שתף קטע נבחר

ה-FDA אישר: מכשיר ישראלי שמזהה שתלים ללא ניתוח

המדובר במכשיר Implant Spotter שמזהה שתלים ללא ניתוח, וזוכה להתעניינות רבה בעולם. צפי מכירות בשוק האמריקני: כ-300 מיליון דולר בתוך שנה

מינהל המזון והתרופות האמריקני FDA אישר החודש (פברואר) את מכשיר ה"אימפלנט ספוטר", שמיוצר על ידי חברת פורום טק מאשקלון.

 

קיראו עוד כתבות על בריאות השן

 

מדובר במכשיר שנראה כמו עט דיגיטלית, המצוידת בחיישן, אשר מעביר גלים אלקטרומגנטיים המשתנים כאשר הם נמצאים ליד מתכת. המכשיר פותח כדי לסייע לרופאי השיניים לאתר את השתלים הדנטליים ללא ניתוח.

 

הספוטר. לאתר את השתלים בפה ללא צורך בניתוח (  )
הספוטר. לאתר את השתלים בפה ללא צורך בניתוח
 

 

מונע כאב מיותר מהמטופלים

רופא השיניים מעביר את המכשיר מעל החניכיים וכאשר המכשיר נמצא בדיוק מעל השתל, הוא מצפצף ומתריע על מקומו. איתור השתל כולל טיפול שאינו דורש תפירה ומונע בכך מהמטופלים כאב מיותר של חיתוך החניכיים וחשיפת השתל. בהרדמה מקומית הרופא יוצר חור קטן שאינו דורש תפירה ובכך מונע מהמטופל כאב מיותר של חיתוך החניכיים וחשיפת השתל.

  

פורום טק השיקה את המכשיר בקיץ האחרון וזכתה מיד להתעניינות עולמית. שרי גור, מנכ"לית החברה מספרת שהחברה עובדת על פיתוחים נוספים שיחסכו ממטופלי השיניים כאב ואי נוחות. "בקרוב", היא מספרת, "נמשיך את ההתרחבות לתחום השתלים, עם פיתוח חדש".

  

פורום טק היא חברה ישראלית פרטית שנוסדה בשנת 1987 על ידי שלושה מהנדסים: מיכאל יעקובי, סמואל אוורבוך ומיכאל מינילו. היא נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בייצור ובשיווק מכשור אלקטרוני בתחום רפואת השיניים. מחזור פעילותה מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה. מספר המדינות בהן משווקים מוצריה, באופן ישיר או עקיף, מסתכם בכ-140 מדינות. מפעליה ממוקמים באשקלון, והיא מעסיקה כ-40 עובדים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
שתלים בשיניים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים