיפור ובתמונות שלי ברשתות החברתיות - ואבא שלי כעס כל כך. אני לא יכולה לעבוד וללמוד במדינה שלי, ואני רוצה להיות חופשייה לבחור מה ללמוד ובמה לעבוד".

 

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי "כשהאו"ם ביקש שנעניק לה מקלט - הסכמנו. קנדה היא מדינה שתמיד תעמוד על זכויות האדם וזכויות הנשים בכל העולם". סוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR) בירכה על החלטת קנדה לקבל את הצעירה. ראש הסוכנות, פיליפו גרנדי, אמר כי "סיפורה משך תשומת לב בכל העולם בימים האחרונים, וסיפק הצצה למצבם של מילוני פליטים ברחבי העולם". מנהל רשות ההגירה בתאילנד אמר כי היא "עזבה את המדינה בשמחה ובהכרת תודה לכל מי שדאג לה כאן".

רחף מוחמד מ' אלקונון עצורה ב תאילנד סכנת גירוש ל סעודיה (צילום: AP)
אלקונון מתבצרת במלון בתאילנד(צילום: AP)
 

אביה ואחיה של רהף הגיעו לבנגקוק בניסיון לשכנע אותה לחזור איתם לסעודיה, אך ללא הועיל. הצעירה טענה שאם תחזור - משפחתה תהרוג אותה בשל התנגדותה לדת האיסלאם. בעבר, קנדה הכעיסה את סעודיה כשקראה לשחרר פעילים למען זכויות נשים שנעצרו במדינה, מה שהוביל לגירוש אנשי שגרירות קנדה בממלכה והקפאת המסחר בין המדינות.

 

תחילה דווח כי סוכנות הפליטים של האו"ם ביקשה מאוסטרליה לאפשר לצעירה להתיישב במדינה, והיא שוקלת את הנושא. כאמור, הצעירה צפויה להגיע קנדה, לכן ייתכן שהאפשרות הקודמת ירדה מהפרק בגלל המדיניות הנוקשה של אוסטרליה כלפי פליטים. 

 

רהף בת ה-18 נעצרה לפני כשבוע בשדה התעופה בבנגקוק מכיוון שהייתה ללא דרכון. היא טענה שאנשי השגרירויות של סעודיה וכווית תפסו אותה בשדה התעופה והחרימו לה את הדרכון, ושהיא נעצרה בבנגקוק לבקשת ריאד. משרד החוץ הסעודי ותאילנד הכחישו את ההאשמות שלה.

 

רהף טענה שמשפחתה התעללה בה במשך חודשים ארוכים. כאשר המשפחה נסעה לביקור בכווית היא ניצלה את ההזדמנות ועלתה על מטוס לתאילנד כעצירת ביניים בדרך לאוסטרליה, שם רצתה להגיש בקשת מקלט. לטענתה, המשפחה שלה דיווחה על תוכניותיה למשרד החוץ הסעודי.

 

ביום שני היא התבצרה במשך שעות במלון בשדה התעופה שאליו נלקחה, וסירבה לאפשר לאנשי רשות ההגירה ללוות אותה לטיסה לכווית,

בדרך חזרה לסעודיה. בתום שעות ארוכות נמסר כי רהף קיבלה אישור זמני להיכנס לתאילנד וכי אנשי סוכנות הפליטים של האו"ם מלווים אותה ונותנים לה הגנה.

 

בזמן שהתבצרה במלון בשדה התעופה, פרסמה רהף כמה סרטונים בטוויטר וסיפרה על מצבה הקשה. בין היתר פרסמה סרטון מחדר המלון והראתה את השולחן והמזרן שחוסמים את הדלת.

 

בסעודיה הנשים נדרשות לקבל אישור מקרוב משפחה ממין זכר על מנת להוציא דרכון, לנסוע מחוץ למדינה, ללמוד בחו"ל על חשבון מלגה ממשלתית, להינשא, להשתחרר מכלא ואפילו כדי לצאת ממקלט לקורבנות התעללות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
רחף מוחמד מ' אלקונון. פחדה שתירצח
צילום: AP
מומלצים