שתף קטע נבחר

חוויה מתקנת: סל ניצחון לווילבקין ב-64:65 על אולימפיאקוס

כוכב מכבי תל אביב, שהחטיא סלי ניצחון פוטנציאליים במספר הזדמנויות העונה, הביא לצהובים 64:65 יקר בתום דרמה אדירה. גם התעוררות של ספאנוליס במאני טיים לא הצילה את דייויד בלאט מהפסד. יאניס ספרופולוס ניצח את האקסית, טאריק בלאק הצטיין

פעם אחר פעם סקוטי ווילבקין החטיא הזדמנויות לקנות את עולמו בקרב אוהדי מכבי תל אביב ולקלוע סלי ניצחון. פעם אחת הוא אפילו נחנק בהתקפה האחרונה וכידרר יותר מדי זמן עד שאיבד כדור. הפעם ווילבקין סוף-סוף קלע את סל הניצחון שהוא כל כך רצה - 4.4 שניות לסיום המשחק - והעניק למכבי 64:65 בבית על אולימפיאקוס. הסל הדרמטי הגיע אחרי שווילבקין נאנק מכאבים במהלך הרבע הרביעי, ירד לחדר ההלבשה וחזר כמו גדול.

 

לטבלת היורוליג

 

לא רק שווילבקין קלע סל ניצחון, אלא שהוא עשה את זה מול דייויד בלאט - מאמנו לשעבר שאיתו זכה בעונה הקודמת ביורוקאפ עם דרושפאקה. זה לא היה משחק כדורסל ברמה גבוהה, ושתי הקבוצות קלעו באחוזים איומים (התוצאה בסיום המחצית הראשונה הייתה 26:29 לקבוצה היוונית), אבל איזו דרמה קיבלנו.

 

ג'רמי פארגו וסקוטי ווילבקין חוגגים (צילום: ראובן שוורץ)
ג'רמי פארגו וסקוטי ווילבקין חוגגים(צילום: ראובן שוורץ)

 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (צילום: אורן אהרוני)
קיין וקלויארו. ניצחון דרמטי וחשוב(צילום: אורן אהרוני)

בלאט, שסבל הערב (חמישי) מכאבי גב, הגיע להיכל והתקבל בתשואות מהקהל הצהוב - אבל ירד מנוצח, כפי שקרה לו ברוב המפגשים שלו מול מכבי בקריירה. גם התעררות אדירה של ואסיליס ספאנוליס הבלתי נגמר ברבע הרביעי - כולל שלשת קלאץ' שכמעט סידרה ניצחון - לא הספיקה למאמן הישראלי.

 

יאניס ספרופולוס אימן במשך ארבע עונות את אולימפיאקוס, תקופה שבה הוביל אותה לשתי אליפויות יוון ופעמיים לגמר היורוליג. הערב הוא פגש אותה לראשונה מאז שעזב, וניצח. הצהובים התאוששו מהתבוסה הקשה לבאסקוניה ושיפרו את המאזן שלהם ביורוליג ל-12:10, כך שהם נשארו חזק בתמונה במאבק על הכרטיס לרבע גמר המפעל. אולימפיאקוס מצידה לא הצליחה להתאושש מהתבוסה לברצלונה במחזור הקודם, וירדה למאזן 10:12.

 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (צילום: אורן אהרוני)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים(צילום: אורן אהרוני)

 

טיוס בפעולה (צילום: ראובן שוורץ)
ואסיליס ספאנוליס. התעורר במאני טיים, כהרגלו(צילום: ראובן שוורץ)
 

 

ווילבקין מוסר (צילום: ראובן שוורץ)
ווילבקין מוסר(צילום: ראובן שוורץ)

 

שתי הקבוצות גם יחד מסרו רק 17 אסיסטים משותפים וסבלו מערב התקפי רע - אולימפיאקוס דייקה רק בחמש שלשות מ-26 ניסיונות (19.2 אחוז) ומכבי דייקה רק ב-3 מ-19 לשלוש (15.8 אחוז). טאריק בלאק הצטיין עם 19 נקודות ויכולות גדולה במאני טיים, ווילבקין סיים עם 17 למרות 1 מ-7 לשלוש. ספרופולוס קיבל בחזרה את דיאנדרה קיין, שחזר מפציעה ופתח בחמישייה.

