שתף קטע נבחר

קנס זעום לנטוויז'ן: צירפה מנויים ללא הסכמה ותוך התחזות

משרד התקשורת קנס את נטוויז'ן בקנס שלא ידגדג לה על דרכי מכירה בעייתיות של סוכני מכירות. עם זאת, גובה הקנס נקבע לפי מספר ההפרות - ומספטמבר 2018 ועד היום נקנסה חברת האם שלה, סלקום, במצטבר ב-1.078 מיליון שקל. החברה: "מדובר במקרה נקודתי מלפני 4 שנים שטופל באופן מיידי"

נטוויז'ן צירפה מנויים ללא הסכמתם ולעיתים תוך כדי התחזות. משרד התקשורת קונס אותה ב-194 אלף שקל בלבד. לפי המשרד, נציגי ספקית האינטרנט של קבוצת סלקום פנו ללקוחות תוך התחזות לנציגי חברת בזק, המספקת את תשתית האינטרנט, או תוך מצג שווא שהלקוח כבר משויך לנטוויז'ן והנציג רק רוצה לתת לו הנחה במחיר.

 

>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

אקו"ם: סלקום TV חייבת תמלוגים ב-11 מיליון שקל

מנכ"ל סלקום לעובדים: ותרו על תוספות שכר, ולא - נפטר 250 איש; ההסתדרות: חוסר תום לב

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום; עובדי בזק: נשבות עוד שבועיים

 

ההפרה של נטוויז'ן התגלתה בעקבות תלונות של לקוחות שפנו לתחום פניות הציבור של משרד התקשורת, ובעקבות כך, פתח המשרד בהליך פיקוח. הסכום נמוך יחסית ככל הנראה בשל מספר ההפרות שנחשפו בפני אנשי המשרד.

   (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 
במשרד מסרו כי: "חברת נטוויז'ן טענה שהנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ".

 

עוד מסרו בהודעה לעיתונות כי "במהלך הרבעון האחרון של 2018 ותחילת 2019 הטיל המשרד עיצומים כספיים בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון שקל בגין הפרות בתחום התחרות ופגיעה בצרכנים".

 

סלקום היא אחת מכוכבות העיצומים: בינואר 2019 המשרד הטיל עיצום בסך כ-349 אלף שקל על החברה, בגין אפלייה בין לקוחות, שהתבטאה בכך שלא איפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד. בדצמבר 2018 נקנסה סלקום ב-405 אלף שקל על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר. בספטמבר 2018 הטיל המשרד עיצום על סלקום בסך 130 אלף שקל,בעקבות עיכוב ניוד של מנויי טלפון קווי.

 

לא רק בסלקום

גם חברות אחרות נקנסו על יחסן לצרכנים: בספטמבר 2018 בזק בינלאומי נקנסה ב-208 אלף שקל, בעקבות אי ציות לכללים בכל הנוגע למתן שירות באמצעות אתר האינטרנט למנוייה, כגון הכללים להתנתקות באמצעות האתר ופנייה לנציב הפניות של החברה. גולן טלקום נקנסה אז ב-181 אלף שקל עקב זמני המתנה ארוכים למענה אנושי בשירות הלקוחות של החברה וכן ב-75 אלף שקל על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

 

על טלזר (019) הטיל המשרד עיצום בגובה 170 אלף שקל בעקבות פגיעה ביכולת מנויי הסלולר להתקשר לחו"ל דרך ספקי תקשורת בינלאומיים אחרים, עיצום דומה הוטל על החברה בעקבות הפרה זהה בעבר. כמו כן, באוקטובר 2018 המשרד קנס את HOT מובייל בסך 126 אלף שקל, על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר.

 

מחברת נטוויז'ן נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים, שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני, שפעל בניגוד לנהלים, הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים