שתף קטע נבחר

הליכוד נגד גנץ וניסנקורן: "צירף את ראש הוועדים החזקים. שמאל חלש"

הצטרפותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למפלגתו של בני גנץ זכתה לתגובה חריפה מצד הליכוד: "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה שאותה ניהל, הוא מצרף את ניסנקורן שעומד בראש הוועדים החזקים". ניסנקורן יעזוב את ההסתדרות רק לאחר הבחירות, באופן שמשאיר לו פתח לחזור לארגון

 

אבי ניסנקורן בני גנץ (צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)
אבי ניסנקורן ובני גנץ(צילום: אלכס קולומויסקי, EPA)

בליכוד תקפו הערב (שבת) בחריפות את יו"ר חוסן לישראל-תל"ם בני גנץ ואת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שהודיעו שהם משלבים ידיים לקראת הבחירות. "אחרי שגנץ פשט רגל עם החברה שאותה ניהל, הוא מצרף את יו"ר ההסתדרות ניסנקורן שעומד בראש הוועדים החזקים בחברת החשמל, בנמלים, ברכבות ובחברות המזון - שמונעים תחרות והורדת מחירים במשק. בני גנץ הוא שמאל חלש ופושט רגל".

 

גם בימין החדש בהנהגת נפתלי בנט ואיילת שקד תקפו את גנץ וניסנקורן: "גנץ הוכיח הערב שההסתדרות והוועדים הגדולים לפני הכול. במקום לדאוג לציבור הישראלי כולו, להוריד את יוקר המחיה לטובת השכבות החלשות, גנץ מתחבר עם הוועדים החזקים. אתם יכולים לנחש מה זה יעשה לתלוש החשמל, לפנסיות של המחוברים, לשביתות בנמלים, לאפשרות להזיז משהו בשירות הציבורי שכל כך זקוק להתייעלות. ניסקורן איש שמאל מובהק, והחיבור עם גנץ אינו מפתיע. ב-9 באפריל אזרחי ישראל יצטרכו לבחור - הימין החדש מול השמאל הישן. גם בביטחון, גם במשפט, ועכשיו ברור שגם בכלכלה".

 

 

ניסנקורן הודיע שהוא מצטרף לגנץ לקראת בחירות 2019, שלאחריהן יעזוב את ההסתדרות. גורמים בהסתדרות טענו כי הוא הסכים לעזוב את תפקידו כיו"ר אחרי פחות משנתיים משום שקיבל הבטחה לכהן כשר כלכלי בכיר בממשלה בראשות גנץ או בממשלת אחדות, אם תקום כזו. "ניסנקורן לא יעזוב את התפקיד בשביל להיות חבר כנסת", אמר גורם בהסתדרות.

 

ניסנקורן עצמו טען במהלך קמפיין הבחירות שלו, כי בניגוד למתחרה שלו, ח"כ שלי יחימוביץ, הוא לא מחפש ג'וב או סידור עבודה – אלא מתמודד לתפקיד יו"ר ההסתדרות לכהונה שלמה. באחד הראיונות נשאל אם פניו לפוליטיקה הארצית. הוא הכחיש וענה: "כל כולי בהסתדרות". הוא אמור לעזוב את ההסתדרות רק לאחר הבחירות ולא באופן מיידי, באופן שמשאיר לו פתח לחזור לארגון העובדים, אם יחפוץ בכך.

 

גנץ מסר הערב כי "אבי הוא נכס אמיתי בדרך לניצחון ולשינוי סדרי העדיפויות. הצטרפותו היא נדבך מרכזי בהפיכת המפלגה למי שמייצגת את מעמד הביניים המתמודד עם יוקר מחיה טורפני, תורי ענק במערכת הבריאות וכישלון מהדהד ביכולת להשיג קורת גג. יחד איתו תוביל חוסן לישראל-תל"ם את המלחמה ביוקר המחיה, ותקדם מדיניות של כלכלה חופשית עם דאגה לחלש וצמצום הפערים החברתיים. אבי יעמוד בחזית העשייה. חוסן לישראל-תל"ם רואה שליחות בהגנה על העובדים השכירים ממעמד הביניים ומהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך. מעמד הביניים, אשר מרגיש שהממשלה לא רואה אותו, יכול להיות בטוח שהמנהיגים החברתיים של חוסן לישראל ישימו אותו בראש סדר העדיפויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, EPA
אבי ניסנקורן הצטרף לבני גנץ
צילום: אלכס קולומויסקי, EPA
מומלצים