 

כעת מכבי תל אביב תקבל מנוחה - בעקבות העובדה שהיא לא העפילה לחצי גמר גביע המדינה - ובעוד שבועיים היא תצא לעוד משחק גורלי - בחוץ מול מילאנו של סימונה פיאניג'אני, שנאבקת גם היא על מקום בשמינייה.

אוהדי מכבי תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
אוהדי מכבי תל אביב בהיכל(צילום: אורן אהרוני)
 

 

רפי גינת מציג את השחקנים (צילום: אורן אהרוני)
רפי גינת מציג את השחקנים(צילום: אורן אהרוני)

 

רפי גינת, הכרוז המיתולוגי של מכבי תל אביב, ערך את טקס הצגת השחקנים לפני המשחק באופן חד פעמי, ולאחר מכן זכה לכבוד ונכנס להיכל המכבים - היכל התהילה של המועדון.

 

קלעים

למכבי תל אביב: טאריק בלאק 19 נקודות (7 ריבאונדים), סקוטי ווילבקין 17 (1 מ-7 לשלוש), מייקל רול 9, ג'וני אובראיינט 7 (8 ריב'), דיאנדרה קיין 6, ג'רמי פארגו 5 (1 מ-7 מהשדה, 5 ריב'), אלכס טיוס 2 (3 חסימות). אנג'לו קלויארו, יובל זוסמן, ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו שותפו ולא קלעו.

 

לאולימפיאקוס: נייג'ל וויליאמס-גוס ו-ואסיליס ספאנוליס (3 מ-8 לשלוש, 3 מ-3 ברבע הרביעי) 16 נקודות כל אחד, ניקולה מילוטינוב 9 (7 ריב'), יורגוס פרינטזיס (8 ריב') וזאק לידיי 6 כ"א, יאניס סטרלניקס 4, אקסל טופאן 3, קוסטאס פאפאניקולאו (7 ריב') ויורגוס בוגריס 2 כ"א.

 

זאק לידיי (צילום: אורן אהרוני)
סקוטי ווילבקין וזאק לידיי מחכים לכדור(צילום: אורן אהרוני)

 

דייויד בלאט ויאניס ספרופולוס (צילום: ראובן שוורץ)
מאמן יווני בקבוצה ישראלית, מאמן ישראלי בקבוצה יוונית(צילום: ראובן שוורץ)

 

מהלך המשחק

דיאנדרה קיין שחזר מפציעה עלה בחמישייה לצד סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, ג'וני אובראיינט וטאריק בלאק. זאק לידיי, שחקן גלבוע/גליל לשעבר, קלע את הסל הראשון במשחק. ווילבקין העלה את מכבי על הלוח. לידיי המשיך בפתיחה הטובה שלו ונייג'ל וויליאמס-גוס קבע 2:8. ווילבקין שמר את מכבי קרובה, וויליאמס-גוס קבע 6:12.

 

טאריק בלאק התחיל לצבור נקודות וג'רמי פארגו צימצם לנקודה עם שלשה, אבל לאחר מכן זרק איירבול. נקודה שלו מהקו איזנה ל-14:14. ואסיליס ספאנוליס קלע בחדירה לסל נקודות ראשונות - 14:16 לאולימפיאקוס בסוף הרבע הראשון.

