שתף קטע נבחר

עובדי קואופ נגד הממונה על ההגבלים העסקיים

כ-1,000 עובדי קואופ ירושלים שלחו מכתב בהול למיכל הלפרין, במטרה ללחוץ עליה לסיים במהירות את בדיקתה לגבי רמי לוי - שהגיש את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת הרשת שפעילותה הפסדית. במכתב טוענים כי "ההמתנה לקבלת התייחסותך אינה מאפשרת את המשך הליך המכר של הרשת"

עובדי רשת קואופ ירושלים מפעילים לחץ על הממונה על ההגבלים עסקיים, מיכל הלפרין, לסיים במהירות את בדיקתה לגבי רמי לוי - שהגיש את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת הרשת. העובדים פנו הערב (א') במכתב בהול להלפרין בבקשה "לפעול בבהילות וללא דיחוי - לטפל בבדיקת המציעים". לטענתם, "ההמתנה לקבלת התייחסותך אינה מאפשרת את המשך הליך המכר של הרשת, תוך גרימת נזק לכל המעורבים בדבר". מחר צפויים נאמני הרשת להיפגש עם הלפרין בנושא.

 

מכירת הקואופ: הצעת רמי לוי הגבוהה מכולן

"בונוסים נדיבים" וחובות של 200 מיליון שקל: הקשיים של רשת קואופ

רשת מזון נוספת בדרך לקריסה: קואופ ישראל בהקפאת הליכים

 

רשת קואופ מעסיקה כ-1,000 עובדים, המיוצגים על ידי עו"ד גלילה בורנשטיין. במכתב איימו העובדים כי יאלצו לפנות לבית המשפט על מנת לזמן דיון בהול בנושא. זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון הנאמנים של הרשת, שסיימו סבב שני של הצעות משופרות לרכישתה, הופתעו לגלות כי נדרש מהממונה עוד מספר שבועות כדי לבדוק את בעל ההצעה הגבוהה ביותר - רמי לוי.

ידיעות ()
קואופ שופ
 

עוד כתבו העובדים במכתב להלפרין כי "כבר בתחילת התהליך, לפני כחודש וחצי, פעלו הנאמנים עם העובדים כדי לרכז נתונים שהועברו אלייך ביחס לכל הרוכשים הפוטנציאליים, על מנת שמשרדכם יוכל לתת את התשובות המחויבות לסיום התהליך. כידוע לך, ללא עמדתך לא ניתן להמשיך בהליך המכר. חוסר היכולת להתקדם עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך, בנסיון להציל 1,000 עובדים, זאת לאור העובדה שלא התקבלה עד כה התייחסותך, ולו הראשונית, בכל הקשור בנושא".

 

התארכות הבדיקה למספר שבועות מחייבת את הנאמנים להמשיך להפעיל את הרשת, שפעילותה הפסדית, בעוד שמקרות המימון של הנאמנים מוגבלים מאוד - ועל כן רצו לסיים במהירות את המכירה. הממונה אמורה לבדוק את השלכת הרכישה על התחרות באזור ירושלים, בהתחשב בעובדה שלוי מפעיל מספר סניפים בעיר. כמו כן, עליה לבדוק מציעים נוספים למקרה שמסקנות הבדיקה יורידו את לוי מהעסקה.

 

 

 

במסגרת בדיקתה, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים אף תבחן את רשת "זול ובגדול", שהגישה גם היא הצעה לרכישת רשת קואופ ופועלת גם היא בירושלים. הלפרין תבדוק הצעות של מציעים נוספים, למקרה שבו לוי לא ירכוש לבסוף את הרשת. יצוין כי מלבד המכשול של רשות ההגבלים, צריך הזוכה שיקנה את קואופ להגיע להסכמות גם עם ועד העובדים, אשר דורש המשך ההסכם הקיבוצי בתנאים הנוכחיים. 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים