שתף קטע נבחר

בגלל חיבוק: סטודנטית סולקה מהלימודים

מצרים: ועדת המשמעת באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר החליטה לסלק צעירה שתועדה מחבקת את בן זוגה, רגע אחרי שהציע לה נישואים. האימאם של המוסד אמר שהתנהגותה "אינה הולמת", אך התערב לטובתה והעונש הופחת

אוניברסיטת אל-אזהר בקהיר, בירת מצרים, סילקה סטודנטית מהלימודים בגלל שחיבקה את בן זוגה שהציע לה נישואים. סרטון של ההצעה הופץ בתחילת החודש. הוא לא צולם באוניברסיטה, אך בעקבותיו החליטו בשבת במוסד להעניש את התלמידה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ביום שני החליט האימאם של המוסד, אחמד א-טייב, להתערב לטובתה ודחק בוועדת המשמעת "לשקול מחדש את העונש". הוא אמר שהתנהלותה מחוץ לקמפוס "אינה מקובלת ובלתי הולמת", אך ציין שיש שבשל גילה הצעיר ולמען עתידה החינוכי יש להפחית מחומרת העונש.

סטודנטית ב מצרים סולקה מהלימודים בגלל חיבו ()
העונש הופחת, והיא לא תוכל להיבחן. הצעירה ובן זוגה

בעקבות התערבותו, ועדת המשמעת ביטלה את החלטתה הקודמת, ובמקום זאת קבעה כי הסטודנטית לא תוכל לגשת לבחינות במחצית הראשונה של השנה. בהצהרה נכתב כי התלמידה "הביעה צער עמוק על מה שנעשה, והתחייב לציית לאתיקה ולערכי החברה".

 

בן זוגה של הצעירה, שלומד באוניברסיטה בצפון מצרים, סולק גם הוא מהלימודים. הוא סיפר שבעקבות המקרה, משפחתה של הצעירה מסרבת לאפשר לה להינשא לו.

 

מצרים, מוסלמית ברובה, נחשבת שמרנית במידה רבה. אוניברסיטת אל-אזהר נחשבת למוסד הלימוד היוקרתי ביותר של האיסלאם הסוני במצרים.

פורסם לראשונה 16/01/2019 23:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים