שתף קטע נבחר

8 שנות מאסר לתושבת בית שמש שהרגה את אביה הקשיש

נגזר דינה של מרים בת עמי מנדלב שהואשמה ברצח אביה בשנת 2017. לפי הסדר הטיעון שאושר על ידי בית המשפט, סעיף העבירה שונה מרצח להריגה ומנדלב תרצה שמונה שנות מאסר

מרים בת עמי מנדלב. ארכיון (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
מרים בת עמי מנדלב. ארכיון(צילום: אוהד צויגנברג)

בית משפט המחוזי בירושלים אישר היום (ב') את הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין מרים בת עמי מנדלב שהואשמה ברצח אביה בשנת 2017. לפי הסדר הטיעון, מנדלב הודתה במיוחס לה, סעיף העבירה שונה מרצח להריגה והיא תרצה שמונה שנות מאסר.

 

מנדלב, תושבת בית שמש בת 35, בעלת רקע פסיכיאטרי, הואשמה ברצח אביה בן ה-79 לפני כמעט שנתיים. על פי כתב האישום, גופתו של האב בוריס מנדלב נמצאה בביתו בעיר בסוף חודש מאי, ועל גופו פצע דקירה.

 

מנדלב נעצרה בחשד לרצח. באישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים צוין כי הנאשמת מכורה לאלכוהול, ואביה נהג לנעול אותה יחד איתו בביתם כדי להשגיח עליה ולמנוע ממנה לצאת ולצרוך משקאות אלכוהולים.

 

 

בחודש מאי 2017 נסעה מנדלב יחד עם הוריה לבית החולים הדסה עין כרם ובחזרה לביתם נעל האב את דלת הכניסה לבית מבפנים ושמר את המפתח בכיס המכנסיים. האם הלכה לנוח בחדרה בעוד שהנאשמת ואביה נותרו בסלון הבית.

 

בשלב מסוים ביקשה מנדלב מהאביה לצאת להתאווררות אך הוא סירב. בשל כך, לפי כתב האישום בין השניים התפתח ויכוח שבמהלכו נטלה מנדלב סכין מטבח, ניגשה לאביה שעמד על מדרגות הבית ודקרה אותו דקירה עמוקה. כתוצאה מכך נפל האב על המדרגות כשהוא מדמם. האם ששמעה אותו נאנח יצאה מחדרה ומצאה אותו שכוב על המדרגות. היא שלפה את מפתחות הבית מכיס מכנסיו ויצאה מהבית על מנת להזעיק עזרה. על פי האישום, מנדלב במעשיה גרמה במזיד למות אביה.

 

לפני הרצח חבריה הטובים של מירי שידעו על התמכרותה וכן על הרקע הפסיכיאטרי ממנה היא סובלת, הקימו קבוצת ווטסאפ בשם "להציל את מירי". הם ניסו לסייע לה בכל דרך, אך העזרה המקצועית לא הגיעה, מצבה של מנדלב הלר והידרדר וכעבור 5 ימים גילו שהיא דקרה למוות את אביה.

 

היום כאמור, במסגרת הסדר טיעון בית המשפט גזר על מנדלב 8 שנות מאסר והמיר את עבירת הרצח להריגה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
מרים בת עמי מנדלב. ארכיון
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים