שתף קטע נבחר

התפתחות משמעותית בפרשת הטרור היהודי: כתב האישום מעוכב

הפרקליטות הייתה אמורה להגיש היום כתב אישום נגד הנער שהיה מעורב לטענת רשויות האכיפה ביידוי אבנים לעבר מכוניתה של הפלסטינית עאישה ראבי. ואולם, בשל גרסה שמסר הנער הוחלט לבצע השלמות חקירה

רכבה של האישה הפלסטינית שנהרגה ()
עאישה ראבי ורכבה שנרגם באבנים

התפתחות משמעותית בתיק החקירה של מות הפלסטינית מיידויי אבנים: חמישה ימים אחרי הגשת הצהרת תובע בעניינו של הנער החשוד המרכזי בהריגתה של עאישה ראבי, נודע היום (א') כי הפרקליטות מעכבת את הגשת כתב האישום נגדו. גורם במשטרה ציין כי "התיק נמצא בהשלמת חקירה ולכן כתב האישום לא הוגש היום כפי שהיה צריך להיות".

 

לפי לוחות הזמנים, הפרקליטות הייתה אמורה להגיש את כתב האישום כבר היום - ואולם גרסה שמסר הנער בעצת פרקליטו, עו"ד עדי קידר מארגון "חננו", הובילה את החוקרים לבדוק את תיק הראיות מחדש. ברקע הדברים יצוין כי החשוד שמר במהלך חקירתו על זכות השתיקה, עד שהחליט למסור גרסה לאירועים שבגינם הוא נעצר.

 

 

בשל צו איסור פרסום, שהוטל על פרטי החקירה, לא ניתן לחשוף את פרטי הגרסה שמסר הנער למשטרה. עו"ד קידר ועו"ד אמיר ברכה, שמייצג איתו את החשוד, מסרו כי הם בטוחים שלאחר בדיקת הגרסה החדשה, הפרקליטות לא תגיש כתב אישום נגד הנער.

 

 

בשל ההתפתחויות, בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של הנער בארבעה ימים נוספים בהסכמת עורכי דינו. "במהלך הימים האחרונים, המשטרה והפרקליטות בודקות טענות שאותן העלינו בפניה ואנו מקווים ומצפים כי טענות אלו יהפכו את הקערה על פיה. בשלב זה ותוך שמירה על טיב איכות הבדיקה לא נוכל לפרט מעבר לכך", מסרו עורכי הדין של הנער.

ישיבת פרי הארץ ()
המעורבים לומדים בישיבת "פרי הארץ"

עו"ד קידר (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
עו"ד קידר(צילום: עידו ארז)

עו"ד קידר, שצפה כבר בשלב הגשת הצהרת התובע בעניינו של החשוד כי התפתחויות מסוימות עלולות להוביל לביטול כתב האישום, אמר אז: "היד שכותבת את כתב האישום הזה צריכה לרעוד". אם טענות הנער יוכחו כנכונות, רשויות האכיפה עשויות לשנות את החלטתן ולפתוח מחדש את תיק מותה של ראבי.

 

לאחר הארכת מעצרו של הנער בהסכמה, אמר עו"ד קידר: "בעקבות התפתחות דרמטית שהחלה עוד במהלך סוף השבוע האחרון, העלינו כמה טענות ובקשות בפני הפרקליטות והמשטרה. לשמחתנו, מצאנו אוזן קשבת. עד ליום רביעי הדברים יישקלו ואני מקווה שיישקלו למקום טוב. בסופו של דבר המהלך שעשינו הוא לחקר האמת ולהביא להעמקה של ממש בתיק המורכב הזה".

 

הנער נעצר ב-30 בדצמבר 2018, ומאז הוארך מעצרו שלוש פעמים. בארגון "חננו" טענו בשבוע החולף כי המשטרה מסרבת להעביר מסמכים לעורכי הדין המייצגים את הנער. "מדובר במסמכים שבהליכים פליליים מקובל להעבירם לסנגורים בטרם תחילת הדיון, מדובר בחציית כל קו אדום", נמסר מהארגון.

 

בתחילה נעצרו בפרשת החשד לטרור יהודי חמישה נערים - כולם מישיבת "פרי הארץ" ברחלים, הסמוכה לזירה שבה הפלסטינית נהרגה ליד צומת תפוח בשומרון. בשב"כ מסרו לאחר פרסום פרטי הפרשה כי הם חשודים בעבירות טרור חמורות ובכללן רצח. בית המשפט שחרר בשבוע שעבר ארבעה מהנערים למעצר בית למשך שישה ימים, והותיר במעצר את החשוד המרכזי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים