שתף קטע נבחר

החוטף של ג'יימי הורה לאמה לקשור אותה - וירה בה למוות

פרטים חדשים על הפרשה שמסעירה את ארה"ב: ג'יימי קלוס סיפרה לחוקרים שהסתתרה עם אמה באמבטיה כשג'ייק פטרסון ירה באביה. האם ניסתה להתקשר למשטרה, ואחרי שירה בה בראשה – גרר פטרסון את ג'יימי לתא המטען ברכבו. בביתו שרף את בגדיה וכלא אותה עם משקולות בחדר השינה

ארבעה ימים אחרי שג'יימי קלוס נמלטה מהשבי, אתמול (ב') נחשפו פרטים חדשים על הפרשה שמסעירה את ארצות הברית עם תחילת משפטו של החוטף, ג'ייק תומס פטרסון. פטרסון סיפר לחוקרים שראה לראשונה את ג'יימי בת ה-13 בתחנת אוטובוס כשעלתה על ההסעה לבית הספר ליד ביתה והחליט לחטוף אותה. "ידעתי שזו הילדה שאחטוף", הוא אמר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי כתב האישום נגדו, פטרסון הגיע פעמיים לבית משפחת קלוס בעיירה בארון שבוויסקונסין לפני שהצליח להוציא לפועל את תוכניתו. בפעם הראשונה הוא חזר על עקבותיו משום שהיו מכוניות רבות מדי בחנייה. גם בפעם השנייה שהגיע הוא ויתר משום ש"הבית היה פעיל מדי".

ג'יימי קלוס בת 13 נעדרת לאחר שהוריה נרצחו בביתם בארה
אולצה להסתתר מתחת למיטה כשחבריו של החוטף באו לבקר. ג'יימי(צילום: רויטרס)


ג'יימי סיפרה למשטרה שבלילה שבו נחטפה היא ישנה בחדרה כשהכלב התחיל לנבוח. היא העירה את הוריה בזמן שמכונית נכנסה לחנייה. היא ואמה, דניס, התחבאו באמבטיה, אוחזות זו בזו מאחורי וילון המקלחת הסגור. אביה, ג'יימס, ניגש לדלת הכניסה. הן שמעו ירייה, וג'יימי ידעה שאביה מת.

 

אמה של ג'יימי התחילה לחייג למשטרה כשפטרסון שבר את דלת חדר האמבטיה. ג'יימי סיפרה שהוא לבש בגדים שחורים, עם מסיכה על הפנים וכפפות, והחזיק רובה. פטרסון הורה לדניס לנתק את הטלפון ולחסום את פיה של ג'יימי עם נייר דבק.

 

פטרסון סיפר לחוקרים שדניס נאבקה בדבק ולבסוף הוא חסם בעצמו את פיה של ג'יימי וליפף את הדבק גם סביב ראשה. אחר כך הוא קשר את ידיה מאחורי גבה ואת קרסוליה יחד, לפני שהוציא אותה מהאמבטיה וירה בראשה של אמה.

ג'ייק פטרסון רצח את הורי ג'יימי קלוס חטף אותה (צילום: AFP)
פטרסון. סיפר לחוקרים שהניח שהצליח לחמוק מעונש אחרי שבועיים(צילום: AFP)
הוא גרר את ג'יימי החוצה, כמעט מחליק בדם שנקווה על הרצפה. הוא השליך אותה לתא המטען ונסע משם. הוא השתהה לרגע בדרך בזמן ששלוש ניידות משטרה נסעו במהירות עם אורות מהבהבים לכיוון הבית, והמשיך בנסיעה.

 

פטרסון לקח את ג'יימי לבקתה שלו, הורה לה להיכנס לחדר שינה ואמר לה להוריד את בגדיה וללבוש פיג'מה של אחותו. אחר כך הוא השליך את הבגדים שלה לתוך האח במרתף של בקתה.

 

בכל פעם שביקרו אותו חברים, הוא דאג שאף אחד לא יוכל לדעת שהיא שם. פטרסון איים על ג'יימי שאם תתגלה "דברים רעים יכולים לקרות לה", והחביא אותה מתחת למיטה עם קופסאות ומשקולות מסביב כדי שלא תוכל לזחול החוצה.

 

היא אולצה להישאר מתחת למיטה גם בכל פעם שהוא עזב את הבית, לפעמים במשך שעות, ללא מזון, מים או גישה לשירותים. כשאביו ביקר, אמר פטרסון לחוקרים, הוא הגביר את הרדיו בחדר השינה כדי להסתיר את כל הרעש שהיא עשויה לעשות.

הבית שממנו נחטפה ג'יימי קלוס על ידי ג'ייק פטרסון בארון (צילום: AP)
הבית שממנו נחטפה ג'יימי(צילום: AP)

פטרסון החזיק את ג'יימי בבקתה כמעט שלושה חודשים. הוא סיפר לחוקרים שהניח שהצליח לחמוק מעונש על הרצח והחטיפה אחרי שבועיים. הוא אמר גם שבליל החטיפה הוא התקין לוחיות רישוי גנובות במכוניתו וגילח את ראשו כדי לא להשאיר שום שיערה מאחור. הוא בחר ברובה המוסברג של אביו כי חשב שזה דגם נפוץ שיהיה קשה לאתר.

 

אחרי 88 ימים שבהם נעדרה והתנהלו אחריה חיפושים, נמלטה ג'יימי מהבקתה בעיירה גורדון שבה הוחזקה, וביקשה מאישה שפגשה בדרך להתקשר למשטרה. הרשויות לא אמרו אם ג'יימי הותקפה מינית וכתב האישום גם לא כולל אישום כזה. עדיין לא ברור מה התרחש בבקתה בכל התקופה שבה היא הוחזקה בשבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נמלטה אחרי 88 ימים בשבי. ג'יימי קלוס
צילום: רויטרס
מומלצים