שתף קטע נבחר

עליות בנעילה בניו יורק: IBM קפצה ב-8.5%, אמדוקס צללה ב-9%

דאו ג'ונס עלה ב-0.7%, S&P 500 ונאסד"ק ננעלו בעליות קלות. מניית IBM זינקה לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים; טסלה איבדה 3.8% על רקע הורדת דירוג. פרוקטר אנד גמבל הוסיפה 4.9%. אמדוקס צנחה בעקבות מתקפה של השורטיסט בן אקסלר: "נאבקת לייצר מזומנים באמצעות טקטיקות חשבונאיות מעוררות תהיה"

בנעילת המסחר הערב (ד') בוול סטריט, מניית אמדוקס צנחה ב-9% - זאת, על רקע דו"ח של פירמת ההשקעות הניו יורקית ספרוס פוינט מנג'מנט (Spruce Point Management). הדו"ח מעלה טענות קשות כלפי אמדוקס והדירקטוריון שלה, ומעלה חשש כי אמדוקס ובכיריה הוציאו מהחברה מזומנים באמצעות תוכניות אופציות אגרסיביות.

 

אמדוקס מפטרת עשרות עובדים בישראל

אמדוקס תרכוש מחברת טבע את הקרקע ברעננה

אמדוקס נפרדת מחיפה: סוגרת את האתר ומעבירה 170 עובדים לרעננה

 

בעקבות הדו"ח פירמת עורכי הדין הניו יורקית ברונשטיין, גווירץ וגרוסמן (Bronstein, Gewirtz & Grossman) כבר הודיעה כי היא בוחנת הגשת תביעה ייצוגית נגד החברה וקוראת לציבור המשקיעים להצטרף אליה.

אמדוקס ()
מטה אמדוקס בישראל

מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-0.7% (39 סנט) ונקבע על 52.6 דולר לחבית.

 

מניות מרכזיות

עוד בלטו במסחר: מניית IBM זינקה לאחר שהיכתה את תחזיות האנליסטים; טסלה איבדה 3.8% על רקע הורדת דירוג; פרוקטר אנד גמבל הוסיפה 4.9%.

 

טסלה נופלת אחרי דיווח על קיצוצים בייצור. לפי בלומברג, יצרנית הרכב החשמלי הפחיתה את שעות הייצור של המכוניות מסוג מודל S ומודל X. ביום שישי הודיע אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד החברה על פיטורים של 7% מכוח האדם במשרה מלאה, זאת כחלק מהמאמצים לחסוך בעלויות כדי שהחברה תוכל למכור את מכונית מודל 3 שלה במחיר מופחת.

 

מוקדם יותר היום הוריד בנק ההשקעות הקנדי RBC את המלצת המניה של טסלה ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר". בבנק ההשקעות הקנדי אמרו שציפיות הצמיחה הגבוהות של יצרנית הרכבים החשמליים כבר מתומחרות בשווי הנוכחי.

 

האנליסט ג'וזף ספאק (Joseph Spak) חתך את מחיר היעד של טסלה ל-245 דולר מ-290 דולר. ספאק כתב כי "זה לא שאנחנו לא מאמינים שטסלה תוכל לצמוח עם הזמן, המודל שלנו מראה צמיחה סולידית לטווח הרחוק. אבל ההערכה הנוכחית כבר לוקחת בחשבון ציפיות גבוהות מדי.

 

האנליסט הוסיף כי במשך שנים טסלה "מוכרת חלום של מהפכה בתחבורה וצמיחה חזקה שתהפוך את החברה ליצרנית הרכב השישית, או אפילו השלישית, במונחי שווי שוק". זאת למרות שעד כה מסרה החברה של אלון מאסק רק חלק מזערי מהמכוניות שהבטיחה, ולא הציגה רווחיות מספקת.

 

דוחות מפתיעים לטובה של IBM דחפו את המניה במסחר. החברה דיווחה על רווח של 1.95 מיליארד דולר או 2.15 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 1.05 מיליארד דולר או 1.14 דולר למניה ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 4.87 דולר למניה, מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 4.82 דולר למניה.

 

הכנסות IBM ברבעון ירדו ל-21.76 מיליארד דולר, בהשוואה ל-22.54 מיליארד דולר ברבעון המקביל – אך כמו בשורת הרווח התעלו גם הן על ציפיות השוק שעמדו על 21.73 מיליארד דולר. החברה פרסמה תחזית לשנת 2019 לפיה הרווח המתואם צפוי לעמוד לפחות על 13.90 דולר למניה, וגם במקרה זה מתעלה IBM על ציפיות האנליסטים שעומדות נכון להיום על 12.80 דולר למניה. 

 

פרוקטר אנד גמבל טיפסה אחרי תוצאות רבעוניות חזקות. בניכוי אירועים חד פעמיים, רשמה חברת הטואלטיקה ברבעון השני הפיסקלי רווח של 1.3 דולר למניה ועלתה על צפי השוק לרווח של 1.2 דולר למניה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-17.4 מיליארד דולר – ציפיות האנליסטים עמדו על 17.2 מיליארד דולר. החברה העלתה את תחזית המכירות האורגניות שלה לטווח של 2%-4%.


פורסם לראשונה 23/01/2019 21:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים