שתף קטע נבחר

טויוטה קורולה דור עשירי (2008-2013)

רגע לפני השקת הקורולה החדשה וההיברידית, זמן טוב לזכור שלא כל השקה שלה סימנה התקדמות, למשל בדור העשירי שהגיע בתחילת דרכו עם גיר רובוטי ורק אחר כך הוחלף באוטומטי אמיתי. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות.

דגמים: ארבע דלתות סדאן, חמישה מקומות ישיבה.

טווח מחירים: מ-19 אלף שקל לקורולה סאן רובוטית מ-2008 ועד 52 אלף שקל לקורולה GLI אוטומטית משומשות מ-2013 (מחירון לוי יצחק)

 

טויוטה קורולה ()

תעודת זהות: רגע לפני השקת הקורולה החדשה וההיברידית, זמן טוב לזכור שלא כל השקה סימנה התקדמות למשפחתית היפנית האהובה בארץ. הדור העשירי נמכר בשנותיו הראשונות עם גיר רובוטי במקום אוטומטי, למחאת הקהל. רק לחץ של היבואן המקומי הצליח לשכנע את היצרן להחליפו בהמשך בגיר אוטומטי אמיתי.

פרטים טכניים: מנוע 1.6 ליטר (124 כ"ס), גיר ידני (שישה הילוכים, נדיר), גיר רובוטי עם מצמד בודד (חמישה הילוכים, עד 2009) או גיר אוטומטי (ארבעה הילוכים בלבד, מאמצע 2009). הנעה קדמית.

זיהום אוויר: קבוצת זיהום 4 עד 7 מ-15. לא כולל הסיגריה של הנהג כדי להירגע מהנהיגה המטלטלת.

בטיחות: בינונית. קיבלה באירופה 5 מ-5 כוכבים, אבל עם שבע כריות אוויר, מפרט שבו נמכרה בארץ רק בשנתה האחרונה. רוב השנים צוידה רק ב-4 כריות אוויר, וקיבלה בקרת יציבות (ESC) רק ב-2009, כאשר החוק חייב זאת.

שמירת ערך: הקורולה הרובוטית מבוקשת כמו ציפי לבני, מאבדת כ-20% בשנה, וזולה משמעותית מהאוטומטית שמאבדת רק כ-10%. בשנים הראשונות אפילו הידנית נמכרת במחירים גבוהים מהרובוטית.

מה לבדוק לפני שקונים: לא לקנות את הרובוטית ללא נסיעת מבחן ממצה. אולי העברת ההילוכים הגסה (בעיקר בעיר ובהילוכים נמוכים) לא תפריע לכם, אבל חייבים לנסות קודם. המצמד בגיר הרובוטי מוחלף בדרך כלל בין 100 ל-140 אלף ק"מ, ביחד עם יחידת ההפעלה החשמלית, בעלות של 2,500 עד 4,000 שקל, תלוי במוסך.

למי היא מיועדת: נהגים משפחתיים עם שלושה נוסעים קטנטנים מאחור.

למה כן: מרווחת, בנויה היטב, חסכונית יחסית ובעלת ביצועים טובים. הרובוטית זולה.

למה לא: גיר רובוטי בהתחלה וגיר אוטומטי מיושן בהמשך. אבזור בטיחותי נחות ברוב השנים, נוחות נסיעה בינונית והתנהגות כביש שמשביתה כל הנאה מנהיגה. האוטומטית יקרה יחסית.

למחפשי מציאות: אם אתם יודעים להסתדר עם הגיר הרובוטי (תרימו רגל מהגז כשהתיבה מנסה להחליף הילוך, השתמשו במצב הידני) תקבלו משפחתית יפנית יעילה במחיר של צרפתייה. אם לא, יונדאי i30 סטיישן היא אופציה שימושית וזולה יותר לדגם האוטומטי.

השורה התחתונה: המכונית שטלטלה את שמה הטוב של הקורולה.

ציון: ***

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים