חברת התעופה הסינית הגדולה ביותר בדרך לישראל

צ'יינה סאות'רן איירליינס, שמפעילה יותר מ-600 מטוסים, תשיק באפריל מחדש את הקו לגואנגג'ואו שמופעל כיום על ידי היינאן איירליינס שהודיעה על סגירתו. בכך יעלה ל-4 מספר חברות התעופה הסיניות שיפעלו בישראל

דני שדה
תמונה כלליתתמונה כלליתתמונה כללית

חברת התעופה הסינית הגדולה ביותר, צ'יינה סאות'רן איירליינס, הגישה בקשה לפתוח קו טיסות בין גואנגג'ואו לתל אביב, זאת לאחר שחברת היינאן הודיעה מוקדם יותר החודש על סגירתו של קו זה ב-22 בפברואר ופתיחת קו חדש בין תל אביב לשנג'ן. על פי התכונית, החברה תתחיל לבצע את הטיסות לתל אביב ב-2 באפריל ותפעיל 3 טיסות שבועיות במטוס איירבוס 330 עם 260 מושבים.

 

תמונה כלליתטיסות הלוך-ושוב לסין בפחות מ-400 דולר

 

צ'יינה סאותרן תהיה חברת התעופה הסינית הרביעית שתבצע טיסות לישראל אחרי היינאן, קתאי פסיפיק וסצ'ואן איירליינס שהחלה לפעול לפני כמה חודשים ומבצעת טיסות בקו צ'נגדו-תל אביב.

 

MUST: המקומות שחובה לראות בהונג קונג 

המקומות שחובה לראות בהונג קונג (צילום: אלי סגל)

 

צילום: שאטרסטוקגואנגג'ואו בשעת ערב (צילום: שאטרסטוק)

החברה הגדולה בסין הוקמה בשנת 1988 כחלק מרה-ארגון של רשות התעופה האזרחית הסינית שהביא למיזוג בין כמה חברות תעופה מקומיות. היא נמצאת בבעלות של חברת צ'יינה סאותרן אייר הולדינג, שהינה חברה בבעלות ממשלתית.

 

מבחינת מספר נוסעים היא נחשבת לחברה השישית בגודלה בעולם ומבחינת צי היא הגדולה ביותר באסיה עם יותר מ-600 מטוסים, בהם מטוסי איירבוס 380, מטוס איירבוס 350 מתקדם וכן מטוסי בואינג מדגים שונים, בהם דגמי 777 ו-787.

 

 

בחודשים האחרונים ועד אמצע חודש פברואר, הקו לגואנגג'ואו מופעל על ידי חברת היינאן שתפסיק להפעיל אותו ותפתח קו חדש בין תל אביב ושנג'ן. על פי הידוע, הסיבה לסגירת הקו היא החלטה של ממשלת סין כדי לאפשר לצ'יינה סאותרן, שבבעלותה, לפעול בקו זה ולכן אין אפשרות ששתי חברות סיניות יפעילו את אותו הקו.