 

ג'ייק כהן נשלח למערכה ברבע הראשון (צילום: אורן אהרוני)
ג'ייק כהן נשלח למערכה ברבע הראשון(צילום: אורן אהרוני)

 

ג'וני אובראיינט שומר על זאק לידיי (צילום: אורן אהרוני)
ג'וני אובראיינט שומר על זאק לידיי(צילום: אורן אהרוני)

 

שתי הקבוצות המשיכו להחטיא והנקודות הראשונות ברבע השני הגיעו רק אחרי שתי דקות וחצי, עם סל של ניקולה מילוטינוב בצבע. אולימפיאקוס עלתה ל-17:22 אחרי סלים של פרינטזיס ושל וויליאמס-גוס (16). ג'וני אובראיינט וסקוטי ווילבקין לא נתנו ליוונים לברוח, מייקל רול השווה ל-24:24. שתי הקבוצות הרבו להחטיא מחוץ לקשת, עד ששלשה של יאניס סטרלניקס חתמה את המחצית ב-26:29 לאולימפיאקוס.

 

בלאט על הקווים (צילום: ראובן שוורץ)
דייויד בלאט. הקהל הצהוב הריע לו ושר לו שירים(צילום: ראובן שוורץ)

ג'וני אובראיינט מעל זאק לידיי (צילום: ראובן שוורץ)
ג'וני אובראיינט מעל זאק לידיי(צילום: ראובן שוורץ)

 

מכבי תל אביב פתחה טוב את הרבע השלישי ודיאנדרה קיין העלה אותה ליתרון ראשון במשחק - 29:30 (22). היוונים חזרו להוביל, ווילבקין השווה עם שלשה. קיין התעורר והתפתח משחק צמוד. ספאנוליס ופרינטזיס סידרו 39:41, בלאק השווה ורול החזיר את ההובלה לצהובים - 42:43. אלכס טיוס, שחווה לאחרונה ירידה ביכולת, הפציע עם חסימה גדולה וסל בסוף הרבע השלישי - 42:45 למכבי תל אביב.

 

8:39 דקות לסיום, סקוטי ווילבקין דרך לא טוב על הרגל אחרי סל ונאנק מכאבים. הוא ירד לחדר ההלבשה לטיפול. אחרי כמה דקות הוא חזר לשחק. וויליאמס-גוס צימק לנקודה, לפני שרול קלע שלשה חשובה - 46:50 (33). מילוטינוב שוב קירב את הקבוצה של בלאט, אבל רול המשיך ביכולת הטובה והעלה את ההפרש ל-5 - 49:54. ספאנוליס קלע סוף-סוף שלשה, אבל אסיסט גדול של רול להטבעה של בלאק סידר יתרון 52:57 (37).

  

סקוטי ווילבקין נפצע  (צילום: אורן אהרוני)
סקוטי ווילבקין נאנק מכאבים. רגע מדאיג(צילום: אורן אהרוני)

טיוס בפעולה (צילום: ראובן שוורץ)
אלכס טיוס בפעולה(צילום: ראובן שוורץ)

 

טאריק בלאק המשיך להיות דומיננטי עם תשע נקודות רצופות בצהוב וקבע 58:63. ספאנוליס התעורר במאני טיים וצלף שלשה, דקה ורבע לסיום. ג'וני אובראיינט עשה עבירת תוקף מטופשת ויצא בחמש עבירות. היוונים לא הצליחו לקלוע, אבל גם בלאק החטיא. ספאנוליס זרק שלשה, הכדור קיפץ על הטבעת ונכנס - 63:64 לאולימפיאקוס. סקוטי ווילבקין לקח את הכדור אחרי פסק זמן וקלע סל גדול מחצי מרחק - 64:65 לצהובים, 4.4 שניות לסיום. היוונים לא הצליחו לעשות כלום בשניות שנותרו, ניצחון 64:65 חשוב למכבי תל אביב.

פארגו מכדרר (צילום: ראובן שוורץ)
פארגו מחפש יעד למסירה(צילום: ראובן שוורץ)

אובריאנט כועס על השופטים (צילום: אורן אהרוני)
אובריאנט כועס על השופטים(צילום: אורן אהרוני)


פורסם לראשונה 07/02/2019 20:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
סקוטי ווילבקין
צילום: אורן אהרוני
מומלצים