שתף קטע נבחר

לפיד: "מבחינת נתניהו, בלי השלטון הוא יגמור בכלא"

יו"ר יש עתיד תקף את ראש הממשלה וטען כי "הוא רוצה לנצח בבחירות ולהעביר חוקים שיאסרו לחקור אותו". על הביקורת שהוטחה ביועץ המשפטי לממשלה: "נתניהו הוא זה שמנסה להפחיד את מנדלבליט"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף הערב (ב') את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "הוא רוצה את השלטון, כי לשלטון יש כוח להציל אותו מהחקירות שלו. מבחינתו, אם הוא לא יהיה בשלטון, הוא יגמור בכלא".

 

כל העדכונים וכל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

בכנס איכות השלטון שנערך בהיכל התרבות במודיעין מכבים-רעות, הוסיף לפיד כי "נתניהו רוצה שהבחירות יהיו על החקירות" - כיוון ש"הוא מרגיש שהטבעת סוגרת עליו". לדבריו, "הוא ניסה להפחיד את המשטרה - המשטרה המליצה להעמיד אותו לדין. ניסה להפחיד את הפרקליטות - הפרקליטות אומרת 'יש ראיות'. הוא מנסה כל הזמן להפחיד את התקשורת. התקפה ישירה על חופש הביטוי. הוא ניסה להפחיד גם אותי. מצא עם מי להתעסק".

 

נתניהו ולפיד (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
נתניהו ולפיד(צילום: מוטי קמחי)

על הביקורת שמותח נתניהו ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרק לאחרונה דחה את בקשת פרקליטיו שלא להחליט על שימוע לפני הגשת כתב אישום טרם הבחירות, אמר לפיד: "עכשיו הוא מנסה להפחיד את היועמ"ש. הטענה האחרונה שלו היא שמנדלבליט קרס מלחץ ההפגנות נגדו. 200 מפגינים עם מגפון בפתח תקווה? זה הלחץ שהופעל על מנדלבליט? על מי הוא מנסה לעבוד? הוא מינה אותו".

 

לפיד הוסיף כי "הניסיון האמיתי להשפיע על מנדלבליט בא מנתניהו. כל יום. בכל האמצעים. בכל כוח השלטון. הרשתות החברתיות של נתניהו, הח"כים הנאמנים של נתניהו, כלי התקשורת של נתניהו. הוא פתח לעצמו ערוץ טלוויזיה. כולם על הראש של היועץ המשפטי לממשלה. זה הלחץ. נתניהו הוא זה שמנסה להפחיד את מנדלבליט.

 

 

"הוא רוצה בחירות על החקירות, כי אם הוא ינצח, הוא מאמין שיהיה לו מנדט לסגור את החקירות", המשיך לפיד. "תקשיבו לח"כים שלו. הם כבר מפמפמים את זה. להעביר חוק צרפתי מורחב. להעביר את חוק החסינות. להעביר פסקת התגברות מורחבת כדי לבטל את סמכותו של בית המשפט העליון. הוא רוצה לנצח בבחירות ולהעביר את החוקים שאומרים שאסור לחקור אותו".

 

הביקורת של לפיד מגיעה לאחר שביום שישי נתניהו שב ותקף את מנדלבליט. "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת. הם לוחצים להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר, גם כשאין כלום, העיקר שיהיה לפני הבחירות", אמר ראש הממשלה. "אחת ההחלטות הגורליות ביותר בתולדות המדינה, החלטה שעלולה להביא להעלאת השמאל לשלטון, מתקבלת בחיפזון ובמהירות שיא", הוסיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נתניהו ולפיד
צילום: מוטי קמחי
מומלצים