שתף קטע נבחר

סוף דרכה בכנסת: סופה לנדבר מחוץ לרשימת ישראל ביתנו

פרסום ראשון: השרה לשעבר סופה לנדבר, המכהנת כחברת כנסת יותר מ-20 שנה, לא תהיה בכנסת הבאה, למרות רצונה להיות ברשימה

 

סופה לנדבר  (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
סופה לנדבר (צילום: אוהד צויגנברג)

 

פרסום ראשון: שרת העלייה והקליטה לשעבר, ח"כ סופה לנדבר, לא תתמודד לכנסת הבאה. הרשימה שיציג הערב (יום ג') יו"ר ישראל ביתנו תהיה בלעדיה.

 

אחרי הודעת הפרישה של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, רוברט אילטוב אתמול על כך שלא יתמודד במסגרת הרשימה לכנסת הבאה ויפרוש מהחיים הפוליטיים, מתברר כי גם לנדבר, שהייתה השרה המקורבת ביותר לליברמן בסיעה, תישאר מחוץ לרשימה.

בסביבתה אמרו כי עד הרגע האחרון קיוותה להשתלב בה אולם הרצון לרענן את הרשימה ולהכניס גיוון של רוח צעירה ודם חדש כפי שקורה ביתר המפלגות, הוביל לכך שלנדבר לא תהיה חלק מהסיעה בכנסת ה-21.

 

בערב יציג ליברמן את רשימתו החדשה שתכלול 20 מועמדים. רבים מהם פנים חדשות. עם כניסת ישראל ביתנו לקואליציה בקדנציה הנוכחית ועד לפרישה מהממשלה כיהנה לנדבר כשרת העלייה והקליטה (מ-2016 ועד 2018). וגם בכנסות קודמות בין השנים 2009 ל-2015 מילאה תפקיד זה.

סופה לנדבר אביגדור ליברמן (צילום: אוהד צויגנברג)
ריענון בשורות המפלגה. לנדבר וליברמן(צילום: אוהד צויגנברג)
  

בפוסט שפירסמה בפייסבוק נפרדה לנדבר ממפלגתה: "לאחר 13 שנים במפלגת ישראל ביתנו ו-3 קדנציות בהן כיהנתי כשרת העלייה והקליטה, לא אקח חלק בבחירות הקרובות מטעם מפלגת ישראל ביתנו. הייתה לי זכות גדולה לשרת את ציבור העולים בכל תפקיד שהייתי בו ואמשיך לעשות זאת גם בעתיד.

 

"אני מאמינה שציבור העולים לישראל הינו הון אנושי החשוב מאין כמוהו הן לחברה הישראלית והן לכלכלת ישראל. אני מקווה שנושא העלייה ימשיך לעמוד במוקד המשימות של מדינת ישראל והממשלה שתקום. אני מודה ליו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, על ההזדמנות והאמון שנתן בי. אני מודה לשותפיי לדרך ולציבור הרחב. אני מאחלת למפלגת ישראל ביתנו הצלחה בבחירות הקרובות".

 

היא מכהנת כחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו מאז הכנסת ה-17 ובבחירות לכנסת ה-18 הוצבה במקום החמישי. במערכת הפוליטית דיברו בשבחה בזכות יכולותיה להגיע לקולות העולים שקולם לא נשמע (גם בשנתה הראשונה בכנסת כששימשה יו"ר הוועדה לפניות הציבור).

 

שנים של פעילות למען עולים

סופה לנדבר נולדה בלנינגרד שבברית המועצות בשנת 1949, ובשנת 1979 עלתה ארצה עם בני משפחתה. היא בעלת תואר שני בקלינאות תקשורת ובעבר הייתה גם המורה לרוסית של שמעון פרס.

 

היא נבחרה לראשונה לכנסת ה-14 מטעם מפלגת העבודה, והייתה חברה בוועדת העבודה והרווחה, בוועדת העלייה והקליטה, בוועדת המדע והטכנולוגיה ובוועדה המיוחדת לפניות הציבור. נוסף על כך, עמדה בראש אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-קזחסטן.

 

בכנסת ה-18, בממשלה ה-32 בראשותו של בנימין נתניהו, הייתה לנדבר שרת העלייה והקליטה. בשנת 2011 העבירה החלטת ממשלה בדבר פרוייקט בניית דיור ציבורי על "קרקע חומה", קרקע שייעודה הוא שימוש ציבורי. במסגרת השלב הראשון של הפרוייקט משתתפות תשע ערים מרכזיות שבשטחן ייבנו 4,000 יחידות דיור.

 

בכנסת ה-19 הוסיפה לנדבר לכהן כשרת העלייה והקליטה עד לפרישת מפלגת ישראל ביתנו מהממשלה. במסגרת תפקידה הגדילה את מספר הדירות בדיור הציבורי המיועדות לעולים, הכפילה את הסיוע בשכר הדירה החודשי לזכאים, סייעה לסטודנטים עולים באמצעות מלגות וסיוע כספי, הפעילה תוכנית מיוחדת לנוער בסיכון ב-50 רשויות ברחבי הארץ, חנכה תוכנית לעולים חדשים לסיורים באתרי מורשת וטיפלה בקליטת כ-30,000 תושבים חוזרים לישראל.

 

במאי 2016 עם כניסתה של סיעת ישראל ביתנו לקואליציה, שבה לנדבר למשרד העלייה והקליטה. בקדנציה זו הוציאה לדרך את פרויקט נגב וגליל שעניינו עידוד העלייה והשתקעות עולים חדשים ביישובי הנגב והגליל באמצעות הענקת הטבות לבוחרים לגור באזורים אלה.

 

לנדבר היא אלמנה ואם לבת ומתגוררת באשדוד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
סופה לנדבר
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים