שתף קטע נבחר

הימ"מ פרץ, הכלב נורה: תיעוד מבצע חיסול המחבל מברקן

מעמדת תצפית וממצלמת קסדה: כך אותר אשרף נעאלוה, שרצח את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי. צפו בתיעוד שהופץ על ידי המשטרה

 

 

כך אותר וחוסל המחבל שרצח באזור התעשייה בברקן את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי: בתיעוד שהופץ היום (ד') מהמשטרה נראים לוחמי הימ"מ בפעילותם במחנה הפליטים עסכר בשכם, בבניין הקומות בו הסתתר המחבל אשרף נעאלוה. הלוחמים שהגיעו לבניין ביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור הבית שבו חשדו שהמחבל נמצא.

 

כלב התקיפה שאיתר את המחבל מברקן (צילום: דוברות משטרה)
לוחמי הימ"מ עם הכלב רמבו שאיתר את המחבל מברקן(צילום: דוברות משטרה)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו לוחמי ימ
הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה מארחים את הכלב רמבו (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

זה קרה לפני מעט יותר מחודש, בלילה ה-13 בדצמבר. הלוחמים פרצו לבית תוך שליחת הכלב רמבו לסריקות במהלכן נפצע רמבו מכמה יריות. הלוחמים, שפשטו על הבית, איתרו את המחבל מולו ניהלו קרב יריות ולחימה - בסיומה נהרג נעאלוה מאש הימ"מ, כשהוא חמוש בנשקו. התיעוד הוא מעמדת תצפית לבניין שבו שהה המחבל וממצלמת קסדה של אחד הלוחמים. הכלב רמבו פונה לטיפול רפואי ונמצא בשיקום ביחידה.

 

"אחרי ששמענו את הירי הבנו שהמחבל מתבצר והוא חמוש באחד מחדרי הבית", סיפר רס"מ א' מהימ"מ מיד לאחר הפעולה. "התחלנו להשתמש באמצעי לחימה לעבר הבית, ופתאום ראיתי את רמבו יוצא ממנו והולך לכיווני. שיחררתי אנחת רווחה ומיד התחלתי בפינוי של רמבו לאחור, תוך שאני מבחין בפצע ירי בצוואר שלו וברסיסי ירי על גופו. בליווי פרמדיק של היחידה פיניתי אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. שמחתי מאוד שהוא בחיים".

 

 

 

זו לא הייתה הפעם הראשונה שרמבו נפצע קשה. בפברואר 2016 חיפש הימ"מ את המחבל סעדי עלי אבו-חאמד, שדקר ופצע קשה מאבטח בקניון במעלה-אדומים. המידע המודיעיני הוביל את הלוחמים לכפר הפלסטיני אלעזריה הסמוך לירושלים. רמבו נשלח לסרוק בניין שהיה בשלבי בנייה, ונעלם.

 

רס"ב י', שהיה אז המפעיל שלו, סיפר: "חלפו מספר דקות מבלי ששמעתי אותו והתחלנו בחיפוש בבניין כמו שמחפשים לוחם שנותק עימו הקשר. לאחר סריקות שנמשכו כחצי שעה הוא נמצא בחצר הבניין פצוע קשה עם חתך עמוק בבטן ובחזה ועם רגל מרוסקת. הוא היה בהכרה ואפילו כישכש בזנבו. מיד פינינו אותו לטיפול רפואי, מחובר לנוזלים ועל אלונקה".

 

פעולה אחרי פעולה

יממה לפני הפעולה שבה נהרג נעלאוה, איתרו לוחמי הימ"מ של המשטרה, בהכוונת שב"כ ובשיתוף כוחות צה"ל, את המחבל צאלח ברגותי שביצע את הפיגוע בעופרה, בו נרצח התינוק בן יומו עמיעד ישראל. במהלך ניסיון מעצרו של ברגותי ברמאללה הוא ניסה לדרוס את הלוחמים שהשיבו בירי, ממנו נפצע קשה ברגותי ולאחר מכן נקבע מותו. דקות לאחר הפעילות המורכבת כבר נערכו לוחמי הימ"מ, השב"כ וצה"ל לפעילות נוספת, הפעם במחנה הפליטים עסכר בשכם - שבסיומה חוסל נעאלוה.

 

בפיגוע בברקן, שאירע לפני יותר משלושה חודשים, ירה למוות נעלאוה בזיו חג'בי וביחזקאל-לבנגרונד ז"ל. המחבל, תושב הכפר שוויכה בנפת טולכרם שעבד במפעל כחשמלאי, הגיע בבוקר למפעל קצת אחרי השעה 7:30 כפי שעשה מדי יום בשבעת החודשים האחרונים. את כלי הנשק הוא החביא מתחת לבגדיו, וככל הנראה הציג אישור עבודה באחת מהכניסות שסובבות את אזור התעשייה.

 

מיד לאחר מכן הוא הגיע לכניסה הראשית של המפעל. עלה לתקן תקלה בקומה השנייה, הבחין בכמה עובדים והחליט לשוב על עקבותיו במורד המדרגות כשנשקו שלוף. הוא לקח אזיקונים וחזר לקומה השנייה - קומת המשרדים. באיומי אקדח הוא אילץ עובד ניקיון פלסטיני לאזוק את קים לפני שנרצחה ורק לאחר מכן הותר לו לברוח מהמקום. הוא רצח אותה והמשיך לחלל משרדים נוסף, שבסופו החדר של זיו חג'בי. המחבל ירה לעבר זיו ורצח אותו.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן/לע"מ
הכלב רמבו
צילום: מארק ניימן/לע"מ
מומלצים