שתף קטע נבחר

ארדואן פגש ח"כים ערבים: תודה על ייצוג הדרישות הפלסטיניות בכנסת

חברי כנסת ערבים נפגשו עם נשיא טורקיה, שהודה להם על כך שהם מייצגים את הפלסטינים נגד "הדיכוי" ונגד חוק הלאום. הח"כים סיפרו שארדואן שחרר ערבים הזקוקים להשתלת כליה שנעצרו באחרונה בטורקיה. משרד החוץ: עצורה שוחררה בימים האחרונים

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן נפגש היום (שבת) עם חברי כנסת ערבים והודה להם על ייצוג הדרישות הפלסטיניות בכנסת נגד "הדיכוי" הישראלי ונגד חוק הלאום, שאותו הגדיר כ"חוק המדינה היהודית", ונגד "הרטוריקה חסרת הבסיס נגד טורקיה".

 

אחמד טיבי רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: לשכת הנשיא ארדואן )
ארדואן וח"כ טיבי(צילום: לשכת הנשיא ארדואן )

חברי הרשימה המשותפת בפגישה עם ארדואן ()
חברי הרשימה המשותפת בפגישה עם ארדואן

חברי הרשימה המשותפת בפגישה עם ארדואן ()
לחיצת יד לח"כ מסעוד גנאים

חברי הרשימה המשותפת בפגישה עם ארדואן ()
חברי הרשימה המשותפת בפגישה עם ארדואן
 

בפגישה, שארכה כשעה וחצי, השתתפו חברי הכנסת אחמד טיבי, טלב אבו עראר, מסעוד גנאים ואוסאמה סעדי. כמו כן השתתפו השייח כאמל ריאן וראש מועצת דבוריה זוהיר יוסף. ארדואן הפציר בחברי הכנסת לשמור על אחדות ועל סולידריות, והוסיף שחוק הלאום פוגע בזכויות האזרחים הערבים. עוד אמר להם כי טורקיה "לעולם לא תפנה את גבה לעם הפלסטיני" ותפעל "בכל האמצעים האפשריים" לסיום הכיבוש ולכינון שלום.

 

הח"כים וארדואן הסכימו כי זכות ההגדרה העצמית ליהודים בלבד מהווה "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי". "נעמוד לצד העם הפלסטיני גם אם כל העולם ינטוש אותו", אמר ארדואן. הפגישה עסקה גם בהתפתחויות המדיניות באזור, בסוגיית ירושלים ובסוגיות הקשורות ללימודים אקדמיים של ערבים מישראל בטורקיה.

 

ח"כ טיבי אמר לאחר הפגישה שנערכה בווילה הנשיאותית באיסטנבול כי "יש ממשק רחב לאחרונה בין חיי הציבור הערבי לבין טורקיה ואיסטנבול בעיקר. גם סטודנטים, אוניברסיטאות, מלגות שדרשנו להביא ולתת וגם ענייני בריאות. יש כמה עצורים מהיישובים הערביים במשולש והגליל כבר שבועיים. מצבם הרפואי לא היה טוב ולכן היה חשוב לנו להעלות את הבקשה בפני הנשיא ושר המשפטים של טורקיה. הנשיא נענה מיד, הבין את המצוקה של אנשים לפני השתלת כליה, והורה על הפסקת הליכים בגלל אי עמידה בתהליכים.

 

"בנוסף עלו גם נושאים מדיניים כולל עמדתו לגבי ירושלים, זכות ההגדרה העצמית וחוק הלאום. הוא אמר שזו הפרה בוטה של החוק הבינלאומי וציין שהוא ימשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני ואל-אקצה גם אם הוא יישאר אחרון. הוא קרא לאזרחי טורקיה המוסלמים להגיע לירושלים כדי להתפלל במסגד אל-אקצה".

 

חברי הכנסת סיפרו שארדואן הורה כאמור לשחרר ממעצר ערבים ישראלים, הזקוקים להשתלת כליות, שנעצרו באחרונה בטורקיה. ממשרד החוץ נמסר כי שני אזרחים ישראלים חולי כליה נעצרו לאחרונה בטורקיה. "סיבת המעצר טרם הובררה עד תום. אחת מהן שוחררה ממעצר בימים האחרונים. הקונסול הישראלי באיסטנבול מצוי בקשר עמם ועם משפחותיהם. רשויות אכיפת החוק בטורקיה נענו לבקשה הישראלית להתחשב במצבם הבריאותי, ומספקים להם את הנדרש".

 

במשרד החוץ ביקשו להתריע בפני אזרחי ישראל שלא להתפתות להגיע לטיפולים רפואיים בארצות חוץ מבלי לבדוק היטב ההליכים בהתאם לחוק המקומי. 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לשכת הנשיא ארדואן
ארדואן וח"כ טיבי
צילום: לשכת הנשיא ארדואן
מומלצים