שתף קטע נבחר

נהרות של בוץ: תיעוד מקריסת הסכר בברזיל

מאות בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים לאחר קריסת הסכר סמוך למכרה הברזל בדרום-מזרח המדינה. מושל מדינת מינאס ז'ראיס אמר כי הסיכויים למצוא ניצולים הם קלושים. צפו בתיעוד ממאמצי החילוץ

צוותי החילוץ בברזיל ממשיכים גם היום (שבת) בחיפושים אחר 300 הנעדרים מהסכר שקרס במכרה סמוך לעיר בורמדיניו שבדרום-מזרח המדינה. עד כה חולצו מהמקום תשע גופות אך ברשויות המקומיות מעריכים כי מניין הקורבנות צפוי לזנק.

 

הרשויות פינו תושבים מכמה חלקים בבורמדיניו, והשיטפון הגיע עד לעיירה הסמוכה וילה פרטקו. צוותי החילוץ שהוזעקו לאזור נעזרים במסוקים ושולפים את הניצולים והקורבנות כשהם מכוסים בבוץ מכף רגל ועד ראש. אחת מתושבות בורמדיניו סיפרה: "מעולם לא ראיתי משהו דומה לזה. זה היה פשוט נורא לראות את הבוץ מכסה את העיר".

 

 

קריסת הסכר בברזיל ()
חילוץ הניצולים בברזיל

קריסת הסכר בברזיל ()

קריסת הסכר בברזיל (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

קריסת הסכר בברזיל (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

קריסת הסכר בברזיל (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

קריסת הסכר בברזיל (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

רומאו זמה, מושל מדינת מינאס ז'ראיס שבתחומה נמצא המכרה, אמר לכלי התקשורת המקומיים שהוא לא מצפה שהמחלצים יצליחו למצוא ניצולים רבים. "אנחנו יודעים שהסיכויים הם מינימליים, כנראה נחלץ מכאן רק גופות".

 

מנכ"ל החברה שמנהלת את מכרה הברזל, פאביו שוורצמן, אמר כי החברה יודעת על מיקומם של שליש מהעובדים, וכי השיטפון שגרם לקריסת הסכר פרץ למשרדי החברה ולחדר האוכל בזמן ארוחת הצהריים. הנשיא ז'איר בולסונרו צפוי להגיע הערב לאזור האסון.

 

בולסונרו צייץ אתמול בטוויטר כי "הדבר שמעניין אותנו יותר מכול הוא לדאוג לקורבנות הטרגדיה הזאת. ננקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לעשות זאת". בולסונרו הודיע כי הוא מתכנן לטוס לאזור האסון.

 

לדברי שוורצמן, הבדיקות שנערכו לסכר ב-10 בינואר העלו ממצאים תקינים בלבד, ומוקדם מדי לדעת מה גרם לקריסתו. עוד ציין כי מכרה הברזל יצא מכלל שימוש.

 

רק לפני שלוש שנים נהרגו 19 בני אדם באותו אזור לאחר שסכר נוסף שקרס קבר תחתיו כפר שלם והשיטפונות הזרימו חומרים רעילים לאחד הנהרות הגדולים שזורמים באזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים