שתף קטע נבחר

פרשת מצלמות המהירות: קצינה בכירה הודחה מתפקידה

ראש לשכת התביעות במשטרת התנועה, ניצב משנה שרית פיליפסון, הועברה מתפקידה בעקבות המלצתו של נציב תלונות הציבור. הנציב המליץ להדיח את הקצינה בעקבות רשת הסתרה ושקרים של התביעה המשטרתית בבית המשפט

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, החליט הערב (יום ה') להעביר את ניצב משנה שרית פיליפסון, מתפקידה כראש לשכת התביעות במשטרת התנועה.

 

ניצב משנה שרית פיליפסון (צילום: משטרת ישראל) (צילום: משטרת ישראל)
ניצב משנה שרית פיליפסון(צילום: משטרת ישראל)

 

ההחלטה התקבלה על ידי מ"מ המפכ"ל לאור חוות דעת משפטית שניתנה בעקבות הדו"ח שהעביר נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן. ניצב כהן זימן את הקצינה ומסר לה את החלטתו להעבירה באופן מיידי לתפקיד באגף השיטור עד לקבלת החלטה אחרת בעניינה.

 

רוזן המליץ השבוע ליועץ המשפטי לממשלה לנקוט צעדים פליליים נגד תובעים במשטרה, בטענה כי אלה הסתירו מבית המשפט ומצוות ההגנה במכוון חומרים הקשורים לאמינות מצלמות המהירות. כמו כן המליץ לממלא מקום מפכ"ל המשטרה להדיח את נצ"מ פיליפסון מתפקידה, בעקבות רשת הסתרה ושקרים של התביעה המשטרתית בבית המשפט.

 

 
עו"ד תומר גונן, שניהל את המשפט בעכו שהחל את מחול השדים, אמר לאחר ההחלטה של מ"מ המפכ"ל: "אין לנו דבר וחצי דבר עם ניצב משנה פיליפסון, אך מי שפעל בצורה המתוארת בדו"ח החמור של השופט בדימוס רוזן אינו יכול לפקד על מי שמייצג את משטרת ישראל בערכאות משפטיות".

 

גורמים הקשורים לנושא במשטרה מסרו ל-ynet כי החלטה סופית בעניינה של ניצב משנה פיליפסון תתקבל לאחר קבלת חוות דעת משפטית מלאה, שבעקבותיה יוחלט אם תיפתח חקירה פלילית או הליך משמעתי.

 

הנציב רוזן קבע בהחלטתו השבוע כי "הדעת אינה סובלת מצב דברים זה. לידי התביעה המשטרתית הועבר חומר חקירה מהותי שיש בו, לכאורה, כדי לקעקע בסיס ראייתי שעליו הסתמכה התביעה בבית המשפט להוכחת כתב האישום. חרף זאת, התביעה, בידיעתה המלאה ובהנחייתה של הקצינה הבכירה (נצ"מ פיליפסון, ט.צ), בחרה לנהוג אחרת. התביעה הסתירה הלכה למעשה לאורך כשנה וחצי את המידע החדש שהובא לפניה, עד להתערבותה של פרקליטות המדינה בעניין. מדובר בהסתרה מכוונת של חומר חקירה מהותי, הנושא עימו מידע שיש בו, לכאורה, כדי למוטט את כתב האישום, כפי שאכן קרה".

 

לדברי רוזן, מדובר ב"התנהלות קשה ופגומה של התביעה המשטרתית בעניין זה, עניין לנו בהסתרה מדעת של חומר חקירה מהותי מההגנה". באשר להצהרותיה השקריות של התביעה המשטרתית בבית המשפט אמר כי "התביעה ידעה ידוע היטב על עדותו השקרית של נציג מכון התקנים בבית המשפט, ועל חזרתו הברורה של העד הנ"ל מעדותו במייל מפורש ששלח לתביעה. חרף זאת, התובע לא ציין בבית המשפט כי נציג מכון התקנים חזר בו מעדותו וכי עדותו הייתה, הלכה למעשה, עדות שקר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מצלמת מהירות
צילום: ירון ברנר
מומלצים