שתף קטע נבחר

נתניהו בסרטון: "השמאל והתקשורת רודפים את היועמ"ש כדי שיגיש כתב אישום"

בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה הועלה סרטון ובו האשמות כלפי אנשי שמאל ועיתונאים בנוגע להפעלת לחץ לכאורה על מנדלבליט להגשת כתב אישום בתיקי נתניהו. גבאי: "הסתה ברורה"

בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה עלה הערב (שבת) סרטון שבו נכתב באותיות אדומות על רקע שחור: "במשך שלוש שנים השמאל והתקשורת רודפים את היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש כתב אישום בכל מחיר".

 

צילום מתוך סרטון המגנה את רדיפתו של היועמ
מתוך הסרטון

באופוזיציה תקפו בחריפות את נתניהו. יו"ר העבודה אבי גבאי אמר כי "נתניהו מתיר את דמו של מנדלבליט. סרטון האיום של נתניהו הוא הסתה ברורה. במדינה נורמלית, ראש הממשלה לא תוקף את היועמ"ש שלו, לא מתיר את דמו ואת דמם של עיתונאים.

 

"לפיד וגנץ, תתחייבו לא לשבת עם נתניהו ששכח את עמו והורס את ישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי".

 

יו"ר התנועה ציפי לבני הגיבה גם היא על הסרטון: "חייבים להציל את הדמוקרטיה מידי בנימין נתניהו. כבר שנים שהאיש החזק בישראל טוען שהוא הקורבן, שהתקשורת והשמאל רודפים אחריו. עכשיו הוא מנסה לטעון שהיועמ"ש מטה את הדין נגדו. השלב הבא הוא בית המשפט. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהוא ייבחר שוב".

 

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)

בתוך כך, צפוי מחרתיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להיפגש עם עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לבקשתם לדחות את פרסום החלטתו בתיקים לאחר הבחירות. הפגישה תיערך על רקע הפרסומים שלפיהם מנדלבליט סיים את דיוני הצוותים שלו בתיקי ראש הממשלה. לפי ההערכות, מנדלבליט יודיע כי החליט להעמיד את נתניהו בעבירה של שוחד בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה), בכפוף לשימוע.

 

אם היועץ יודיע על החלטתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה, זו תהיה טיוטת כתב אישום שתועבר לנתניהו כבסיס לקיום שימוע. אם החלטת היועץ תתקבל במהלך פברואר, השימוע צפוי להתקיים רק לאחר הבחירות. סנגוריו של נתניהו צפויים לבקש חודשים ארוכים ללמוד את החומר ולהתכונן לשימוע, כך שההכרעה הסופית תתקבל בעוד חודשים ארוכים.

 

ביום חמישי הודיע מנדלבליט כי ייפגש עם פרקליטי נתניהו, עורכי הדין נבות תל-צור ועמית חדד, כדי לדון בבקשתם לדחות את פרסום ההחלטה לאחר הבחירות. בתשובה לפנייתו של תל-צור כתב יועצו הבכיר של מנדלבליט, גיל לימון, כי היועץ יסכים להיפגש איתו במטרה "להציג ביתר הרחבה את עמדתו של מרשך בסוגיה של מועד פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניינו".

 

עם זאת, לימון הבהיר כי הפגישה תעסוק במועד פרסום ההחלטה - "ובה בלבד" - וכי לא יישמעו בשיחה טענות ביחס לחשדות, להליך החקירה, לחומר החקירה ולעניינים נוספים הקשורים בה. עוד הובהר במכתב כי נציגי פרקליטות מיסוי וכלכלה, המלווים את החקירות, לא ישתתפו בפגישה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים