שתף קטע נבחר

טראמפ הודיע שיכריז על מצב חירום, הרוג בתאונת עבודה. סיכום חדשות השבת

תושב ירוחם בן 46, נשוי ואב לשניים, נהרג בתאונת עבודה. קצין מסתערבים ממג"ב נפגע אתמול באורח קל על במהומות על הגדר. טראמפ הודיע שיכריז על מצב חירום

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז אמש (יום ו') כי בכוונתו להכריז על מצב חירום לאומי על מנת להשלים את בניית החומה בגבול עם מקסיקו, תוך עקיפת סמכויות הקונגרס. בהכרזה מחוץ לבית הלבן בוושינגטון אמר הנשיא כי "ארה"ב מתמודדת עם פלישה של כנופיות וסמים לשטחה", וכי הדבר לא מקובל בעיניו.

 

מנהיגת הרוב הדמוקרטי ויו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה על הכרזתו של הנשיא כי "טראמפ מכריז על מצב חירום שלא באמת קיים", והבהירה שהקונגרס יגן על סמכויותיו החוקתיות בכל דרך אפשרית.

 

 
דונלד טראמפ (צילום: AFP)
דונלד טראמפ דורש להקים חומה בגבול מקסיקו(צילום: AFP)

 

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, האשים את איראן ב"אנטישמיות מהסוג הנאצי". עם נחיתתו במינכן לקראת ועידת הביטחון אמר פנס כי מחנה אושוויץ שבו ביקר גרם לו להיות יותר נחוש במאבק נגד טהרן: "איראן משמיעה איומים רצחניים שמלווים באותה שנאה ואנטישמיות שהניעה את הנאצים באירופה".

 

 

קצין ביחידת המסתערבים של מג"ב נפצע אתמול (שישי) באורח קל ברגלו מרסיס מטען במהלך ההתפרעויות השבועיות של הפלסטינים על גבול הרצועה. ממג"ב נמסר כי הקצין פונה לבית החולים ברזילי באשקלון. כ-11 אלף פלסטינים התפרעו במספר מוקדים לאורך גדר הגבול של הרצועה, הציתו צמיגים והפריחו בלוני תבערה. נרשמו כמה ניסיונות לפריצת הגבול. כ-20 פלסטינים נפצעו כתוצאה מירי כוחות הביטחון.

 

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שיגר בצהריים אזהרות לישראל והתרברב ביכולות של הארגון: "הם מאמינים ביכולת שלנו להיכנס לגליל ולא מאמינים ביכולת של הצבא שלהם להיכנס לדרום לבנון. זה שינוי גדול, זה לא היה ככה בעבר". נסראללה נשא נאום טלוויזיוני במסגרת אירועי "זיכרון השהידים" השנתי ששודר באתרים שבהם התקיימו עצרות.

 

האם מתקרב איחוד בגוש המרכז לקראת סגירת הרשימות לבחירות 2019 השבוע? יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, אישר באירוע שבתרבות ברעננה, כי "יש שיחות ומגעים, כולל מגעים ישירים, בין יאיר לפיד לבני גנץ. האיחוד זה לא רק מי יהיה מקום ראשון ומי שני כפי שמוצג בתקשורת. איחוד זה גם שאלות מהות בנושאי ליבה, ועד עכשיו לא קיבלנו תשובות לשאלות. אני אומר חד משמעית: בלי תשובות לשאלות האלה, לא יהיה איחוד".

מהומות רצועת עזה גבול יום שישי (צילום: EPA)
מהומות בגבול עזה ביום שישי(צילום: EPA)

יורי פודובני, בת זוגו סיגלית קרן ובתם מליסה ()
הנרצח יורי פודובני, בת זוגו סיגלית קרן ובתם מליסה

הותר לפרסום כי יורי פודובני, תושב לוד בן 43, הוא הגבר שנורה למוות ביום חמישי באזור התעשייה בחולון. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הוא נורה במהלך ויכוח על עם עובדים מעסק סמוך. אחד מהם שלף אקדח וירה בפודובני מטווח קצר.

 

המשטרה עצרה בבוקר תושב רהט בן 28 החשוד בתאונת פגע וברח קטלנית אמש בכביש 264, שבה נהרג רוכב אופניים, תייר מבלארוס כבן 40.

 

תושב ירוחם בן 46, נשוי ואב לשניים, נהרג הבוקר במפעל בירוחם. הוא אותר לכוד ומחוסר הכרה במפעל, ומותו נקבע במקום לאחר שחולץ. המשטרה פתחה בחקירה, וגם חוקרי תאונות עבודה עודכנו באירוע.

 

 

ברונו גנץ (AP)
השחקן ברונו גנץ שהלך לעולמו(AP)

עננים בטירת כרמל (צילום: דור ברזאני)
עננים בטירת כרמל(צילום: דור ברזאני)

כלניות בחניון רעים (צילום: קרין זגר)
כלניות בחניון רעים(צילום: קרין זגר)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן צפוי לשוב לחדרי החקירות בעקבות החשדות על ניסיון להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה שנמלטה מאוסטרליה לישראל. בחברת החדשות ובחדשות 13 דווח כי החוקרים חושדים שליצמן איים על אנשי משרדו כי אם לא יכתבו את חוות הדעת המבוקשת - ימצאו את עצמם מחוץ למשרד הבריאות ולשירות בריאות הנפש.

 

כ-140 אזרחי אוקראינה שביקשו להיכנס לישראל עוכבו ביום שישי במשך שעות בנתב"ג. זאת לאחר שבימים האחרונים עוכבו עשרות ישראלים בנמל התעופה בוריספול באוקראינה, וחלקם אף גורשו חזרה ארצה.

 

מזג האוויר הסגרירי והחורפי ימשיך בימים הקרובים: הערב והלילה יירדו גשמים לפרקים בצפון הארץ ובמרכזה והם ילוו בסופות רעמים יחידות. מחר יהיה מעונן חלקית עד מעונן ויירד גשם מקומי מצפון הארץ ועד לצפון הנגב אך עם הפוגות ארוכות. בלילה ייתכן שהגשמים יתחזקו לאורך מישור החוף.

 

השחקן השוויצרי ברונו גנץ, שמוכר בין השאר כמי שגילם את אדולף היטלר בסרט הנפילה, הלך לעולמו בלילה בגיל 77 בעקבות מחלת הסרטן. מאחוריו שלל תפקידים מוערכים, בין השאר בסרט "מלאכים בשמי ברלין". לאחרונה שיחק בסרט "הבית שג'ק בנה" של לארס פון טרייר, ובו הוא דיבב את המוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ
צילום: AFP
מומלצים