שתף קטע נבחר

יש לכם כמה שקלים? נתקעתי בלי כסף לעו"ד

גיוס כסף למימון ייצוג משפטי, קידום בתשלום לסרטון קורע לב עם ילד חולה סרטן ו"התכתבות" עם גולשים שרוצים לצאת איתו לבירה. מופע הבחירות של נתניהו עולה מדרגה

קמפיין הבחירות של נתניהו ברשת עולה מדרגה: אחרי שהדהים עם משחק הסטורי "שוחד בלי כסף זה כמו..." בחשבון האינסטגרם שלו, ראש הממשלה ממשיך להדגים מיומנות גבוהה במיוחד בכל מה שקשור לשימושי רשת במערכת בחירות. אתמול (ד') פרסם בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו, סרטון קורע לב, ובו הזמין את עידו בן ה-3, החולה בלוקמיה, לביקור פרטי בלשכתו. הסרטון פורסם עם הכיתוב "עידו, יום אחד תהיה ראש ממשלה. כל עם ישראל מאחל לך רפואה שלמה!", קיבל קידום ממומן וגרף כבר יותר מ-12 אלף לייקים ולמעלה מ-160 אלף צפיות בפייסבוק.

 

 

חשבון הפייסבוק הרשמי של נתניהו הוא החשבון הנעקב ביותר מבין חשבונותיהם של פוליטיקאים ואפילו של גופי תקשורת בישראל. לנתניהו יש למעלה מ-2.3 מיליון עוקבים ברשת החברתית בחשבון הרשמי, המקושר גם לקבוצת פייסבוק שנפתחה רק לפני כשנה אך היא אינה פעילה במיוחד, המונה למעלה מ-11 אלף חברים. בחשבון היוטיוב של נתניהו יש למעלה מ-72 אלף מנויים, ובחשבון האינסטגרם העולה שלו יש כמעט חצי מיליון עוקבים.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הילד עידו רפאל (צילום: עמוס בן גרשום לע
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הילד עידו רפאל(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ)

 

איך מתרגמים את כל האהדה הזו לכסף? אתמול הושק קמפיין מימון המונים שמבקש לגייס מיליון שקלים לטובת הגנה משפטית לנתניהו, זאת לאחר שבקשתו לגייס מימון ממקורבים בעלי הון נדחתה. הקמפיין הושק ביוזמת מתמודד הפריימריז בליכוד מושיקו פסל, שהצהיר בפלטפורמת המימון כי "התפקיד שלנו, אזרחי ישראל, הוא לסייע למימון הגנתו המשפטית במאבק של כולנו". מאז הושק הקמפיין גוייסו בו כבר מעל ל-50 אלף שקלים מ-143 תורמים, כשהתשורות המוענקות במסגרתו הן הודעת תודה במייל, שיחה טלפונית עם מארגני המיזם ו"אתה ביביסט אמיתי" - מעין תשורה ללא תשורה.

 

מתלבטים אם לתרום? תוכלו לפנות לראש הממשלה ולשאול אותו את השאלות הקשות באמצעות הצ'אטבוט אותו הוא מפעיל בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. פייסבוק מאפשרת למפעילי עמודים לעשות שימוש במערך שיחה אוטומטי באמצעות המסנג'ר שלה, אליו ניתן להגיע בלחיצת כפתור מהעמוד הרשמי של נתניהו. מי שקפץ על ההזדמנות לשוחח עם הביבי-בוט הוא גיא אורדיבר, מנכ"ל סוכנות הקריאייטיב Z מבית ציבלין ואושיית רשת בעצמו. אורדיבר העלה לעמוד הפייסבוק שלו צילומי מסך מתוך השיחה האוטומטית: "אשמח להיות בקשר כאן בפייסבוק ולשלוח לך מדי פעם מסרים אישיים, ממני אליך", כותב הבוט של ביבי, ואילו אורדיבר מבקש בתמורה להיפגש לבירה. "סליחה, בדיוק יצאתי מישיבת קבינט. אתה יודע, שומרים על הביטחון וזה. מתי קבענו?"

 

 

על אף שמדובר בצ'אט אוטומטי, הנוסחים המחודדים של המסרים עשויים ליצור תחושה כוזבת של שיחה אמיתית בקרב משתמשים לא מיומנים. גם במקרה הזה, נתניהו מוכיח שהוא וצוות הדיגיטל שלו עומדים לתת לנו מופע בחירות שטרם נראה כמותו ברשתות החברתיות, כשהם מקפידים לעשות שימוש בכל כלי טכנולוגי קיים ומדגימים מיומנות גבוהה בכל הפלטפורמות.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קובי גדעון/לע״מ
נתניהו
צילום: קובי גדעון/לע״מ
מומלצים