שתף קטע נבחר

50 מתחת לאפס: גל קור קיצוני בארה"ב

במערב התיכון של ארה"ב יתמודדו בימים הקרובים עם שלג כבד וטמפרטורות מקפיאות. טיסות בוטלו: "סופת חורף עם פוטנציאל היסטורי"

 

במערב התיכון של ארה"ב יתמודדו בימים הקרובים עם גל קור קיצוני. החזאים מעריכים שבשני שלישים מהשטח היבשתי של ארה"ב (כל המדינות מלבד הוואי) יהיו טמפרטורות מתחת לאפס. לפי CNN גל הקור ישפיע על כ-220 מיליון איש – 75% מאוכלוסיית השטח היבשתי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

כבר אתמול הייתה באזור סופת שלגים. החזאים מזהירים ממזג אוויר שמסכן את חיי התושבים. שירות החיזוי הלאומי בארה"ב מעריך שהמצב ישתפר רק בסוף השבוע. עד כה גבה גל הקור את חייהם של שני אנשים, במינסוטה ובאילינוי. טום סייטר, חזאי CNN, אמר: "אם אתם בני 25 ומטה – מעולם לא חוויתם קור כזה". במערב התיכון סגרו בתי ספר וחנויות, וטיסות נדחו או בוטלו.

גל קור שלג ברד ארה
נהגים מתמודדים עם השלג במיניאפוליס (צילום: mct)

גל קור שלג ברד ארה
שלג בג'ורג'יה(צילום: EPA)
 

הסיבה לגל הקור הקיצוני היא המערבולת הקוטבית, שבדרך כלל משתוללת בקוטב הצפוני אך כעת נדדה דרומה. היא מביאה לארה"ב אוויר קפוא. "האוויר הארקטי שמגיע מקנדה ישפיע עלינו במשך כמה ימים", אמרו במרכז החיזוי הלאומי.

 

"אחר הצהריים ירד מעט שלג גם באזור וושינגטון הבירה. בגלל שקר כל כך ברביעי לא תהיה התחממות. תצטרכו לחכות עד סוף השבוע בשביל לראות טמפרטורות גבוהות יותר", אמר החזאי ריצ'רד באן.

גל קור שלג ברד ארה
קפוא גם באילינוי(צילום: mct)

מפת ארה

במערב התיכון מצפים לטמפרטורות נמוכות במיוחד, שבגלל השלג והרוחות ירגישו לתושבים קפואות עוד יותר. שירות החיזוי הלאומי מעריך שבאזור שיקגו ירגישו התושבים טמפרטורות של עד מינוס 46 מעלות.

 

המושל ג'.ב פריצקר אמר שמזג האוויר עלול לגרום למכת קור בתוך דקות. "זאת סופת חורף עם פוטנציאל היסטורי שתביא קור קיצוני למדינה שלנו. כל תושבי אילינוי חייבים להתכונן".

גל קור שלג ברד ארה
(צילום: mct)

הטמפרטורה הנמוכה ביותר אמורה להיות במינסוטה – מינוס 34 מעלות, שתרגיש כמו מינוס 51. התחזית למילווקי היא מינוס 33 מעלות, שירגישו כמו מינוס 45.

 

בוויסקונסין יצטברו לפי ההערכות 50 ס"מ שלג, ובאילינוי יצטברו כמעט שני מטרים. השלג יכול להגיע אפילו לאלבמה ולמיסיסיפי. גם בחלקים מעמק אוהיו, ובאזורים האגמים הגדולים, צפוי להיות מזג אוויר מקפיא.

גל קור שלג ברד ארה
קפוא בשיקגו(צילום: mct)
 

בחלקים בצפון ג'ורג'יה ומרכזה מצפים לפחות ל-5 ס"מ שלג בימים הקרובים, לברד ולשכבות קרח בכבישים המהירים. היום סגר המושל בריאן קמפ את משרדי הממשל המקומי ב-35 מחוזות. גם בתי ספר ברחבי ג'ורג'יה נסגרו. מדינות במערב התיכון הכריזו על מצבי חירום, מוויסקונסין ומישיגן עד לאלבמה ומיסיסיפי.

 

גל הקור פוגע כאמור גם בתנועת המטוסים. יותר מ-1,200 טיסות נדחו או בוטלו. חברת דלתא איירליינס אמרה שהיא תתחשב בנוסעים שייפגעו ממזג האוויר בשיקגו, דטרויט ואזורים אחרים במערב התיכון, ולא תחייב את מי שישנה את מועד הטיסה שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים