שתף קטע נבחר

בעתיד, האקדמיה תהיה רלוונטית. אנחנו כבר שם

מסלול Edge-Ucation של המסלול האקדמי המכללה למינהל - משנה את גבולות האקדמיה

עולם התעסוקה משתנה במהירות מדהימה. מחקר שפירסם לפני שנה בלבד הפורום הכלכלי העולמי, העריך כי 35% מהכישורים שעובדים נזקקים להם בשוק העבודה ישתנו עד שנת 2020. השינויים האלו באים לידי ביטוי גם בתחושות של העובדים עצמם - מהמחקר עולה כי 1 מכל 4 עובדים במדינות ה־OECD מרגיש כי אין התאמה בין הכישורים והכלים שברשותו, לאלו הנדרשים בעבודתו הנוכחית.

 

במסלול האקדמי המכללה למינהל מבינים את הצורך בהתאמת הכלים והכישורים הנדרשים לשינויים הדינמיים בעולם התעסוקה. המכללה למינהל יזמה ופיתחה מסלול חדשני, שאינו קיים במוסדות אקדמיים אחרים, המכשיר את הסטודנטים במגוון מיומנויות תעסוקתיות נדרשות - עוד במהלך לימודיהם, ומאפשר להם לקחת חלק במגוון הכשרות מקצועיות הנלמדות גם מחוץ לכותלי האקדמיה, שלהן ערך כספי רב. המסלול החדשני - Edge-Ucation - מאפשר לסטודנטים לרכוש הסמכות ולצבור ניסיון חשוב בתחומים הנדרשים ביותר בעולם התעסוקה כיום, כחלק ממסלול הלימודים שלהם.

 

  (צילום: עידן גרוס)
(צילום: עידן גרוס)

 

רפי גמיש, מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למינהל, ומי שיזם את יצירת מסלול ייחודי זה, אומר כי Edge-Ucation נוצר מתוך ההבנה כי שוק התעסוקה משתנה בקצב גבוה. "אנחנו במכללה למינהל מקדשים את ערכי הרלוונטיות והעדכניות, אשר מתוכם נולד מיזם Edge-Ucation המאפשר לסטודנטים ללמוד את התחומים הנחשקים בתעשייה ללא עלות נוספת".

 

כך, יכולים הסטודנטים להשתתף במגוון הסמכות מקצועיות ביניהן - שיווק דיגיטלי, ניהול קהילות, ניהול מוצר, תכנות ללא מתכנתים, דאטה אנליסט, אנגלית עסקית ועוד. המסלול אף מאפשר לסטודנטים להשתלב במגוון רחב של התנסויות יזמיות, ביניהן חממת נדל"ן בה הם יכולים להוציא לפועל מיזמים בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה. כגוף המקדם מיום הקמתו גישה המאמינה בחיבור בין האקדמיה לתעשייה, כך גם מסלול זה משלב גורמים שונים מהתעשייה המסייעים בפיתוח תוכניות הלימוד ואף מעניקים את הסמכות הרלוונטיות. בין הגופים האלו ניתן למצוא גם את אלביישן אקדמי שפיתחה יחד עם המכללה חלק מתוכניות הלימוד, ומומחים מטעמה מעבירים בה קורסים שונים, שעלותם לקהל חיצוני היא רבה.

 

טעימה ממגוון רחב של עולמות

שני פרג'ון, כיום מנהלת מוצר בחברות סימביוניקס, בחרה לקחת את הקורס בניהול מוצר במסגרת מסלול Edge-Ucation, מתוך חשיבה אסטרטגית, כהגדרתה. פרג'ון, בוגרת תואר ראשון בביולוגיה, למדה במכללה תואר שני במינהל עסקים עם התמחות בביו־רפואה, כשבמקביל עבדה בסימביוניקס כמומחית אפליקציות. "הסיבה בגללה בחרתי בלימודי תואר שני במינהל עסקים במכללה הייתה כי רציתי להתקדם לתפקיד של מנהלת מוצר", היא אומרת, "הקורס בניהול מוצר במסגרת Edge-Ucation נתן לי הזדמנות להתכוונן עוד יותר לתפקיד. זו הייתה בחירה שהוכיחה את עצמה", היא אומרת, "הקורס עזר לי להרחיב את הידע התיאורטי על התחום, להתמקצע בו ולקבל כלים פרקטיים. בנוסף, עשינו פרויקט מעשי לאורך הקורס בו יישמנו דברים רבים שלמדנו".

 

פרג'ון מציינת בנוסף כי הקורס כלל לא מעט הרצאות אורח מעניינות: "נפגשנו עם מנהלי מוצר מחברות שונות. ההרצאות שלהם חשפו אותנו למגוון התפקידים הקיים בשוק בתחום הזה, והראו לנו לאן ניתן להתקדם".

 

המגוון הרחב של הקורסים במסגרת מסלול Edge-Ucation והעובדה כי הם פתוחים בפני כלל הסטודנטים של המכללה, מאפשרים לסטודנטים לטעום מעולמות נוספים שאינם קשורים לתואר בו בחרו. מי שבחר קורס המנותק, לכאורה, ממסלול התואר הראשון שלו הוא רונן איטלמן, סטודנט שנה ג' לפסיכולוגיה, שלמד בקורס שיווק דיגיטלי.

 

איטלמן, אשר הספיק לעשות מספר פרויקטים בתחום השיווק הדיגיטלי מאז סיים את הקורס, מציין כי הקורס פתח בפניו עולמות חדשים, וכי הוא שוקל להמשיך ללימודים מתקדמים בהם יוכל לעסוק במחקר ולשלב בין שני התחומים - פסיכולוגיה ושיווק. "תחום השיווק זה תחום מרתק שיש לו נגיעה בכל דבר", הוא אומר, "מאוד מושך אותי לייצר משהו שמשלב את שני העולמות - פסיכולוגיה ושיווק, אבל אני מאמין שלא משנה לאיזה כיוון הקריירה שלי תתפתח - בכל תחום בו אבחר, כשכיר או כעצמאי - כלים שיווקיים והבנה של היישום שלהם בעולם הנוכחי מספקים יתרון משמעותי".

 

הקורס לדבריו סיפק לו כלים יישומיים רבים. "לצד תכנים הקשורים לפיתוח חשיבה שיווקית ומושגים בתחום, למדנו לכמת נתונים של קמפיינים, להקים עמודי נחיתה, לעשות קידום אורגני, קידום ממומן בפייסבוק ובגוגל, לטרגט את קהל היעד שלנו ועוד. זה היה קורס מאוד פרקטי שלאורכו התנסינו בכל הכלים שלמדנו".

 

ההתנסות החיובית של איטלמן גרמה לו לבחור קורס נוסף במסגרת המסלול, וכעת הוא לומד קורס ניהול מוצר. "הקורסים האלו חושפים אותי לעולמות חדשים שיכול להיות שאבחר לעסוק בהם בעתיד. הם נותנים לי כלים עדכניים שיעזרו לי להתקדם במגוון רחב של תחומים, ולא משאירים אותו בתחום צר אחד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידן גרוס
המכללה למינהל
צילום: עידן גרוס
מומלצים