שתף קטע נבחר
הבלתי מדולגות

בלה צ'או: הפרסומת שלא הפסקתם לראות

הפרסומת של מזרחי טפחות כובשת את פסגת מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש ינואר. וגם: מילקי חוגג 40, פרסומת ראשונה למותג ותיק ומתוק, חליטה שהיא גם נשנוש ועוד קצת מבית הנייר. אלה הפרסומות שהדביקו אותנו למסך

בשיתוף YouTube

 

בפרסום דיגיטלי רואים דברים קצת אחרת: הצמיחה המשמעותית של צריכת תכני וידאו באמצעות מכשירים ניידים - ובעיקר בסמארטפונים, מאפשרת ליוצרי התוכן להיות קצת יותר יצירתיים. אפשר למשל, לבחור להתאים את הפורמט לצפייה אנכית, בחירה שמוכיחה את עצמה כמשתלמת כשהפנייה היא לקהלים צעירים ומחוברים. אפשר גם ללכת בגדול, עם פורמט קולנועי שמותאם לצפייה קצת יותר מושקעת, ומתאים לקריצה נוסטלגית לקהלים קצת יותר בוגרים. מדד הפרסומות של YouTube ו-ynet מדגים כיצד הבחירות האלה רלוונטיות בעולם של פרסום דיגיטלי, ומביא בכל חודש את חמש הפרסומות המובילות על סמך שורה של קריטריונים. אלה הפרסומות שעשו לנו את חודש ינואר, עד כדי כך שלא הסכמנו ללחוץ "דלג".

 

מדד הפרסומות לחודש ינואר ()

בראש הטבלה החודשית מתמקם בנק מזרחי טפחות, שמצליח לכבוש את הפסגה עם עיבוד מחודש למסר ותיק: מהפכה דיגיטלית זה טוב, אבל אי אפשר לזנוח גם את המענה האנושי. הפרזנטור דביר בנדק נרתם למשימה, יחד עם הקונספט של הסדרה הפופולרית "בית הנייר" והשיר שהפך ללהיט - "בלה צ'או". משרד הקריאייטיב החליט לרתום גם את היוטיוברים מיכאל ספיר ובן קיסר למהלך, מה שהוליד גם סרטון מאחורי הקלעים מוצלח במיוחד.

 

 

"חשוב לנו להגיד שדיגיטל יש לכולם, אבל בסופו של יום אנשים צריכים גם את הבן-אדם", מסבירה עינת הלפמן, מנהלת התקשורת השיווקית של בנק מזרחי טפחות. "העבודה עם היוטיוברים הייתה חשובה ותרמה הרבה לקמפיין - גם מבחינת הצערת הקהלים. בסך הכל נעשתה פה עבודה משולבת, עם הרבה פעילות בדיגיטל וברשתות החברתיות, עם שיר שפונה לקהל בוגר יותר ושפה שהיא קצת יותר מחתרתית ופונה לצעירים. ראינו שהמון אנשים מתחברים למסר הזה". 

 

את המקום השני במדד תופסת חגיגת יום הולדת 40 למותג מילקי של שטראוס. גם הפעם גוייס רועי כפרי למשימה, והוא החליט ליצור גרסה מחודשת לפרסומת "הקרב על המילקי", עם קריצה מדוייקת לנוסטלגיה ועם חיבור קומי לעומר ריבק מערוץ הכיבוד. חדי העין יוכלו לשים לב שממציא המילקי, טכנולוג המזון מוטי סגל, אפילו קופץ להופעת אורח ב-01:35.

 

 

במקום השלישי - זו לא סתם עוד פרסומת מבוססת "בית הנייר". פרטנר בוחרת לקדם את שיתוף הפעולה שלה עם נטפליקס, ומשתמשת באחד מהלהיטים הגדולים של שירות הסטרימינג. למהלך, הכולל שישה סרטונים, גוייסו אייל קיציס ומריאנו אידלמן, שהחליטו לעשות צחוק גם מהסדרה, גם מהשיר שמלווה אותה וגם מהשפה הספרדית. בחירה של פרטנר בפורמט צפייה אנכי - שמתאים לצפייה בטלפונים סלולריים, הוכיח את עצמו: יותר צפיות בסרטונים ויותר חיפושים של המותג ברשת.

 

 

עוד מותג ותיק ומתוק הגיע עד למקום הרביעי במדד החודשי. רבע לשבע הוא חטיף שוקולד פופולרי של עלית, שלמרות ותק של 30 שנה על המדפים - זוכה לראשונה בפרסומת. כדי להדגיש את החיבור לנקודת הזמן הספציפית - הוחלט ללכת על דמותה של האם העסוקה, שכבר לא יכולה לחכות לרגע האחד הזה ביום שבו יש לה כמה דקות לעצמה. הגוון ההומוריסטי של הפרסומת והראייה המשעשעת על הורות בכלל, הצליחו לגרוף יותר ממיליון וחצי צפיות.

 

 

 

את הטבלה סוגרת הפרסומת המפוצלת של המותג ויסוצקי, לחליטה חדשה שהיא גם נשנוש. שני שימושים, שני מסכים ושתי כוכבות - אנה זק ואניה בוקשטיין, שמצליחות לפנות יחד לכל הקהלים. זק פונה לאוכלוסיה הצעירה יותר עם קצב מיוחד, ואילו בוקשטיין שומרת על הפנייה הקלאסית לקהלים בוגרים יותר. המסך המפוצל מצליח למשוך הרבה תשומת לב, וסוגר את הטבלה עם קצת פחות ממיליון צפיות.

 

 

 

מדד הפרסומות של YouTube ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ו-YouTube, המדרג את הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. המדד לוקח בחשבון שורה של קריטריונים, בהם מספר צפיות משוקלל, משך הצפייה ואחוז הצפיות האורגניות. המדד מתייחס רק פרסומות שעלו לאוויר בישראל.

 

בשיתוף Youtube

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אילוסטרציה: Shutterstock
מדד הפרסומות
אילוסטרציה: Shutterstock
מומלצים