שתף קטע נבחר

הותר לפרסום: הוארך מעצר בעל ואישה החשודים במעורבות ברצח הכפול בירושלים

בית המשפט האריך את מעצר קרוביהם של תמר ויהודה כדורי שנרצחו בדירתם. הבעל חשוד ברצח, אשתו בשיבוש מהלכי משפט

 

 

הותר לפרסום: החשודים ברצח תמר ויהודה כדורי שהובאו להארכת מעצר אתמול הם קרובי משפחתם, בעל ואשתו, ומעצרם הוארך. כך התיר לפרסום בצהריים (יום ד') בית המשפט המחוזי בירושלים. מעצרו של הבעל החשוד ברצח הוארך בשמונה ימים, ואילו מעצרה של אשתו, החשודה בקשירת קשר ובשיבוש מהלכי משפט, הוארך בשישה ימים. שני בני משפחה נוספים נחקרו באזהרה ושוחררו.

 

בית המשפט המחוזי התיר לפרסם את ההחלטה על הארכת מעצרם של הבעל והאישה, ובכך דחה את הערר שהגישה המשטרה בעניין. עם זאת, כפי שהוחלט בערכאה הנמוכה יותר - כל יתר הפרטים, כולל זהות החשודים, יישארו חסויים לעת עתה.   

יהודה ותמר כדורי ז
יהודה ותמר כדורי ז"ל(צילום: מרדכי אסרף)

 

 

החשודים הם בני זוג בשנות השלושים לחייהם שנחקרו בימים האחרונים. כבר ביום שבו התגלו הגופות מסר הבעל, שמוגדר כעת כחשוד המרכזי, עדות במשטרה, ובהמשך הגיע למשטרה לתשאול נוסף. בתחילת השבוע הוא נחקר באזהרה בחשד למעורבות ברצח בדירה בשכונת ארמון הנציב, ואשתו נחקרה גם היא בחשד לקשירת קשר ושיבוש מהלכי משפט. גם שאר בני המשפחה מסרו עדות.

  

קרוב משפחה של החשודים אמר לפני הדיון אתמול: "מתעללים בהם, לא מספיק שאיבדו את הקרובים. צריך להפעיל היגיון ושכל. הם תמימים. הם לא מנוסים בתכסיסים של בית המשפט, ויכול להיות שהם לא מדברים נכון, אבל צריך להתעסק בלתפוס את הרוצח. יש כעס על ההתנהלות מסביב. זה מייסר לא רק את הזוג אלא את כל המשפחה. היחסים שלהם עם הזוג היו מצוינים. לא יודע למה חושדים בהם. הם טוענים שמענים אותם במשטרה, כל הזמן חקירות וחיפושים". 

 

לפני כשבוע וחצי הותר לפרסום כי המשטרה עצרה חשוד אחר ברצח בני הזוג כדורי, שהוחזק במעצר במשך שלושה שבועות, ובהחלטת בית המשפט הוחלט לשחררו בתנאים מגבילים. החשוד עבד כעובד תחזוקה באזור הבניין שבו התרחש הרצח, ונעצר יומיים לאחר גילוי הגופות בדירה. לאחר שש הארכות מעצר, כשהבינו במשטרה כי הוא אינו הרוצח והחזקתו במעצר לא מובילה לכיווני חקירה נוספים, הוחלט לשחררו.

 

השלום ירושלים תום הארכת מעצר לחשוד ברצח תמר ויהודה כדורי (צילום: יואב דודקביץ )
החשוד הקודם שנעצר מובא לבית המשפט(צילום: יואב דודקביץ )

לאחר שחרור החשוד המשיכה המשטרה בפעולות חקירה ובחנה כיוונים נוספים. בשבוע שעבר החליטו לגבות עדות מעובדי משרד רואה החשבון שבו עבד יהודה כדורי ז"ל כדי לבדוק גם כיוון זה. כאמור, גם כיוון בני המשפחה נבדק.

 

לפני שלושה שבועות אמר ניתאי, בנם של יהודה ותמר ז"ל, באשר לחקירות: "לפני שלושה שבועות פקד את עם ישראל אסון לאומי, ואת משפחת כדורי אסון פרטני. אבל יש עוד סיפור שהעולם לא מכיר אותו. זו ההתמודדות הלא נעימה והלא פשוטה שעוברים האחים שלי ובני המשפחה הקרובים. אנחנו נתקלים באטימות מוחלטת מצד הרשויות, וזאת למרות שהיה שיתוף פעולה מלא מצידנו, שכלל הגעה למשטרה בכל שעה".

 

 

אחיו של ניתאי, מתן, ביקר גם הוא את המשטרה, ולטענתו החקירה לא הולכת לכיוון הנכון: "אנחנו לא מסוגלים לעכל את הרצח המתועב הזה. אין לנו לא אבא ולא אמא ביום אחד בהיר. אנחנו מכירים תודה למשטרת ישראל, ומבינים שהם מתאמצים ולא נחו מיום הרצח, אבל אנחנו חושבים שזה לא מספיק, ושהם צריכים להפעיל את כל הכוחות והיכולות כדי למצוא את הרוצח. זה לא יחזיר לנו אותם, אבל זו תהיה נחמה שהוא לא יסתובב באופן חופשי".

 

בני הזוג כדורי ז"ל נמצאו לפני כחודש ללא רוח חיים בדירתם בירושלים. חקירה ראשונית העלתה כי קרוביהם של בני הזוג, הורים לשלושה, לא הצליחו להשיג אותם בטלפון. מחשש לחיי השניים הוזעק למקום צוות כיבוי אש. לוחמי האש השתלשלו לתוך הדירה דרך המרפסת, ושם גילו את בני הזוג ללא רוח חיים.

 

ביום רביעי בשבוע שעבר ציינו בני משפחת כדורי שלושים יום לרצח, ועלו לקבריהם של תמר ויהודה ז"ל בהר המנוחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מרדכי אסרף
יהודה ותמר כדורי ז"ל
צילום: מרדכי אסרף
מומלצים