שתף קטע נבחר

היום: עלייה קלה בטמפרטורות. מחר: סוער, שלג בצפון ובירושלים

לאורך החוף ינשבו רוחות ערות שיתחזקו במהלך הערב והלילה. ייתכן אובך. גשם מקומי יחל לרדת בצפון הארץ. מחר תפקוד את האזור מערכת חורפית סוערת נוספת שתביא עמה גשמים, רוחות, סופות רעמים, ברד, סופת שלגים בחרמון ואפשרות לשלג בירושלים

מזג האוויר היום (ג') יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. מ"מטאו טק" נמסר כי שקע מעל מזרח הים התיכון יגרום באזורנו למזג אוויר בלתי יציב. לאורך החוף ינשבו רוחות ערות שיתחזקו במהלך הלילה וייתכן אובך. גשם מקומי יחל לרדת בצפון הארץ. הרוחות בים התיכון יהיו דרומיות עד דרום-מערביות (20-45 קמ"ש, בלילה ייתכנו משבים של 60 קמ"ש) והים יהיה גבה-גלים עד רוגש בגובה 150-300 סנטימטרים.

 

 

עוד בנושא:

אתי חפירה ו-200 טון מלח: בירושלים נערכים לשלג

בתים הוצפו, תשתיות קרסו: נזקי הגשם ביישובים בצפון

הנחלים בצפון סוערים: "זרימות שלא ראינו כבר חמש שנים"

 

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה:

קריית שמונה 8-15, קצרין 5-12, צפת 4-10, טבריה 10-17, נצרת 7-14, חיפה 11-15, תל אביב 11-17, ירושלים 5-11, אשקלון 11-17, עין גדי 13-21, באר שבע 8-17, ערד 6-14, מצפה רמון 5-12 ואילת 11-19.

 

צילמתם תמונות וסרטונים (לרוחב) של מזג האוויר? שלחו למייל האדום של ynet

 

עם זאת, מחר, יום ד', שוב יהיה גשום וסוער. בצפון ובמרכז ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים וברד, בחרמון תתחולל סופת שלגים וקיים חשש להצפות ולשיטפונות במקומות המועדים. משעות הצהריים יחל לרדת שלג בפסגות הרי הגליל והגולן, שיתפשט בערב גם להרי המרכז - כולל ירושלים. בים התיכון תנשב רוח דרום-מערבית (40-60 קמ"ש, ייתכנו משבים של 100 קמ"ש) והים יהיה רוגש עד גועש (400-800 סנטימטרים).

 

צוותי חברת החשמל נערכים (צילום: יוסי וייס)
צוותי חברת החשמל נערכים לשלג בירושלים(צילום: יוסי וייס)

צוותי חברת החשמל נערכים (צילום: יוסי וייס)
צוותי חברת החשמל נערכים לשלג בירושלים(צילום: יוסי וייס)

בעיריית ירושלים הוקם חמ"ל מטה חירום עירוני. אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, אמר: "הוצאנו פקודת שלג ואנו ערוכים למזג האוויר ברמות הכי גבוהות. אנו מבצעים הערכות מצב עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. לפי התחזיות זה אירוע הקיצון הראשון בעיר החורף הזה, ועל כן דאגנו לנקות בשיתוף עם חברת הגיחון את כל תעלות הביוב והניקוזים בעיר. העירייה הזמינה 200 טון מלח לפיזור על הכבישים ובמהלך הלילה כבר נתחיל בפיזור כדי לשמור עליהם פתוחים".

 

גם עיריית צפת נערכת לשלג: בעקבות הצפי למזג אוויר סוער ביום רביעי עם אפשרות לירידת המשקע הלבן, מרכז ההפעלה העירוני יפעל החל ממחר במתכונת מיוחדת - המוקד העירוני יתגבר פעילותו, מפלסות שלג ומפזרות מלח ימוקמו בצירים הראשיים עם שימת דגש לפתיחת צירים חיוניים (מרכז רפואי זיו ובסיסי צה"ל). היום צפוי להתקיים דיון הערכת מצב בהשתתפות כלל בעלי התפקיד הפועלים בחירום.

 

המערכת החורפית הקרובה צפויה להיות קרה במיוחד. לכן, גם בחברת החשמל נערכים. אורן הלמן, סמנכ"ל שיווק ורגולציה של חברת החשמל, אמר כי "במהלך הסערה צפויות רוחות במהירות 100 קילומטר בשעה, המסכנות את כבלי החשמל ומסוגלת להפיל עצים. בהרי הצפון וירושלים צפוי שלג שיכול גם כן לסכן את רשת החשמל".

 

לקראת הסערה, מזהירים בחברה מפני סכנות אפשריות. הלמן הסביר: "אם נתקלתם בחוטי חשמל קרועים או חשופים, אין לגעת בהם כיוון שקיימת סכנת התחשמלות. יש להתקשר מיד לחברת החשמל או למשטרה. אם יש חפצים על הגגות או המרפסות שעלולים לעוף ברוח, הסירו אותם מראש כדי שלא ייתקלו בחוטי החשמל ויגרמו לתקלות".

ההודעה של עיריית ירושלים (צילום: יוסי וייס)
ההודעה של עיריית ירושלים(צילום: יוסי וייס)

מתכוננים לסערה: משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור

בשל מזג האוויר הסוער הצפוי בימים הקרובים, משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט מספר פעולות חשובות על מנת לצמצם את נזקי הקור.

 

השפעת הקור על גוף האדם: בגיל המבוגר קיימת הסכנה מוגברת בקור, בין היתר כתוצאה ממצב של ירידת חום הגוף (היפותרמיה), שבו טמפרטורת הגוף יורדת ל- 35 מעלות (טמפרטורת גוף תקינה היא 37 מעלות בקירוב). בגיל המבוגר הסכנה מחשיפה לקור מוגברת.

 

דרכים למניעת פגיעת קור:

 

*חימום נאות - חימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, שאינה פחותה מ-21 מעלות. מומלץ להיעזר במד חום למדידת טמפרטורת החדר.

 

*יש לדאוג ללחות האויר בחדר, כדי להימנע מאוויר יבש.

 

*יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו').

 

*יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה – תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע.

 

*יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם.

 

*להקפיד על לבוש חם.

 

ביום ה' תחלוף הסערה. הגשמים ייפסקו במהלך הבוקר ותחול עלייה בטמפרטורות. בים התיכון תנשב רוח דרום-מערבית עד צפון-מערבית (15-35 קמ"ש, ייתכנו משבים של 45 קמ"ש) והים יהיה רוגש עד סוער (300-600 סנטימטרים). ביום ו' יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה נוספת בטמפרטורות, שתהיינה רגילות לעונה. במרכז הארץ ובדרומה ייתכן טפטוף. הרוח בים התיכון תהיה דרום-מערבית עד צפון-מערבית (15-30 קמ"ש) והים יהיה גלי עד גבה-גלים (120-220 סנטימטרים).

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי לביא
קשת בגליל העליון. ארכיון
צילום: שי לביא
מומלצים