שתף קטע נבחר

פסח 2019: למה חבילות הנופש יקרות יותר השנה?

עם הפנים לפסח: האם להזמין חופשה מראש או לחכות לרגע האחרון? לאן נוסעים השנה - יעדים פופולריים או חדשים? ולמה יש פער בין המחירים של השנה לאלה של השנה שעברה? כל התשובות וההשוואות בכתבה

 

 

עם כל הכבוד לחגים כמו ט"ו בשבט או פורים, החג שבאמת מעניין אותנו בתקופה הזאת הוא פסח. החג עם החופשה הארוכה מגיע השנה בסוף אפריל, מה שרק מעלה את ערכו מאחר שיותר חמים ונעים לנפוש בזמן הזה.

 

חבילות הנופש של פסח 2019 יקרות מב-2018

על פי השוואה שנערכה באתר טרווליסט, בין המחירים בינואר שעבר לפסח 2018 לעומת אלו המופיעים בינואר הנוכחי עבור פסח 2019, נרשמה עלייה במחירי חבילות הנופש. זאת לאחר שדיווחנו בחודש דצמבר האחרון גם על עליית מחירי הטיסות בפסח הקרוב.

הולנד (צילום: שאטרסטוק)
איפה תעשו השנה את חופשת פסח 2019?(צילום: שאטרסטוק)
 

החבילות שכוללות גם טיסה וגם מלון עלו בכעשרה אחוזים, זאת ככל הנראה מפני שפסח השנה יוצא כאמור מאוחר יותר, כלומר בתחילת העונה החמה, להבדיל מפסח 2018 שחל בסוף מרץ.

 

עם זאת, ולהבדיל מהכתבה על אודות התייקרות הטיסות השנה, בטרווליסט נמצא כי כאשר מזמינים טיסה בלבד, ללא חבילה, המחיר דווקא יורד בעשרות אחוזים לעומת הזמנת טיסות בינואר שנה שעברה.

   ()
 

"מחירי חבילות הנופש נכון לינואר עלו, כך לדוגמה אנו רואים עלייה של 12% במחיר חבילות הנופש לרודוס. מחירה של חבילת נופש לאי כרתים עלה בממוצע ב-17% משנת 2018 וגם חבילה לבטומי התייקרה ב-15%, מה שמצביע על ההשפעה הישירה שיש לתאריך העונתי שבו נופל החג, ושאליו מצטרפים גם חגי הנוצרים", מסבירה תמר גרזון, מנכ"לית אתר טרווליסט.

 

גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, טוען שעדיין מוקדם לדעת איך ייראו מחירי פסח השנה באופן סופי. מהנתונים שהתקבלו עד כה אצלו בחברה, נראה שהמחירים לא השתנו בהרבה לעומת השנה שעברה, "אבל הכל עוד יכול להשתנות לכאן או לכאן, תלוי בביקוש", אומר סתיו.

   ()

לדברי מנכ״ל קבוצת ארקיע ניר דגן, יש לתאריך של פסח השנה משמעות מיוחדת לטובת התייר הישראלי: "מבחינת המלונות בחו"ל מדובר במחירי פתיחת עונה, אולם מזג האוויר כבר חמים ונעים. אנו רואים עלייה של כ-25% בהזמנות ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, המחירים עדיין נמוכים יחסית למחירי חג, ויש להניח שככל שיגברו הביקושים כך יעלו המחירים". 

יעדים מועדפים כאשר בוחרים טיסות בלבד:

   ()
 

"מחירי חבילות הנופש לפסח השנה דומים למחירי החבילות שהוצעו בשנה שעברה מאחר שחברת השטיח המעופף היא סיטונאי התיירות הגדול ביותר בישראל, ולכן אנו יכולים לשמור על רמת מחירים נוחה ומשתלמת עבור לקוחותינו", אומר אורן כהן מגורי, מנהל שיווק ומכירות בחברת השטיח המעופף.

 

שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק באשת טורס ממליצה למי שמבקש לחסוך בעלויות "לנסוע בזמן חופשות בתי הספר, כלומר החל מהשבוע שלפני ערב החג, במחירים הזולים בכ-10% ממחירי השיא בחוה"מ".

 

שאלת השאלות - מתי יותר משתלם להזמין?

כמו בכל שאלה חשובה, התשובה מורכבת וכוללת יותר מאפשרות אחת. לדברי מנכ"לית טרווליסט, "הכלל הוא להזמין מוקדם. צרכנים ערניים שיקדימו להזמין בחודש ינואר חבילות נופש לפסח ייהנו מחיסכון של עד 13% במחיר החבילה. כך לדוגמה, הזמנת חבילת נופש לבטומי בחודש ינואר יכולה לחסוך 13% ממחיר החבילה לעומת הזמנה של הרגע האחרון בחודש מרץ", מסבירה גרזון.

   ()

"לעומת זאת, בעולמות הצ'רטר (טיסות שכר) זה שונה - גם בטיסה וגם בחבילה. פה זה לפי עניין של ביקוש, ככל שיש יותר ביקוש כך המחיר עולה בהתאם, כך שאפשר לפעמים לראות שדווקא מי שחיכה לרגע האחרון הרוויח מחיר טוב יותר מזה שהזמין מראש", מוסיפה גרזון.

   ()
    

לפי גיל סתיו מישראייר, יש היגיון בכך שהמחירים מתחילים יחסית נמוך יותר וככל שמתקרבים למועד החופשה הם עולים, אבל לפעמים קורה שלא נמכרו מספיק כרטיסים וחבילות, ואז כדי "להיפטר" מהן פתאום רואים שיש נפילה במחירים.

 

אלו היעדים שיככבו בפסח השנה

העובדה שפסח יוצא השנה על תחילת העונה החמה מביאה לראש רשימת המבוקשים את איי יוון שמספקים נופש שמשי אידיאלי. גם בישראייר וגם בחברת השטיח המעופף, רודוס, כרתים וסלוניקי מככבים בראש הרשימה.

המלון אמאדה (מתוך אתר המלון)
תמיד בראש: רודוס, מלון אמאדה(מתוך אתר המלון)

כרתים יוון (צילום: שאטרסטוק)
השנה: פסח של "בטן-גב", כרתים(צילום: שאטרסטוק)

מחברת ארקיע נמסר כי מזג האוויר הנוח של סוף אפריל מביא לביקושים גדולים ליעדי החופש של אגן הים התיכון ולמגוון מרשים של איי יוון. תאילנד, היעד החדש של החברה, זוכה לביקושים גדולים בקרב צעירים ומשפחות, וכמו בכל פסח גם השנה יתקיימו טיסות ישירות לסיישל.

גם תאילנד על הכוונת בפסח הקרוב (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
גם תאילנד על הכוונת בפסח הקרוב(צילום: שאטרסטוק)
  

באיסתא מדגישים השנה את פאפוס בקפריסין השכנה, יעד שנמצא במרחק 45 דקות טיסה מכאן, וכמו כן גם את תאילנד והולנד. החברה יצאה עם מבצע שבו היא מתחייבת שמי שמזמין חופשה לפאפוס דרך איסתא בינואר, ולאחר מכן מגלה מחיר נמוך יותר, יקבל ממנה בחזרה את ההפרש.

 

 

לזוגות שמזמינים טיסות לתאילנד בפסח, בתאריכים 30.4.19-1.4.19 מציעה איסתא 500 שקלים מתנה (לזוג) לרכישת מלונות במרכז למטייל תאילנד. המבצע תקף לכל יעדי תאילנד ועבור כל חברות התעופה, ומותנה בהזמנת חמישה לילות במרכז למטייל תאילנד. המבצע בתוקף עד 28.2.19.

