שתף קטע נבחר

מסע להודו בעקבות הטיגריסים והפנתר השחור

שבעה צלמי טבע מישראל יצאו להגשים חלום בשמורת טבע בדרום הודו כדי לצפות בטיגריסים הבנגליים המצויים בסכנת הכחדה ולפגוש מקרוב את "בלאקי" הפנתר השחור החמקמק. צפו בתמונות המרהיבות

 

 

משלחת של צלמי טבע מישראל יצאה בחודש שעבר למסע בעקבות הטיגריסים והפנתר השחור בשמורת נגראהול (Nagarhole National Park) בדרום הודו, בליווי של הצלמים עידו פלאח ועומר פרצ'י.

 

טיגריסית מפהקת בהודו (צילום: עידו פלאח)
טיגריסית מפהקת בהודו(צילום: עידו פלאח)

 

"בשמורה כ-90 טיגריסים בנגליים, 250 נמרים, פילים אסיאתיים, להקות כלבי פרא, איילים, קופים ופנתר שחור אחד ביער טרופי ירוק", אומר עידו ל-ynet ומציין כי מטרת המסע הייתה לצפות ולצלם את אחד החתולים הנדירים בעולם.

 

"הפנתר שחור הוא כינוי לחתול בעל גן שגורם לעורו להיראות שחור מעל החברבורות. בהודו הפנתר השחור הוא בעצם נמר לכל דבר, ביערות האמזונס הכינוי פנתר שחור ניתן ליגוארים שחורים", הוא מסביר. "כיום ידועים בטבע בהודו על שני פנתרים שחורים בלבד. זכר בוגר בשמורת נגראהול וגור זכר בן שנה וחצי בשמורת טאדובה".

 

בשמורת נגרהאול הפתוחה לתיירים פעמיים ביום לזמן מוגבל - שלוש שעות בבוקר ושלוש שעות אחר הצהריים. הפנתר שזכה לכינוי "בלאקי" מחזיק בטריטוריה גדולה בשמורה ורוב הזמן הוא מצליח לשמור על חשאיות מתבקשת, לא רק מפני התיירים, אלא גם מפני הטרף אותו הוא צד.

 

עידו מציין כי "החיפוש אחר הפנתר עם המדריכים המקומיים דרש ימים ושעות של חיפושים על צמרות העצים, המקום האהוב על נמרים, ועל בלאקי במיוחד". במשך חמישה ימים בשמורה, זכו הצלמים לפגוש את חיות הבר הפראיות, אך לא נראה סימן לפנתר השחור. "ביום האחרון, בשעה האחרונה בשטח מצאנו את 'בלאקי' יושב על עץ ומביט עלינו מלמעלה. ההרגשה לראות את החתול העוצמתי והמיוחד אינה ניתנת לתיאור".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו פלאח
פיהוק של טיגריסית בהודו
צילום: עידו פלאח
מומלצים