שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

רכילות עסקית: הקשר בין הפועל פ"ת לפרסומת של חברת WIX בסופרבול

וגם: מיליון דולר להגנת המולדת, השגרירה שהפכה לדירקטורית של חברה ישראלית לייצור קנאביס רפואי והיכן התארחו טובי השפים מארה"ב?

אוהדים בכ-5 מיליון דולר

מי צפה בפרסומת של חברת Wix הישראלית - פלטפורמה גלובלית לבניית אתרים, שהחליטה ברגע האחרון לפרסם שוב, בפעם החמישית ברציפות - בסופרבול שהתקיים אתמול, בתמורה ל-5.25 מיליון דולר (ע"פ הערכות)? כמובן שהנהלת ועובדי החברה. וזה הלך ככה: הם הגיעו לבושים בחולצות כחולות עם הסלוגן "הפועל של האוהדים", כאות תמיכה והעלאת המודעות לעמותה הכחולה, שנמצאת בישורת האחרונה לרכישת מועדון הכדורגל הפועל פתח תקווה על ידי האוהדים, וכמובן שפרצו בקריאות עם שידור הפרסומת, בת 30 השניות, ברבע השלישי של המשחק.

 

>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

 

רכילות עסקית: המאסטרו רמי לוי מחלק טיפים 

רכילות עסקית: פולין קוראת ליזמים הישראלים

רכילות עסקית: איפה פגשה רונית רפאל בת מלוכה אפריקאית?

 

במרכז הפרסומת: קרלי קלוס, סופר מודל, יזמית, והמייסדת של Kode with Klossy, ארגון המייצר אפשרויות למידה לנשים צעירות בתחום הטכנולוגיה. והנה מקצת השמות: אבישי אברהמי - מנכ"ל ומייסד, ניר זוהר - נשיא, עומר שי - סמנכ"ל שיווק, יניב אבן חיים - סמנכ"ל פיתוח, עו"ד איתן ישראלי - היועץ המשפטי, יואב בורג - מנהל קריאייטיב ראשי ושני מור - מנהלת השיווק.

רכילות עסקית אבישי אברהמי, עומר שי, ניר זוהר (צילום: אביב חופי)
אבישי אברהמי, עומר שי, ניר זוהר(צילום: אביב חופי)
 

 

אתגרים בתאילנד

הזוכה בהגרלת זוג כרטיסי טיסה במחלקת עסקים לתאילנד, בעקבות ערב ההתרמה של "אתגרים" היא אדוה מרגליות, שבחרה במהלך הערב לתרום במסגרת עיגול לטובה ועלתה בהגרלה מבין 1,000 המשתתפים. אגב, בן זוגה - אבנר בדיחי, שיטוס איתה לתאילנד, הוא מייסד "הגילגולון": מיזם שמאפשר לילדים ובוגרים עם מוגבלות לצאת לטיולי שטח. את הפרס העניקו אבנר בלקנאי - מנכ"ל אתגרים, וניר דגן - מנכ"ל ארקיע.

רכילות עסקית אבנר בלקנאי, אדוה מרגליות, אבנר בדיחי, ניר דגן (צילום: ירון ארנהיים)
אבנר בלקנאי, אדוה מרגליות, אבנר בדיחי, ניר דגן(צילום: ירון ארנהיים)

 

מיליון דולר לביטחון המולדת

היכונו: קרן בירד הודיעה על קול קורא לתמיכה בפרויקטים משותפים ישראל-ארה"ב בתחומי ביטחון המולדת, כשהפרויקט המאושר יזכה למענק של עד מיליון דולר, עד ל-50% מעלותו. התוכנית היא יוזמה של המינהל הטכנולוגי, המשרד לביטחון המולדת האמריקאי (DHS) והמשרד לביטחון פנים הישראלי, כדי לקדם ולהשקיע בפרויקטים משותפים לישראל וארה"ב על פי הצרכים שהוגדרו על ידי שתי המדינות. קרן בירד, קרן דו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתי ישראל-ארה"ב, מבקשת לתמוך כך במיזמים משותפים של חברות מישראל ומארצות הברית בתחומי ביטחון המולדת. היא השקיעה עד היום מעל ל-350 מיליון דולר בפרויקטים שונים, שהניבו מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-10 מיליארד דולר. ד"ר איתן יודילביץ, מנכ"ל הקרן, כבר ממתין לפרויקטים.

רכילות עסקית איתן יודליביץ' (צילום: יח
איתן יודליביץ'(צילום: יח"צ)

 

דיור מוגן למען נוער בסיכון

כ-6,000 שקל אספו דיירי בית הדיור המוגן המנוהל על ידי דייריו - נופי ירושלים, במהלך אירוע Bring & Buy בו מכרו וקנו מוצרי יד שנייה ומוצרים נוספים שהשיגו בתרומה. הכסף שנאסף נתרם לעמותת "תנופה בקהילה", לשיפוץ הוסטל לנוער בסיכון - בית הצייר, בירושלים. פנינה זולצבכר, מנכ"לית נופי ירושלים, והדיירים, נפגשו עם ירון ארד, מנהל העבודה הארצי בעמותת תנופה בקהילה, שיידע שהכסף יסייע להשלמת שיפוץ המטבח של ההוסטל בו מצויים 17 נערים בסיכון.

רכילות עסקית המכירה בנופי ירושלים (צילום: יח
המכירה בנופי ירושלים(צילום: יח"צ)
 

איסתא - רומא במאות אלפי שקלים

חשבון פשוט: לאחר שחברת איסתא השקיעה 100 אלף דולר באפליקציית התיירות הקולינרית - bitemojo, היא השקיעה (בהערכה) מאות אלפי שקלים בהטסת 300 עובדי החברה לנופש מפנק ברומא. בין טעימה לטעימה, יצרו העובדים המנון חדש לחברה. ברור - יש להם סיבה טובה.

רכילות עסקית עובדי איסתא (צילום: יח
עובדי איסתא(צילום: יח"צ)
 

אוצרות הגליל והשפים

המיזם "אוצרות הגליל" בראשות אשת העסקים הפילנתרופית רעיה שטראוס בן דרור אירח בעכו העתיקה את משלחת השופטים והשפים מהתוכנית "טופ שף" מארצות הברית, וגם את בעלי מסעדות הסלבס של ניו יורק, כשהתנאי הוא חברות במיזם ה-"Celebrity Chef ‘Birthright’" של היזם והמפיק הקולינרי הֶארבּ קרליץ. שטראוס בן דרור הסבירה כי נרתמה למטרת הביקור כדי לחשוף את השפים לטעמים המגוונים בישראל, לא רק בירושלים או תל אביב אלא גם בעכו, בגליל המערבי, בזכות דו קיום ותרבות קולינרית רבת שנים. בנוכחים: שמואל בן דרור, בן זוגה של רעיה, ודור ההמשך: נועה מיכאל, נכדתה של בן דרור ובתה של ד"ר נאוה מיכאל - צברי.

 

ההתחלה של הפסטיבל היתה בירושלים, כשלמלון קינג דייויד הגיעו השפים, היזם היהודי-אמריקאי הרב קרליץ, ממייסדי סצנת פסטיבלי האוכל של ניו יורק ולאס וגאס, הפילנתרופ הישראלי - קנדי סילבן אדמס, ויו"ר מכון הייצוא הישראלי אדיב ברוך, שם ציפתה להם קבלת פנים חגיגית. בנוסף זכו השפים לאירוח מיוחד בביתם של סילבן ומרגרט אדמס.

רכילות עסקית אוצרות הגליל מארחים שפים. במרכז: נועה מיכאל, רעיה שטראוס בן דרור, שמואל בן דרור (צילום: יח
אוצרות הגליל מארחים שפים. במרכז: נועה מיכאל, רעיה שטראוס בן דרור ובעלה שמואל בן דרור(צילום: יח"צ)

   (צילום: יובל רווח)
קבלת פנים בקינג דיוויד ירושלים. במרכז: הרב קרליץ, אדיב ברוך וסילבן אדמס(צילום: יובל רווח)

 

משגרירה לדירקטורית של קנאביס ישראלי

חברת טכנולוגית הקנאביס הישראלית Seedo מינתה את ד"ר ג'ינדאיי פרייזר לדירקטורית בחברה. דוקטור פרייזר שימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש ובעלת קשרים ענפים בארצות הברית וביבשת אפריקה. לפני כן היתה האישה הראשונה ששימשה שגרירת ארצות הברית בדרום אפריקה. סידו פיתחה רובוט לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטנומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות.

רכילות עסקית ג'ינדאיי פרייזר (צילום: יח
ג'ינדאיי פרייזר(צילום: יח"צ)
 

מינוי: יו"רית חדשה לאיזי שפירא

סשה טראמפ - וייס מונתה ליו"ר הוועד המנהל של בית איזי שפירא, שמסייע לבעלי מוגבלויות. טראמפ - וייס (45), בעלת תואר ראשון ושני בתחומי החינוך מאוניברסיטת פנסילבניה, ובימים אלו היא משלימה תואר שני נוסף בפסיכולוגיה חברתית בישראל. משפחת טראמפ, בלי קשר לנשיא ארה"ב, הקימה את קרן טראמפ כדי לסייע למערכת החינוך בישראל להגיע למצוינות. סבתה וסבה של סשה טראמפ-וייס - ווילי וסיליה טראמפ ז"ל, היו בין מקימי איזי שפירא לפני 40 שנה. קרן בילסקי, יו"ר הוועד המנהל היוצאת של איזי שפירא: "סשה היא האדם הנכון בזמן הנכון".

רכילות עסקית סשה טראמפ – וייס (צילום: סברינה ספיקר)
סשה טראמפ - וייס(צילום: סברינה ספיקר)

 

 26 אלף שקל של כוונות טובות

e-Toro, החברה שיצרה רשת חברתית למסחר במניות, קיימה במשרדי החברה אירוע תרומה לקהילה: "כוונות טובות", במהלכו נמכרו בגדים יד שנייה, עוגות ומאפים מהקונדיטוריה החברתית 'מתוק' וצמחים מהארגון החברתי 'עציץ טרי', כשכל ההכנסות נתרמו למקלט לנשים מוכות. בסיום האירוע נספרו 10,000 שקל, אותם הכפילה e-Toro ל-20 אלף שקל, שהועברו למקלט לנשים מוכות. בנוסף נאספו 3,000 שקל ל'מתוק', ו-3,000 שקל נוספים ל'עציץ'. הבגדים שלא נמכרו נמסרו לארגון 'פתחון לב' כתרומה.

   (צילום: יח
מכירה למעון לנשים מוכות(צילום: יח"צ)
 

 

אות הוקרה לארגון החינוך היהודי

ארגון החינוך היהודי הבינלאומי World ORT קיבל אות עיטור הומניטרי Let Freedom Ring, שמוענק לזכרו של ד"ר מרטין לותר קינג ג'וניור. העיטור ניתן בזכות המחויבות של World ORT לחינוך שווה לכל, תוך חתירה מתמדת לגישור על הפערים בין יכולת להזדמנות. העיטור ניתן על ידי ארגון The Rainbow Push Coalition, שצמח מתוך תנועת הצדק החברתי של שנות ה-60 בארה"ב. הגביע הוענק לדוקטור קונרד ג'איילס - הנשיא העולמי של World ORT, בדטרויט שבמישיגן ארה"ב.

   (צילום: יח
קונרד ג'איילס(צילום: יח"צ)

 

מנהל חדש בפרופיט

"באתי לפרופיט לשבור שיאים", אמר עורך הדין ורואה החשבון אמיר גבאי עם מינויו למנהל תחום המיסוי, הפרישה והפיננסים בפרופיט שירותים פיננסיים מקבוצת פסגות. בעבר שימש גבאי יועץ פרישה של מעסיקים כגון צה"ל וקבוצת HP ישראל.

   (צילום: דלב ארן)
אמיר גבאי(צילום: דלב ארן)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביב חופי
אבישי אברהמי, עומר שי, ניר זוהר
צילום: אביב חופי
מומלצים