שתף קטע נבחר

חשד: רופאה בכירה הגדילה אחוזי נכות תמורת שוחד

ד"ר אירנה בלוך, מנהלת המחלקה הנוירולוגית בביה"ח העמק בעפולה, חשודה כי תיאמה עם מאכער את גובה האחוזים שיינתנו למטופלים בוועדות שבהן ישבה - בתמורה לכספי שוחד. הנזק המוערך למדינה: מיליוני שקלים

 

אילוסטרציה של שוחד (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מנהלת המחלקה הנוירולוגית בבית החולים "העמק" בעפולה, ד"ר אירנה בלוך, חשודה כי הגדילה אחוזי נכות למטופלים בתמורה לשוחד. כך הודיעה אחר הצהריים (ראשון) המשטרה, בתום חקירה שערכה בעניינה ושבמסגרתה נחקרה הרופאה הבכירה תחת אזהרה ועשרות מעורבים אחרים נחקרו גם כן.

 

על פי החשד, עשרות מטופלים שהופנו אל בלוך באמצעות מתווכים זכו להגדלה באחוזי הנכות בוועדות ניידות של משרד הבריאות שבהן ישבה. בעקבות הגדלת אחוזי הנכות, קיבלו אותם מטופלים אחוזי תגמולים גבוהים יותר מהביטוח הלאומי.

 

ד"ר בלוך חשודה כי תיאמה עם מאכער את אחוזי הנכות למטופלים שקישר לה - ובתמורה לכך הועברו לה לכאורה כספי השוחד. הנזק למדינה מוערך במיליוני שקלים. המאכער עצמו, ששיתף פעולה עם המשטרה, נתפס עם מאות אלפי שקלים שקיבל מלקוחות.  

 

מהמשטרה נמסר כי בית החולים אינו קשור לפרשה וכי המעורבים נחקרו, כל אחד על פי חלקו, בחשד למעורבות לכאורה בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק המוסד לביטוח לאומי וכן עבירות נוספות.

 

במשטרה הדגישו כי בשל חוק ההמלצות שאושר בכנסת היוצאת, "פרסום ההודעה אינו כולל עמדה ביחס למכלול התשתית הראייתית נגד החשודים וסיכום הראיות יובא להכרעת הפרקליטות". עם זאת, בחקירה מצאה המשטרה ראיות להגשת כתב אישום נגד ד"ר אירנה בלוך בגין שוחד. התיק יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

 

החקירה התנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, המוסד לביטוח לאומי ובליווי פרקליטות מחוז צפון. המשטרה ציינה כי היא "תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לפגיעה בטוהר המידות ופגיעה בסדרי השלטון ובקופה הציבורית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים