שתף קטע נבחר

תיעוד מהקוקפיט: נוחתים בנמל התעופה רמון

רגע לפני הטקס החגיגי של חנוכת הנמל, הצטרף כתב ynet לתא הטייס של מטוס ישראייר שנחת על המסלול הטרי

 

 

נמל התעופה על שם אילן ואסף רמון נחנך בצהריים (יום ב') בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, בני משפחת רמון ובכירים נוספים. רגע לפני תחילת הטקס הצטרף כתב ynet למטוס ישראייר שנחת על מסלול הנחיתה ששוכן כ-20 קילומטרים צפונית לאילת.

 

רגע לפני הפתיחה: סיור בנמל התעופה רמון

  

לפני תחילת הטקס, ולציון ט"ו בשבט, נטעו נתניהו והשר כץ עצים עם שלושת ילדיהם של אילן ורונה רמון. נמל התעופה "רמון" נבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות, הוא רווי במערכות ממוחשבות וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. עלות ההקמה נאמדת ב-1.7 מיליארד שקלים, שהגיעו מתקציב רשות שדות התעופה.

נחיתה בנמל התעופה רמון (צילום: איתי בלומנטל)
נחיתה בנמל התעופה רמון(צילום: איתי בלומנטל)
 

 

 

הנמל כולל מערכת של בידוק ביטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים-ארציים מאילת, שדה דב ונתב"ג. במהלך העבודות הוארך מסלול ההמראות והנחיתות ל-3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טרנס-אטלנטיות בשדה מכל מקום בעולם. במקביל הוכפל מספר רחבות החניה של המטוסים לכ-60, במטרה להגדיל את קיבולת המטוסים לנוכח תחזיות הגידול במספר הנוסעים.

 

בשדה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה צפויים לעבור כ-4.5 מיליון נוסעים בשנה והוא ישמש גם כחלופה לנמל התעופה בן גוריון בשעות חירום.

 

נתניהו אמר בנאומו בטקס: "החזון הציוני מתגשם כאן מן המסד עד הטפחות. היום השלמנו מפעל לאומי, שנים של עבודה, השקעה כבירה. שדה התעופה רמון ישמש את הדור הזה ואת הדורות הבאים. פה בתמנע מתגשמים שלושה יעדים לאומיים עיקריים: קידום התעופה הלאומית, הפרחת הנגב והערבה והוספת נדבכים לבניין יחסינו עם מדינות העולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי בלומנטל
נחיתה בנמל התעופה רמון
צילום: איתי בלומנטל
מומלצים