שתף קטע נבחר

חשד באפריקה: 10 ילדים נרצחו למטרות כישוף

רוצחים בטנזניה נוהגים לכרות את איבריהם של לבקנים כדי שרופאי אליל יכינו מהם שיקויים "מביאי מזל". האו"ם נחרד: "לילדים יש זכות להגנה"

טנזניה פתחה בחקירה ומנהלת מצוד אחר אלמונים שלפי החשד רצחו החודש עשרה ילדים כדי להשתמש באיבריהם למטרות כישוף. לפי דיווחים גילם של הנרצחים היה שנתיים עד 10, ואיברים שונים נקצרו מגופותיהם, כנראה כדי למסור אותם לרופאי אליל שיכינו מהם שיקויים "מביאי מזל".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

סבל הילדים הלבקנים. מלאווי, אפריקה (צילום: AP) (צילום: AP)
סבל הילדים הלבקנים. מלאווי, אפריקה(צילום: AP)

לפי דיווחים, גופותיהם של ארבעה מעשרת הילדים שנרצחו מאז תחילת ינואר נמצאו בימים האחרונים מוטלות ליד שיחים במחוז נג'ומבה שבדרום המדינה.

 

אמונות טפלות הן תופעה רווחת מאוד בקרב קהילות מסורתיות מסוימות בטנזניה, מדינה אפריקנית בת 57 מיליון תושבים. לאורך השנים דווח על מקרים מחרידים רבים שבהם נחטפו לבקנים, בכלל זה ילדים, על-ידי אנשים שביקשו לרצוח אותם ולהשתמש באיבריהם למטרות כישוף.

  ()

"ציידי הלבקנים", כפי שהם מכונים, נוהגים להשתמש במצ'טות כדי לכרות מהגופות גפיים ואיברים אחרים וכדי לחתוך מהן שיערות לצורך הכנת שיקויים. בכמה אזורים בטנזניה נחשבים חלקי הגופות של לבקנים למוצר יקר ערך, משום שלדברי רופאי אליל הם מסוגלים להביא מזל באהבה, בעסקים, בפוליטיקה ובחיים בכלל.

 

לא רק לבקנים סובלים מאמונותיהם של רופאי האליל וחסידיהם – אלא גם נשים בעלות עיניים אדומות. לעתים קרובות מאשימים אותן כי הן מכשפות, ובכפרי חקלאים וכפרי דיג לחופי אגם ויקטוריה נוהגים לרצוח אותן.

גם אתה יפה. ילד לבקן במלאווי (צילום: AP) (צילום: AP)
גם אתה יפה. ילד לבקן במלאווי(צילום: AP)

בדיון שנערך השבוע בפרלמנט נחשף כי המשטרה מעריכה שגם מקרי הרצח האחרונים נעשו לצורך קיום הטקסים המבוססים על אמונות טפלות. לדברי הרשויות כמה חשודים כבר זוהו, ובקרוב יינקטו צעדים נגדם.

 

האו"ם פרסם שלשום גינוי למעשי הרצח ומסר כי הם בלתי מתקבלים על הדעת: "לילדים יש זכות בסיסית לביטחון ולהגנה מפני אלימות כדי שיוכלו ליהנות מילדותם ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם".


פורסם לראשונה 30/01/2019 23:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבקנים בטנזניה. קהילה פגיעה
מומלצים