שתף קטע נבחר

תופעה: ילדים בני חמש יורים במטווח

אנחנו רגילים לבילוי משפחתי בפארק או בבאולינג אבל מסתבר שיש הורים שמעדיפים להגיע למטווח ירי וללמד את ילדיהם להשתמש בנשק. בעל המטווח בראיון לאולפן ynet: "המטרה שלנו היא קודם כל גיבוש משפחתי"

 

 

אנחנו רגילים לבילוי משפחתי בבאולינג, בקולנוע או בפארק אבל מסתבר שיש אופציה נוספת, שנויה במחלוקת, והיא ירי במטווח.

 

"המטרה שלנו זה קודם כל גיבוש משפחתי וחברים. משהו שיכול להיות מעניין באותה מידה גם למבוגר, גם לנוער וגם לילד", אומר אורי בוצ'צ'קי, בעל מטווח, בראיון לאולפן ynet.

 

אנחנו רואים פה ילדים קטנים עם רובים. זה מוזר קצת, לא?

"המטרה היא לחשוף את הילד לשליטה עצמית שלו. עד כמה הוא מסוגל לכוון, עד כמה הוא יכול לשלוט בעצמו, להחזיק נכון, לעבוד עם הכוונות. למשל רובה צלפים זה בכלל לא נשק, זה כלי מדיטציה".

 

ילדים במטווח (צילום: אלבום פרטי)
אב ובנו במטווח(צילום: אלבום פרטי)

למה ילד בן חמש צריך לדעת את הדברים האלה?

"כי הוא רוצה, כי הוא נחשף לזה במשחקי מחשב, הוא רואה את זה מסביב באופן מאסיבי וזה דרך היחידה שהוא יכול לנגוע בדברים האלה בלי לסכן את עצמו, בלי לסכן את האנשים מסביב. זה בטיחותי לגמרי".

 

קראו עוד:

לטייל עם הבת ולשכוח מהעולם

10 משפטים שיעודדו את הילדים

"ההתנגדות לחיסונים פירקה לי את המשפחה"

 

אני סומך שזה בטיחותי והוא אפילו נהנה, אבל ילד בן חמש למה צריך להיחשף לנשקים? לירי?

"ילד בן חמש ואבא שלו. הם ביחד, עושים תחרות אחד עם השני. איפה עוד אתה יכול למצוא איזשהי אטרקציה שמעניינת באותה מידה לילד בן חמש, לאחיו בן 15, לאמא שלו בת 35 ואבא בן 40, וגם לסבא וסבתא, בני 79 ו-80. זה משהו שמאחד אותם ביחד".

 

ילדים במטווח (צילום: אלבום פרטי)
נחשפים לירי במשחקי מחשב(צילום: אלבום פרטי)

כמה ילדים מגיעים אליכם?

"בסופי שבוע זה מגיע לאלפים, כי אנחנו יושבים באמצע הדרך בין המרכז לבילוי בצפון. אנשים עוצרים לפרוק את הלחצים, לשתות קפה, לבלות, ולהמשיך בדרך לצפון או הביתה".

 

לכתבות נוספות - היכנסו לפייסבוק הורים של ynet

 

בדקנו כאן ומדובר בתופעה. לא רק במטווח הזה אלא בכלל. אתה גם מכיר את זה שיש הרבה מאוד מטווחים כמוכם שמציעים את הפעילות המשפחתית הזאת?

"רובם מתרכזים דווקא בפעילות בודדת, שבן אדם נכנס למטווח ונמצא מול המטרה. אנחנו מתמחים בפעילות משותפת, בגיבוש חברים, בגיבוש משפחה, בפעילות משותפת בין כל הגילאים, לבנים, לבנות, לכל המגזרים, עם יכולת ליהנות מכמות האדרנלין המטורפת שבן אדם מקבל בזמן התחרות".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלבום פרטי
יורים מגיל צעיר
צילום: אלבום פרטי
מומלצים