שתף קטע נבחר

מחאה בקרני שומרון בגלל סילוק המנקות הערביות: "מתנגדים לגזענות"

חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על פיטורי עובדות ניקיון ערביות בבית ספר בקרני שומרון בגלל התנגדות הורים, גרר בסוף השבוע גל מחאה רחב בהתנחלות. "מדובר במיעוט מבוטל", טוענים חלק מהתושבים, "אלה אמירות חשוכות, אנחנו לא גזענים"

 

קמפיין נגד גזענות קרני שומרון ()
מתנגדים לגזענות בקרני שומרון

בעקבות חשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות", לפיה מנקות ערביות בבית ספר בקרני שומרון הושפלו על ידי הורי ילדים ותלמידים והעסקתן הופסקה על ידי המועצה המקומית, תושבי המקום החלו בקמפיין נגד גזענות והעלו תמונות בהן נכתב: "קרני שומרון לא גזענית".

 

בכתבה שפורסמה ביום שישי נחשף כי המועצה המקומית קרני שומרון החליטה להפסיק את עבודתה של חברת ניקיון, משום שהעסיקה בבית הספר פועלות ערביות, זאת בהמשך ללחציהם של הורי תלמידים בקבוצות וואטסאפ. "לאור המצב הקיים", כתבו ההורים, "אנו רואים בכך חשיפת ילדינו לסיכון מיותר ואדישות משוועת. אנו לא מסכימים לכך ואיננו מתכוונים לשלוח את ילדינו לבית ספר, שיש בו פועלים ערבים שמסתובבים חופשי".

 

בסוף השבוע היכתה הידיעה גלים. תושבים אמרו בשיחות סגורות כי מדובר במיעוט דוברים קיצוני והבטיחו כי קולם יישמע כעת יותר במטרה למגר את התופעה. חלק ניכר מהתושבים החלו בקמפיין נגד גזענות והעלו תמונות לרשת בהן נכתב: "קרני שומרון לא גזענית".

קמפיין נגד גזענות קרני שומרון ()

קמפיין נגד גזענות קרני שומרון ()

בית ספר קרני שומרון  (צילום: שאול גולן)
בית הספר בקרני שומרון(צילום: שאול גולן)

שלומית גולדין־הלוי, שבנה לומד באחד מבתי הספר המדוברים, אמרה: "אני תושבת היישוב השכן, מעלה שומרון, מזה תשע שנים וזאת הפעם הראשונה שאני נתקלת בהתנהגות כזאת. יש אצלנו באזור עובדים מוסלמים בעלי תעודות זהות כחולות וירוקות, ומעולם לא שמענו קריאות נגדם. הם בונים את בתינו, מספקים לנו שירותי רפואה וניקיון כבר שנים. אני לא מבינה מה קרה פתאום. אני חושבת שהמחאה נבעה בעיקר מבורות ופחד. רובנו לא גזענים, וכואב לנו שנתנו למיעוט קולני להכתיב את הטון".

 

רבקה פולק, תושבת קרני שומרון, הוסיפה: "אני ממש מתביישת. גדלתי בקנדה ושם יש גיוון. הילדים לומדים להכיר בני עמים ודתות שונים מהם ולא מפחדים מהמנקים. זה לא מודל מושלם, אבל זה עדיף מאשר לגדול בבועה. בבית שלנו הילדים לומדים שיש בעולם טובים ורעים בכל מקום, בלי קשר לאמונה דתית, ולא שונאים את האחר או מפחדים ממנו".

 

תושב נוסף, המתנגד לסילוק המנקות, הגיב באחת מקבוצות הווטסאפ: "ממש לא מסכים עם המחאה הזאת. זה לא לגיטימי בעיניי שמישהו יחליט באופן שרירותי על שביתה".

 

500 פועלים פלסטינים נכנסים בכל בוקר

אנשי היישוב מציינים כי בכל בוקר נכנסים לקרני שומרון כ־500 פועלים פלסטינים (בעלי תעודה ירוקה), שעובדים בבנייה, בניקיון, באזור התעשייה, במסחר, בחנויות ועוד, וכן במחלקות השונות של המועצה, ולצידם גם ערבים ישראלים הנכנסים ליישוב בצורה חופשית ככל אזרח, חלקם קבלנים המפעילים בו עסקים.

 

פורומים שונים הנלחמים בגזענות מתכננים לסייע משפטית למנקות הערביות ואף לקיים השבוע הפגנה מול בית הספר. מפורום "תג מאיר" נמסר: "אנחנו מגנים בשאט־נפש את מופע הגזענות של מועצת קרני שומרון, שנכנעה ללחץ הורים והפסיקה להעסיק מנקות ערביות בבתי הספר ביישוב. אין לקבל אמירות חשוכות של הורים כמו: 'אנחנו גזענים ואוהבים את הגזע היהודי'. היכן קולו של שר החינוך?".

 

במרכז לנפגעי גזענות טוענים כי "התנהגות ההורים גזענית ומבישה וכניעתה המקוממת של המועצה שגינתה את ההסתה אך פיטרה את קורבנותיה פסולה ולא חוקית. אנו קוראים למועצת קרני שמרון לחזור בה, ולא למנוע פרנסה מנשים ערביות בגלל הסתה. נעקוב אחרי המקרה ונציע סיוע משפטי לעובדות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתנגדים לגזענות בקרני שומרון
מומלצים