שתף קטע נבחר

הטרוריסטים היהודים פועלים באווירה מורעלת

האם לא מוטלת אחריות ציבורית על הרבנים שדבריהם השפיעו על הצעירים שרצחו את עאישה ראבי, בני משפחת דוואבשה ומוחמד אבו חדיר?

 

הרב יצחק גינזבורג (צילום: אתר חב
הרב יצחק גינזבורג(צילום: אתר חב"ד COL)

בשבועות האחרונים עלתה על סדר היום המשפטי והציבורי הפרשה שבמסגרתה נעצרו תלמידים מישיבת "פרי הארץ" ביישוב רחלים, בחשד למעורבות ביידוי האבנים שהרג באוקטובר האחרון את הפלסטינית עאישה ראבי, אם לשמונה. בשלב זה הודיעה הפרקליטות כי נגד אחד הנערים שנחקרו צפוי להיות מוגש כתב אישום באשמת הריגה.

 

 

יש לקוות כי הדין ימוצה עם האחראים הישירים למעשה המחריד, אולם לא די בכך. מי שמכונים "נערי הגבעות" אינם פועלים בחלל ריק. הגיע הזמן לדון גם באחריותם הציבורית והמוסרית של רבנים בכירים בציונות הדתית למעשי ה"נערים".

 

רבנים שחינכו שברוך גולדשטיין הוא קדוש שנהרג בידי גויים בשל היותו יהודי, ובשל כך הוא מצטרף לקורבנות השואה, ואלה שחינכו שהרב שטבע את האמירה הזו הינו גדול הדור - לכל אלה גם יחד יש חלק בתגי המחיר, בהצתות המסגדים והכנסיות, בהשחתת עצים, בהשחתת המכוניות, בהצתת הבתים המיושבים, הריגת משפחת דוואבשה והילד מוחמד אבו-חדיר. וכן, גם בהרג עאישה ראבי.

 

הרבנים שכתבו את הערת השוליים בעמוד האחרון של הספר "תורת המלך", ולפיה "לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר את דם מלכות הרשעה, וגם יחידים מתוך המלכות הנפגעת יכולים לפגוע בהם", אחראים להריגתה של ראבי לא פחות מהנערים שזרקו את האבן ההורגת.

 

לדוגמה הרב יצחק גינזבורג, נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר. מיד לאחר ההתנתקות הוא כתב את הספר "קומי אורי", שבו קרא לאסוף 300 בני נוער לפני גיוס וחיילים, אשר "לא כרעו לבעל המדינה" ו"מייחלים לה' בלבד".

 

ומה יעשו אותם 300 בני נוער וחיילים? "בדוגמת פנחס שגם כאשר משה והזקנים בוכים פתח אוהל מועד – באשר נתעלמה מהם הלכה, משום שאין הם קוראים את המציאות נכון – פעל הוא כנער קנאי וראה מעשה ונזכר הלכה". פירוש: הרב גינזבורג מבקש לאסוף 300 בני נוער שיקבלו הוראות למעשי נקמה בערבים ישירות מריבונו של עולם.

 

בהקדמה לספר מספר הרב מה יחסו למדינת ישראל: "יש לעקר את הרוח הציונית... את בית המשפט עלינו לשבר... את הממשלה - ממשלת השמאל או הימין - עלינו למגר. יש להפיל את הממשלה, ולכשתקום חדשה להפיל גם אותה, וכך הלאה - עד לכינון ממשל תורני בארץ... והמשמעותי ביותר היום הוא תיקון 'ותכניע' לכוחות הביטחון".

 

הספר הזה הודפס במאות עותקים ונקרא על ידי אלפי צעירים. והוא כמובן רק דוגמה אחת משיחות, מאמרים וספרים שנכתבו על ידי קומץ רבנים קיצוניים. השאלה שחייבת להישאל היא האם לא הגיע הזמן לבקש מאותם רבנים דין וחשבון ציבורי-מוסרי על כל אותם נערים שהתפתו ונסחפו לקריאת השיחות, המאמרים והספרים ועשו מעשים איומים שבגינם נהפכו חייהם של מאות משפחות יהודיות וערביות לסיוט?

 

אסור להשלים עם כך שנערי הגבעות שסרחו ישלמו את המחיר הכבד והמוצדק על מעשיהם, ואילו הרבנים שטפטפו את האידיאולוגיה המופקרת ימשיכו לשתות קפה בבתי המדרש.

 

  • גדי גבריהו הוא יו"ר פורום תג מאיר

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: "תג מאיר"
גדי גבריהו
צילום: "תג מאיר"
מומלצים