שתף קטע נבחר

מרצח אורי ועד המעצר בעזרת כלב: דקה אחר דקה

משפחת החשוד בתקיפה וברצח מזוהה עם חמאס והוא היה כלוא בישראל, אבל בחקירתו טען: זה לא פיגוע. ביום חמישי ב-11:00 דווח על היעדרות אורי אנסבכר, ב-19:14 נמצאה הגופה ו-25 שעות אחר כך כבר פרצו הכוחות למסגד ברמאללה: מהרצח עד לכידת החשוד הפלסטיני

 

 

יום חמישי בבוקר: אורי אנסבכר, בת 19 מתקוע, שוהה במקום שבו היא מבצעת שירות לאומי - מרכז יעלים בעין יעל שבירושלים. מדובר במרכז טבע תרפיה לילדים ונוער בסיכון ולבעלי צרכים מיוחדים. לפי עדויות שונות, היא יוצאת מהמקום נסערת. חברתה סיפרה שאמרה לה לפני שנעלמה שהיא הולכת להתבודד בטבע. 

 

חמישי בבוקר: ערפאת ארפאעיה, פלסטיני בן 29, צועד מביתו בחברון כשברשותו סכין ועושה את דרכו לכיוון בית ג'אלה. ארפאעיה, שוהה בלתי חוקי שנכלא בעבר בישראל על עבירות הסתה לטרור, מבחין באזור מיוער בעין יעל בצעירה אורי. הוא תוקף אותה ואז דוקר אותה למוות.  

 

 
אורי אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)
יצאה נסערת ממרכז יעלים - ונרצחה מאות מטרים משם(צילום: באדיבות המשפחה)
הדלקת נרות והפגנה בכיכר רבין (צילום: דנה קופל )
מדליקים נרות לזכרה בכיכר רבין(צילום: דנה קופל )

זירת הרצח (צילום: אלכס קולומויסקי)
זירת הרצח(צילום: אלכס קולומויסקי)

חמישי, 11:00: מתקבל דיווח במשטרת מחוז ש"י על היעדרותה של אורי, שעמה נותק הקשר מאז שעות הבוקר.

 

חמישי, 19:14: במוקד מד"א במרחב ירושלים מתקבל דיווח על איתור גופה ללא מסמכים באזור מיוער בעין יעל שליד גן החיות התנ"כי. תוך זמן קצר מתברר כי מדובר בצעירה הנעדרת. המרחק בין זירת הרצח לבין מרכז יעלים הוא מאות מטרים בלבד, מרחק שאותו ניתן לעבור בדקות הליכה בודדות.

 

חמישי בערב: בזירה נמצאה ראיה פורנזית, ככל הנראה DNA, שמקדמת במהירות את החקירה. עקב היותו של ארפאעיה אסיר לשעבר, הוא נמצא במאגרים הביטחוניים - וכך החוקרים מצליחים להשוות את ה-DNA שבזירה ל-DNA שלו שבמאגר.

 

יום שישי: השב"כ מנהל את המבצע בחפ"ק מיוחד, לאחר חקירה של היחידה המרכזית במחוז ירושלים. החוקרים מבינים כי החשוד מסתתר במסגד, ולכן מחליטים לבצע פעולה כירורגית, בשעת חשיכה, שעות ספורות לאחר שמאות המתפללים המוסלמים עזבו את המקום לאחר שסיימו את תפילת יום השישי.

 

 
 
אורי אנסבכר (צילום: באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר(צילום: באדיבות המשפחה)
עין יעל (צילום: AP)
כוחות המשטרה בעין יעל(צילום: AP)

שישי בבוקר: מאות מלווים למנוחות את אורי אנסבכר. אחיה דוד ספד לה וסיפר על המקום שבו ביצעה שירות לאומי, ושלידו נרצחה: "התאהבת בעין יעל בשנייה הראשונה. רגע לפני שאת עוברת בגן עדן בפעם האחרונה, אני רוצה להגיד לך שאת תמיד תהיי איתי. הפצת כל כל הרבה אור בעולם".

 

שישי, 17:46: בהודעה חריגה מבהירה המשטרה כי השמועות ותיאורי הזוועה על אודות זירת הרצח הם חסרי שחר ופגעו בכבודה של אורי ומשפחתה. במשטרה ביקשו מהציבור שלא להפיץ "שמועות כזב מגורמים לא מוסמכים". אחד ממפיצי השמועות היה יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. בפוסט בפייסבוק טען נתניהו הבן מה לכאורה אירע לאנסבכר, והאשים את התקשורת כי היא "שותקת ומפהקת".

 

שישי, 20:30: כוח ימ"מ נכנס למסגד בלב רמאללה, כ-15 ק"מ צפונית לירושלים, לאחר שעלה חשד כי הרוצח מסתתר בתוכו. הכוח נקלע להפרות סדר קשות שכוללות הפעלת מטעני צינור, הבערת צמיגים, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר רכבי הביטחון. הלוחמים מתחילים לסרוק במסגד, אבל החשוד לא נמצא והכוח יוצא מהעיר להתארגנות מחדש. חוקרי השב"כ מתחילים בבדיקת צילומי האבטחה בשכונה שבה נמצא המסגד.

 

 
חיפוש אחר הרוצח של אורי אנסבכר ז
הכוחות ברמאללה
צילום רחפן עין יעל (צילום: קרונוס צילומי אוויר בע״מ)
עין יעל במבט מלמעלה. ה-DNA הביא לפריצת הדרך(צילום: קרונוס צילומי אוויר בע״מ)

שישי, 21:30: בעקבות בחינת צילומי האבטחה, אנשי שב"כ שולחים את כוח הימ"מ למבנה נטוש סמוך - ושם הם מוצאים את המחבל. הלוחמים שולחים לעבר המחבל כלב שרץ לעברו והוא זה שלמעשה לוכד אותו, ללא התנגדות. החשוד נתפס ללא נשק, וגם ללא הסכין שעימה רצח את אורי.  
  

שישי בלילה: משפחתה של אורי בת ה-19 מקבלת עדכון על מעצר החשוד ברצח.

 

שבת, 1:20 בלילה: דבר מעצרו של החשוד מותר לפרסום, לאחר ההודעה למשפחת אנסבכר.

 

שבת, 18:50: שב"כ מפרסם את שמו של החשוד הפלסטיני, ומציין כי חקירת החשוד נמצאת בעיצומה, ובמסגרתה נחקר גם המניע לרצח. החשוד מתגורר בשכונת אבו סנינה בחברון, שכונה שמרביתה מזוהה עם חמאס - אך במערכת הביטחון בודקים עדיין את כלל הכיוונים. המניע המוביל הוא לאומני, אך בשב"כ עדיין לא מזהים ברצח את כלל הסממנים המוכרים מפיגועים מובהקים דומים שארעו בעבר.

 

סימן השאלה העיקרי שמרחף מאחורי שאלת המניע נוגע לתקיפה שקדמה לרצח. המחבל טען בחקירתו כי אין מדובר ברצח על רקע לאומני. בחקירה לא נמצאה עד כה ראיה לכך שהייתה היכרות מוקדמות בין הנרצחת לחשוד. על כמה מפרטי החקירה עדיין מוטל צו איסור פרסום. 

 

 

שבת בערב: בתל אביב, בירושלים ובתקוע מדליקים נרות לזכרה של אורי - ודורשים פעולה תקיפה נגד המרצחים. "המדינה כולה צריכה לרעוד לאור המעשה הנורא הזה", אומרת חברה של משפחת אנסבכר בהפגנה בכיכר ציון. מפגינים בגשר המיתרים חוסמים לסירוגין את הכניסה לירושלים.

 

שבת, 19:58: האם נעאה אנסבכר מוסרת דברים לתקשורת, לאחר מעצר החשוד הפלסטיני והבאתה של בתה למנוחת עולמים. "אורי הייתה נשמה אצילה, היא הייתה יפהפייה מבחוץ ומבפנים", אמרה האם. היא אהבה מאוד את השירות שלה ביעלים. זה חיבר בין שתי האהבות הגדולות שלה - האהבה לאדם והאהבה לאדמה. דווקא כשהיא הלכה שם על האדמה הזאת בביטחון, באמון בעולם, בא רוע כזה ולקח אותה מאיתנו".


פורסם לראשונה 09/02/2019 23:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
אורי אנסבכר
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים