שתף קטע נבחר

"ח"כ נתפס על חם"? אל תלחצו על הלינק הזה

לפחות 14 אלף איש לחצו על לינק שהוביל לכאורה לסרטון מביך של חבר כנסת. אלא שהלינק בכלל מוביל לגוגל ובמערך הסייבר הזהירו כי מדובר בניסיון לאסוף מידע או לשתול קובץ זדוני

"חשיפה בלעדית: ח"כ נתפס על חם בבושתו בלינק הבא. צפייה מגיל 18 בלבד! לזה בליכוד לא ציפו, סרטון מצלמות האבטחה" - זאת ההודעה שקיבלו אמש (יום ג') אזרחים רבים ממספר 100, לכאורה המוקד של המשטרה. אלא שהלינק המצורף מוביל בכלל לגוגל, וככל הנראה מדובר בניסיון לאסוף מידע על מי שהתפתה ללחוץ. ח"כ שנתפס על חם? כנראה שאין, לפחות במקרה הזה.

 

ההודעה שנשלחה לעובדי הכנסת ()

 

במייל ששלחה היום היחידה לאבטחת מידע בכנסת לעובדי המשכן, כולל הח"כים, צוטטה הודעה של מטה הסייבר הלאומי: "אנא קראו והקפידו לא לפתוח הודעה דומה אם מתקבלת במכשיר הטלפון שלכם. מדובר בהודעות שווא שמטרתן לאסוף מידע על משתמשים או לשתול במחשביהם קבצים זדוניים שיורצו בזמן מאוחר יותר. בכל שאלה ניתן לפנות אל היחידה לאבטחת המידע".

לפי אותו מייל, לחיצה על הקישור המצורף להודעה הובילה לעמוד הראשי של גוגל ובינתיים נרשמו כ-14 אלף הקלקות. עוד נכתב כי "הקישור מוביל לעמוד שמבצע לכאורה טעינה של הסרטון המדובר אך בסופו של דבר הגולש מועבר לעמוד הראשי הלגיטימי של גוגל. הקישור מזוהה כזדוני ב-CISCO Umbrella (שירות להגנה מפני איומים ברשת - מ.א)".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים