שתף קטע נבחר

"בראי לך עולם של שלום": השיר האחרון של אורי

בחדרה של אורי אנסבכר במרכז יעלים נותרה מאחור מחברת ובה שירים שכתבה. חברותיה, שמצאו אותה, העבירו אותה למשפחתה. אמש קבע שב"כ באופן רשמי: אורי נרצחה על רקע לאומני לאחר שהמחבל שחזר את שביצע. היום יובא לדיון בהארכת מעצרו

 

 

"עשי

שיהא עולמך

עולם של שלום

שלום עולמים"

 

את מילות השיר הזה מצאו חברותיה של אורי אנסבכר, שנרצחה בשבוע שעבר בידי מחבל, בחדרה שבמרכז יעלים - שם התנדבה במסגרת השירות הלאומי עם נוער בסיכון וחינוך מיוחד. החברות העבירו את השיר - יחד עם שירים אחרים שכתבה - למשפחתה. שאר מילות השיר - בסוף הכתבה.

 

שיר של אורי אנסבכר רצח נרצחה ב ירושלים (באדיבות המשפחה)
אורי אנסבכר והשיר שכתבה(באדיבות המשפחה)

 

אורי אנסבכר (צילום: אלכס קולומויסקי)
אורי אנסבכר וזירת הרצח(צילום: אלכס קולומויסקי)

ערפאת ארפאעיה מחבל רוצח רצח אורי אנסבכר ירושלים ()
המחבל ערפאת ארפאעיה

אמש הודיע שב"כ רשמית כי ערפאת ארפאעיה, בן 29, שהודה בתקיפה וברצח של אנסבכר, עשה זאת על רקע לאומני. היום (ב') הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

 

בחקירתו שיחזר ארפאעיה את שעשה: הוא יצא מביתו בחברון כשבידו סכין והלך לכיוון הכפר בית ג'אלה. כשצעד לכיוון היער - הבחין באורי אנסבכר. הוא תקף אותה ורצח אותה. ארפאעיה נעצר לפני כשנתיים בכניסה להר הבית כשבכיסו סכין מטבח גדולה. קטעים מחקירתו פורסמו אמש במהדורת חדשות 13.

 

בחקירתו אז ארפאעיה השיב בחיוב כשנשאל על ידי החוקר האם הוא אוהד חמאס. ארפאעיה הסביר כי חמאס "מגן על העם הפלסטיני בנשק". לשאלת החוקר מדוע לא דקר את השוטרים שבהם פגש בסכין שהייתה בידו, השיב לאחר שתיקה כי "לא חשבתי לדקור את השוטר ולא לפגוע בו". ואולם, ארפאעיה שינה את גרסאותיו.

 

ארפאעיה אמר בחקירתו כי הוא רוצה להיות שהיד: " אני אעשה את זה שוב. אקנה עוד פעם סכין ואבוא לכאן שוב כדי להיכנס לכלא ולהיות שהיד".

 

 

ארפאעיה סיפר לחוקרים כי סכסוך מתמשך עם הוריו היה המניע למעשיו, וטען כי הוא לא מסוגל לפגוע באיש. אך כשנשאל אם היה הורג כדי להיכנס לכלא - השיב בחיוב. לאחר מכן חזר בו ואמר שהיה "עושה כל דבר אבל לא יכול להרוג".

העדויות הללו הובאו בפני בית משפט השלום בירושלים. השופט קבע כי מדובר באדם שמעשיו מסוכנים, אך הטיל עליו עונש קל יחסית - שישה חודשי מאסר ויום אחד.

 

אתמול פעלו כוחות בחברון ומיפו את ביתו של ארפאעיה. המיפוי בוצע לצורך בחינת אפשרות להריסת הבית. אם יוחלט לבצע את ההריסה - המהלך ייעשה רק בעוד כמה שבועות עד כמה חודשים, לאחר השלמת הליכים משפטיים ועבודה הנדסית נוספת.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש עם רעייתו שרה לבית משפחת אנסבכר בתקוע לניחום אבלים, ובישר להם על ההודעה לפיה מדובר בפיגוע: "המזכיר הצבאי העביר לי פתק שמחקירת השב"כ עולה שהמניע היה לאומני. זה לא מפתיע, אבל רציתי שתדעו את זה. בדקו את זה בצורה יסודית, אף על פי שזה נראה היה כמובן מאליו. המובן מאליו מסתבר שהוא גם האמיתי. אבל זה מחזק את הרצון שלכם, את הרצון שלי, שלנו, להנציח אותה שם, במקום הזה".

 

במקביל, הודיע אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הקבינט המדיני-ביטחוני יעביר בישיבתו ביום ראשון הבא החלטה על חוק קיזוז משכורות מחבלים. לפי הנוסח הסופי של החוק, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו" - אך לא יקוזזו.

 

בנוסף, לקבינט תהיה הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא באותה שנה אם הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים.

 

שאר מילות השיר שכתבה אורי אנסבכר

"זכרי

את העלמה שאת

את הדבש שהיה

לפי שרדו בך

 

"נכסי לעצמך

מחדש

את המתיקות הזו

שהייתה

שלך"

 

"החיי את העלמה

ובראי לך עולם

עולם של שלום

לפני המשא ומתן שלך עם עצמך

ועם אהובך

 

"לפני ההסכמים

וההפרות

והמלחמות

עשי לך שלום

בתוכך"

 

 

בני משפחתה של אורי ממאנים להשלים עם אובדן יקירתם. "אורי הייתה מאוד נוכחת בבית הכנסת, בתפילות בשבת זה היה חסר", סיפרה אתמול לאולפן ynet נעמה כהן, דודתה של המנוחה.

 

כמה שעות אחרי שכוחות צה"ל מיפו את ביתו של החשוד ברצח לקראת הריסה אפשרית של המבנה, סיפרה הדודה כהן על השבת הראשונה בלי אורי. "למרות הקושי, היה פה משהו מיוחד. קיבלנו חיבוק עוטף מכל הקהילה שמנסה לתת את הכול ולראות מה אפשר כן לתת מאורי. היא איתנו פה בכל זאת, בנשמה".

 

הדודה אמרה עוד כי "אורי היא באמת טוב לב ונתינה. כמו שאימא שלה אמרה, שכל אחד ייקח משהו ויעשה משהו טוב אחד, משהו שיוסיף טוב לעולם כי זה מה שאורי ניסתה לעשות תמיד. להוסיף טוב, לראות מה אפשר לשפר, לתת לעולם אהבה. אורי נתנה אהבה לכל דבר. צריך להתמקד בזה ואחר כך נראה מה הלאה".

הדלקת נרות והפגנה בכיכר רבין (צילום: דנה קופל )
הדלקת נרות לזכרה של אורי(צילום: דנה קופל )

הדלקת נרות לזכרה של אורי אנסבכר (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

 הדלקת נרות לזכרה של אורי אנסבכר (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

השלווה במרכז "יעלים" שבלב עין יעל, בחיק הטבע של הר ירושלים, נגדעה ביום חמישי שעבר כשאורי, בת שירות ששירתה כמדריכה לילדים ונוער בסיכון, נרצחה במרחק עשרות מטרים מהמרכז.

 

יעלים הוא מרכז טיפולי לאוכלוסיות בסיכון ובעלות צרכים מיוחדים ומדי שנה מגיעים אליו עשרות מטופלים בגילים שונים מדי יום. "אורי היא ילדה שבכל יום שלה עשתה כברת דרך", אמר מנהל המרכז איתן יוגב. "היו לה יכולות רגשיות גבוהות ויכולת לבצע עבודה פנימית ולדרוש מעצמה כנות ואותנטיות".

 

אורי בדיוק חזרה מיומיים של מסע עם הילדים במדבר יהודה ושיחתה האחרונה הייתה עם יוגב, ממנו ביקשה לצאת לטבע ולנשום אוויר.

 

"השיחה האחרונה עם אורי, כמו הרבה שיחות איתה, הייתה מלאה באותנטיות רגשית נדירה לילדה בת 19", סיפר יוגב. "היא סיפרה לי על הרצון שלה לאסוף את השברים כדי להצליח להיות שם עבור האחרים. בסוף השיחה היא ביקשה קצת זמן לעצמה כדי להתארגן ולהמשיך את היום שלה בשירות ויצאה לטבע לבדה. לצערנו היא לא חזרה".

 

יוגב אמר: "אני במועקה מאוד גדולה מ'חכמת הבדיעבד'. אולי היא לא הייתה צריכה לצאת לבד, אולי היה צריך שם עוד שמירה. אבל הגורל קבע. רק להגיד את המילה 'אורי' זה כאב עצום, לומר את זה כאילו שהיא כבר לא פה. אורי היא חלק מהלב של המרכז הזה, היא הייתה כל כך קרובה ללב שלה וחיברה אותנו ללב שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
אורי אנסבכר
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים