שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

רכילות עסקית: תנועת בית"ר מאחדת עסקים ופוליטיקה

וגם: הליכוד, כולנו, התנועה והעבודה בורחים יחד, שפירו תורמים 3 מיליון שקל לילדים של מבקשי מקלט ומשפחת שמלצר מעניקה אותות לסוכנים מצטיינים

ברית בין הבית"רים לחכי"ם

הבחירות הקרבות מחזקות את הקשר שבין פוליטיקה לאנשי עסקים, שרבים מהם נהרו אתמול לאירוע של תנועת בית"ר. להזכיר: ראשי תיבות של בית"ר הם "ברית יוסף תרומפלדור": תנועת הנוער והצעירים של התנועה הרוויזיוניסטית שהוקמה לפני הקמת המדינה, ושל תנועת החרות לאחר הקמתה, שם שנקבע בזמנו על ידי ראש ומנהיג התנועה. אתמול (ב') התקיים במתחם האירועים אווניו כינוס לזכרם של מייסדי מרכז הספורט הארצי בית"ר, בהם איש העסקים יוסף (יוסקה) קרמרמן, ברוך (מיקי) מנדלבליט, ואביו של היועץ המשפטי לממשלה - אביחי מנדלבליט, שכמובן הגיע לאירוע עם רעייתו רונית.

 

רכילות עסקית: איפה פגשה רונית רפאל בת מלוכה אפריקאית?

רכילות עסקית: וויסקי במיליון דולר ומי אכל חגבים?

רכילות עסקית: ומי לא בא לחתונת בנם של רות ומאיר שטרית?

 

אורח הכבוד: נשיא המדינה - רואבן (רובי) ריבלין, שכותר באנשי ביטחון רבים, ואמר: "בזכותם הפכה התנועה לבית, משפחה, זהות ורוח". עוד הפגינו נוכחות ואחווה בית"רית: חבר הכנסת לשעבר דוד לוי, יושב ראש מכון היהלומים הישראלי - שמואל שניצר, שסיפר שהוא דור שני של אוהדי כדורגל שרופים, בעקבות אביו - משה שניצר ז"ל, נשיא בורסת היהלומים הישראלית, מוותיקי התנועה ולוחמי האצ"ל, שהיה גם הוא אוהד כדורגל מושבע, אנשי העסקים מני וניר ויצמן, רוני מאנה, דודי אפל ואבנר קופל, יושב ראש חברת כלל - דני נווה, ושרים חברי כנסת כדוגמת ישראל כץ, גלעד ארדן, ציפי לבני, וגדעון סער.

 רכילות עסקית אביחי ורונית מנדלבליט (צילום: פאביאן קולדורף)
אביחי ורונית מנדלבליט(צילום: פאביאן קולדורף)

רכילות עסקית מני וניר ויצמן (צילום: פאביאן קולדורף)
מני וניר ויצמן(צילום: פאביאן קולדורף)

רכילות עסקית שמואל שניצר ודני נווה (צילום: אמיר המאירי)
שמואל שניצר ודני נווה(צילום: אמיר המאירי)
 

 

 מכשירים לבנייה - בירושלים

הונחה אבן הפינה לבית הקבלן בירושלים, שיוקדש להכשרה וליווי מקצועי בתחום הבנייה של העוסקים בבניה ותושבי העיר, פרי שיתוף פעולה של ארגון קבלני העיר, עיריית ירושלים, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה והתאחדות בוני הארץ.

 

התרגשו באירוע: ראש העיר של ירושלים - משה לאון, נשיא התאחדות בוני הארץ - רוני בריק, גזבר ההתאחדות שמשמש גם כיושב ראש מרכז הליכוד בירושלים - אילן גורדו, יושב ראש ארגון קבלני ירושלים - בועז ישראל, ראש העיר היוצא - ניר ברקת, סגן הרמטכ"ל לשעבר - אלוף במיל. משה קפלינסקי, והרב הספרדי הראשי לירושלים - שלמה משה עמאר. העלות המשוערת לפרויקט כולו מוערכת בכשמונה מיליון שקל, ויממנו אותה ארגון קבלני ירושלים, התאחדות בוני הארץ והקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל.

 

רכילות עסקית אילן גורדו, בועז ישראל, ניר ברקת, הרב שלמה משה עמאר, משה לאון, רוני בריק (צילום: שמואל אדלר)
אילן גורדו, בועז ישראל, ניר ברקת, הרב שלמה משה עמאר, משה לאון, רוני בריק(צילום: שמואל אדלר)

 

שפירו תורמים למבקשי מקלט

אשכול גני ילדים בנווה שאנן הוא הלוקיישן בו קיבלו ראש עירית תל אביב יפו - רון חולדאי, ומנכ"ל קרן תל אביב לפיתוח - הלה אורן, את פניהם של איש העסקים והפילנתרופ האמריקאי אד שפירו ורעייתו ברברה שהגיעו מבוסטון.

 

הסיבה: תרומתם של הזוג שפירו לשיפוץ מעון לילדי מבקשי מקלט באזור התחנה המרכזית - בהפעלתו של ארגון יוניטף, והקמת עשר מועדוניות ל-350 ילדי מבקשי מקלט מהעיר, בשווי של 3 מיליון שקל. הפגינה התרגשות: עליזה אולמרט – נשיאות יוניטף.

 

רכילות עסקית רון חולדאי (שלישי מימין), ברברה ואד שפירו, לארי טובין מקרן שפירו, הלה אורן, עליזה אולמרט (צילום: יעל צור)
רון חולדאי (שלישי מימין), ברברה ואד שפירו, לארי טובין מקרן שפירו, הלה אורן, עליזה אולמרט(צילום: יעל צור)

 

 

כחלון באורקם

שר האוצר משה כחלון ביקר במשרדי חברת אורקם הישראלית בירושלים ונפגש עם מייסדי החברה פרופסור אמנון שעשוע, זיו אבירם וחברי הנהלה בכירים נוספים. הביקור התקיים בהמשך לפגישת אבירם עם כחלון בוושינגטון לפני כחודשיים, שם הציגו את המכשיר החדשני של חברת אורקם, OrCam MyEye 2.0 בפני שר האוצר האמריקאי. כחלון הודיע במעמד, כי ייבחן אופציה לסבסוד המכשיר המהפכני לעיוורים וכבדי ראייה על ידי משרד האוצר.

 

רכילות עסקית משה כחלון וזיו אבירם ( צילום: יח
משה כחלון וזיו אבירם( צילום: יח"צ אורקם)

 

מועדון מבוטח

שלמה ביטוח ערכה את האירוע השנתי של "מועדון ה-100", שכולל את הסוכנים המובילים של החברה. לאירוע הגיעו עתליה שמלצר - נשיאת קבוצת שלמה, הבן אסי שמלצר - יושב ראש הקבוצה, הבת עפרה רייף-שמלצר ובעלה ישראל רייף - יושב ראש אפקון, והנהלת ועובדי החברה ו-100 הסוכנים של המועדון ה-100.

 

נוכחות רשמו גם נשיא לשכת סוכני הביטוח - ליאור רוזנפלד, ממלא מקומו ליאור הורנצי'ק, יושב ראש הוועדה לביטוח כללי בלשכה - ישראל גרטי, ויושב ראש ועדת תקנון בלשכה - אורי צפריר. באירוע הוענק אות סוכן השנה ל-2018 לסוכנים שונים.

רכילות עסקית טובי שמלצר, עתליה שמלצר ועפרה רייף-שמלצר (צילום: עופר רן Frame Me )
טובי שמלצר, עתליה שמלצר ועפרה רייף-שמלצר(צילום: עופר רן Frame Me )
 

 

שר הכלכלה ביהלומים

בכירי הנהלת בורסת היהלומים בר"ג אירחו כ-330 אנשי עסקים מהעולם, בהם קניינים ואנשי תעשיית היהלומים העולמית, לרגל פתיחת שבוע היהלומים הבינלאומי, שיתקיים בבורסה. הפגינו נוכחות: שר הכלכלה אלי כהן, שהודיע: "התשוקה ליהלומים תמיד תישאר", נשיא בורסת היהלומים - יורם דבש, המנכ"ל ערן זיני, מרטין לייק מנכ"ל בורסת היהלומים של דובאי - מרטין לייק, שהגיע במיוחד, לישראל, נשיא כבוד של פדרציית היהלומים העולמית - אלי אייזקוב, ונשיא בורסת היהלומים האמריקאית - ראובן קאופמן.

 

מרטין רפפורט - הבעלים של חברת רפפורט, שאחראית על פרסום המדד העולמי של מחירי היהלומים בעולם, הרצה על קביעת כיצד מחירי היהלומים בעולם.

 

רכילות עסקית מרטין לייק. (צילום: אסף לב)
מרטין לייק(צילום: אסף לב)

רכילות עסקית אלי כהן ויורם דבש (צילום: אסף לב)
אלי כהן ויורם דבש(צילום: אסף לב)

 

הח"כים בורחים

תאמינו או לא - לשעה קלה השתררה אחווה בין חברי הכנסת אמיר אוחנה (ליכוד), שרן השכל (ליכוד), מרב בן ארי (כולנו), יואל חסון (התנועה) ומיכל בירן (העבודה). לאחר בירור קצר הסתבר: במהלך המירוץ לפרימרייז, עשתה החמישייה אתנחתא קלה והגיעו לחדר הבריחה 'מיסתורי' בראשון לציון, במשימה משותפת של הקואליציה והאופוזיציה - לצאת בשלום מהחדר. מה שהיה בחדר - נשאר בחדר, ונותר רק לראות אם הדבר יוביל לחיבורים פוליטיים בהמשך.

רכילות עסקית הח
הח"כים בחדר הבריחה(צילום: האינסטגרם של מרב בן ארי)
 

מרצדס sosa

במשרדי SOSA, פלטפורמת החדשנות הגלובלית, שנבחרה להקים את מרכז הסייבר הגלובלי בשיתוף עם עירית ניו יורק, התקיים מפגש בכירים בתחום מישראל וניו יורק. עירית ניו יורק הודיעה באחרונה על מהלך רחב היקף להפיכת העיר למובילת סייבר עולמית בעלות של כ– 100 מיליון דולר, שייאסף ממימון ציבורי ופרטי, כדי לפתח את התעשייה בעיר, כשבין הגופים שנבחרו להוביל את המהלך נמצאות SOSA ו-JVP הישראליות. SOSA תקים את מרכז הסייבר הגלובאלי של ניו יורק, שייצור שיתופי פעולה בין השחקנים על ידי חיבורם לטכנולוגיות סייבר מתקדמות מישראל ומהעולם.

 

רכילות עסקית sosa על הגג (צילום: ישראל הדרי)
sosa על הגג(צילום: ישראל הדרי)

 

בקצרה:

גאווה ישראלית: יוני היילברון, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של חברת הסייבר Argus , שמספקת פתרונות להגנה על רכבים פרטיים ומסחריים המקושרים לאינטרנט מפני תקיפות סייבר, נבחר כמועמד לפרס איש השיווק של השנה כחלק מכנס הסייבר השנתי הגדול בעולם שעורכת ענקית אבטחת המידע האמריקאית RSA.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פאביאן קולדורף
מני ויני ויצמן באירוע של בית"ר
צילום: פאביאן קולדורף
מומלצים