 

באתר טרווליסט, רודוס במקום הראשון אבל אחריה נכנסו דווקא בטומי שבגאורגיה וסיציליה. כרתים - האי האהוב על הישראלים - מגיע למקום הרביעי בלבד, ואחריו בלגרד שנכנסה השנה לרשימה ובוקרשט שתפסה תאוצה משמעותית גם כן.

קלאב מד צ'פאלו סיציליה (צילום: רותם יונה פאר)
יעד חדש ומפתיע: סיציליה (צילום: רותם יונה פאר)

"באופן מסורתי, חופשת הפסח מאפשרת חופשות ארוכות יותר ולכן אנחנו רואים צמיחה בביקושים גם לטיולי ספארי בדרום אפריקה וטנזניה ולטיולים במזרח הרחוק, בדגש על סין שנפתחו אליה קווי תעופה רבים השנה", כך לדברי שירלי כהן עורקבי סמנכ"לית השיווק באשת טורס.

 

ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, אומר כי "עיקר החופשות יהיו דווקא בערי אירופה הקלאסית כמו ברלין, ברצלונה, מדריד ופראג. עם זאת, יעדים פופולריים לטיולים נמצאים גם באזור דרום אירופה, אלו בעלי מזג האוויר הנוח בתקופת פסח השנה, כמו סיציליה, מלטה ודרום איטליה.

אגם גארדה, צפון איטליה  (צילום: deposit) (צילום: deposit)
אגם גארדה, צפון איטליה (צילום: deposit)
  

מלבד רודוס, כרתים וסלוניקי, אורן כהן מגורי מהשטיח המעופף מציין כי "ביעדים נוספים שאותם הישראלים אוהבים כמו ברצלונה ניתן יהיה לשלב גם כניסה למשחק כדורגל מליגת האלופות, להצטרף לטיול מאורגן בטביליסי היפה או ליהנות בכפר נופש משפחתי בצפון איטליה".

 

יעדים חדשים

בחברת ישראייר מכריזים על אלבניה כיעד החדש של פסח 2019. לאחר שהחברה פתחה טיסות ישירות אל טירנה בקיץ האחרון, יש לישראלים הזמנות לנפוש ביעד שפחות מוכר אבל מזכיר מעט את טורקיה, עם מלונות הכל כלול ברמת חמישה כוכבים ובזול.

אלבניה (צילום: שאטרסטוק)
יעד חדש לפסח השנה? אלבניה(צילום: שאטרסטוק)

סיציליה - כאמור, נכנסה השנה למקום גבוה ברשימת המועדפים באתר טרווליסט. יעד שמשלב נופים, טבע ועיר לצד חופשת "בטן-גב" וכמובן אוכל איטלקי משובח. 

 

עמוס סרי לוי, מנהל ב״איילה תיירות״ ממליץ על קרפטוס: "זו התשובה היוונית לשקט של סיני. האי היווני הולך להיות אחד היעדים החמים של הקיץ בשל הקרבה לישראל והמחירים הנוחים שלגמרי שווים את התמורה שמקבלים - לבקר בין החופים היפים בעולם בעלות של החל מ-350€ עבור טיסה ולינה של 3-4 לילות״.

 

 

בקשרי תעופה מדברים על לפקדה, אי יווני שהחל להיות משווק לישראלים רק בשנה האחרונה, הודות לטיסות הישירות שנפתחו אליו, כך שהשנה אנו צפויים לראות התחזקות שלו בקרב הקהל הישראלי שמחפש אי יווני לא מוכר.

לפקדה (צילום: שאטרסטוק)
יעד יווני חדש לישראלים: לפקדה(צילום: שאטרסטוק)
 

כהן עורקבי מאשת טורס מוסיפה כי בגזרת היעדים החדשים השנה נראה כי "טנריף, אלבניה, ואודסה צוברות תאוצה". 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מתחילים לתכנן את חופשת פסח? כל הפרטים שכדאי לדעת מראש
צילום: shutterstock
מומלצים