שתף קטע נבחר

ראש עיריית טבריה החליט: תחבורה ציבורית בשבת

עיריית טבריה תפעיל כבר בשבת הקרובה ובשיתוף פעולה עם אגודת נוע תנוע, קו אוטובוס שיעבור בין שכונות העיר והטיילת ויסיע נוסעים בחינם. ראש העיר, רון קובי: אנו מגבירים למעשה את הבטיחות

ראש עיריית טבריה, רון קובי, החליט להפעיל החל מהשבת הקרובה קו אוטובוס עירוני בשיתוף פעולה עם אגודת "נוע תנוע, תחבורה בשבת", גוף ללא מטרות רווח המקדם תחבורה בשבת בארבע השנים האחרונות, ומפעיל אוטובוסים בשבת באזורים שונים במדינה. הקו הטברייני יופעל בין שכונות העיר והטיילת, שם נערכות בשבועות האחרונים פעילויות שבת מטעם העירייה. לוח זמנים ומסלול הקו ייתפרסמו בהמשך בימים הקרובים לקראת שבת.

 

 

בעמותת נוע תנוע אומרים כי הקו מצטרף לקווים שהעמותה מפעילה עצמאית בשנים האחרונות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים ובאר שבע, ואשר מסיעים כ-9,000 חברי האגודה. רועי שוורץ תיכון, יו"ר ומייסד נוע תנוע, אומר כי "אנו קוראים לכל ראשי הערים להצטרף לרון קובי, שהפך היום לשותף לדרך ודוגמה לראש עיר שהבין שאי אפשר להתנגד לתמיכת 80% מהציבור המעוניין בתחבורה בשבת. כל עוד הממשלה לא תאפשר הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת בישראל, נמצא דרך לעשות זאת בעצמנו. תחבורה בשבת משרתת בראש ובראשונה את השכבות החלשות ביותר בחברה, מעוטי יכולת, קשישים ובעלי מוגבליות".

 

רון קובי אולפן Ynet ראש עיר טבריה (צילום: אלי סגל)
רון קובי - תחבורה ציבורית בשבת(צילום: אלי סגל)

 

קובי, שנבחר לראשות עיריית טבריה בנובמבר האחרון, נודע כמי שפועל לשנות את התדמית הדתית של העיר, שבשנים האחרונות מושבתת כמעט לחלוטין בשבת. "אני מברך על היוזמה החשובה של העמותה ומודה לה על שיתוף הפעולה המבורך", אמר. "בחודש האחרון קיבלנו תלונות רבות מקרב התושבים המגיעים לפעילויות סוף השבוע בטיילת, על היעדר מקורות תחבורה ציבורית בשבת. מדובר במהפיכה של ממש. הקו שתפעיל העמותה יסייע לאותם תושבים שידם אינה משגת להגיע וליהנות ממוקדי הבילוי במרכז העיר ובטיילת. מעבר לכך, אנו מגבירים למעשה את נושא הבטיחות ומקלים על מצוקת החניה הנגרמת מהגעתם של אלפי אנשים מכל רחבי הארץ ומהעיר טבריה מידי שבת".

 

קובי הבטיח כי "מוקדי התיירות בעיר טבריה ימשיכו להיות פתוחים בשבת, כיאה לעיר תיירות מרכזית, מתקדמת ונאורה, כולל שילוב של תחבורה ציבורית בחינם כבר מהשבת הקרובה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
רון קובי - החליט על תחבורה ציבורית בשבת
צילום: אלי סגל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים