שתף קטע נבחר

מה אוכלים בצפת?

בצפת תמצאו פלאפל מפורסם, פריקסה שהפך למוסד, מסעדת בשר, מחלבה שמייצרת גבינה שהיא חביבת השפים וגם את המסעדה החדשה של כוכבי הריאליטי אסתר ויונתן - אז מה אוכלים בצפת? מכל טוב, רק לא בסופ"ש

 

 

צפת היא עיר עם אווירה רוחנית, במיוחד באזור הסמטאות של העיר העתיקה. לפעמים היא נתפסת (בטעות) כמעוז התיירות הדתית, אך בפועל מדובר בפנינה שיש בה אזורים שלא נופלים ביופיים מהעיר העתיקה של ירושלים. תוסיפו לזה גם את הגובה שמבטיח נוף להרים מכל פינה, וקיבלתם מקום מושלם להסתובב בו ולחפש מה לאכול.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
מנת החומוס של אסתר ויהונתן שזכתה לשבחים מחיים כהן(צילום: לין לוי)

נכון להיום חיים בצפת 33 אלף תושבים, 40 אחוז מהם חרדים, אבל יש בה גם שכונה חילונית שמיושבת בעיקר בילידי העיר, שלא מוכנים לעזוב את בית ילדותם ונלחמים על צביונה החילוני של העיר. לאחר שנים בהן לא ניתן דגש על חשיפת ההיצע התיירותי של צפת, היא עוברת עכשיו שינוי גדול, במסגרתו גם הוקם בה פארק הנקרא "עמק התכלת", שמתפרש על פני לא פחות מ-600 דונם ובו שבילי הליכה, בוסתנים ונחלים.

 

ובגזרת האוכל: אז קודם כל נבהיר כי ביום שישי בערב לא תמצאו כאן ולו מקום אחד פתוח, מכיוון שכל המסעדות ובתי האוכל בעיר כשרים. אבל אם תגיעו לכאן באמצע השבוע, תוכל ליהנות גם מאוכל רחוב מעניין, גם מכמה פנינים מיתולוגיות וגם ממסעדה חדשה שפתחו השבוע המנצחים הגדולים של תכנית הריאליטי MKR - אסתר ויונתן.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
סמטאות צפת(צילום: לין לוי)
 

בגזרת אוכל הרחוב הפועל בעיר תמצאו את "פלאפל קליפורניה" המפורסם ו-15 פיצריות, ביניהן "פיצה דה לאונה" הנאפית בטאבון אבן. וכמובן שאי אפשר לדבר על צפת מבלי להזכיר את מוסד הפריקסה של זהבה. ומה עוד? יש בעיר גם מסעדת בשרים מעולה, יקבים ומחלבות עתיקות, ובקיצור כל מה שדרוש לפודי סקרן שתר אחר הרפתקה קולינרית חדשה.

 

 (  )
 

אסתר ויונתן

אחרי ציפייה ארוכה, המסעדה של אסתר ויונתן מיר - בני הזוג שהתחרו בתוכנית הריאליטי "המטבח המנצח - MKR" - פתחה סוף סוף את שעריה. במסעדה, ששוכנת בתוך מבנה אבן עתיק הנמצא במיקום מרכזי בעיר, אסתר מפיחה חיים חדשים בזכות אירוח לבבי, הכנסת אורחים אדיבה וחיוך מאוזן לאוזן.

אסתר יהונתן מיר המטבח המנח MKR (צילום: דניאל ישראל)
אסתר יהונתן מיר(צילום: דניאל ישראל)
 

במטבח הפתוח שבמקום, יהונתן וצוות טבחים חרדים עמלים על הכנת המנות, בו בזמן שאסתר מפזזת בין השולחנות, ממלאת את החלל בחיוכים ודואגת שלאף אחד לא יחסר דבר ושבכל צלחת יהיה מספיק רוטב. תפריט ההרצה שם מציע מספר מצומצם של מנות אותן אפשר לפגוש לרוב במסעדות פועלים, רק שלהבדיל מהמסעדות הללו, במסעדה של אסתר ויונתן הן מוגשות על גבי מגשי נירוסטה אישיים.

 

אז מה אוכלים כאן? מנת חומוס, שהשף חיים כהן הכתיר בתכנית כ"חומוס הטוב ביותר שהוא אכל בחייו", שכוללת גרגירים, טחינה, ביצה קשה, פלפל חריף, פלח עגבנייה, בצל ורוטב ירוק חריף (36 שקלים), ואת קציצות הדגים המפורסמות של אסתר שמגיעות בתוך רוטב חריימה סמיך לצד סלט עגבניות פיקנטי וצלוחית טחינה קטנה בצד (69 שקלים).  

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

תוכלו לזלול שם גם פלפל ממולא צמחוני (49 שקלים) ותבשיל דלעת ובקר עם גרגירי חומוס (55 שקלים). כל המנות מוגשות בתוספת לחם הבית, שהוא למעשה הכלאה בין פיתה עבה לפרנה, שנאפה במקום. המלצה שלנו: אל תוותרו על רוטב הערוסה המתוק של אסתר, שמוגש לכל שולחן בצלוחית נפרדת ומוסיף לארוחה את הטאץ' הסופי.

 

כיכר אברהם שדה רח ארלוזורוב 107 צפת, 053-2522702‏, ראשון-חמישי 17:00-11:00, שישי 14:00-11:00, כשר למהדרין

 

 (  )
  

האר"י 8

המסעדה הבאה נחשבת למסעדה הכי מפוארת בצפת, אבל שלא תטעו - אין בה באמת פאר, אלא אווירה המשלבת בין המיסטיות העתיקה של העיר לבין המטבח הבשרי העדכני שגם פודיז מביני עניין ישמחו להנעים בה את זמנם ואת קיבתם.

 

המסעדה, שפועלת כבר למעלה מעשור, נמצאת בבעלות השף והמסעדן אבירם זייד, שנולד בבית שממוקם מעל החלל בו שוכנת המסעדה. בעבר, פעל במקום פאב "כרמל", הפאב היחיד שפעל אי פעם בעיר, אותו ניהל אביו של זייד.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

את המסעדה העצמה קשה מאוד לשייך לז'אנר מסויים, בעיקר בשל העובדה שמצד אחד יש בה קירות אבן ומצד שני - מוזיקה גרובית כמו זו שמשמיעים בגסטרו ברים התל אביביים. המבנה בו היא שוכנת מחולק למספר חללים, אחד מהם משמש כפטיו שמיועד לעישון, חלל אחר הוסב לחדר משחקים לילדים וכולל גם שולחן יצירה וחלל נוסף מתאים לקבוצות שמחפשות פרטיות.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

תפריט המסעדה מציע ראשונות כמו קרפצ'יו עגל (54 שקלים), סיגרים מרוקאיים (43 שקלים) וקבבוני טלה המוגשים מעל חציל מעושן עם טחינה וסילאן. לעיקרית, תוכלו להזמין כאן המבורגר מבקר או מטלה (79-69 שקלים) או את מנת הדגל - מיקס גריל זוגי במשקל של 800 גרם (240 שקלים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

ואם כל זה לא מספיק, אז מלבד אירוח מצוין ואוכל טוב, משלבת המסעדה גם פן חברתי של תרומה לקהילה: את כל הכסף שזייד מקבל כאן ממחזור הבקבוקים, הוא תורם למרכז קליטה ליוצאי אתיופיה עבור טיפולי שיניים ומדי שנה גם מארח כאן מסיבת פורים להוסטל של אקי"ם הפועל בצפת. חוץ מזה, הוא גם מעסיק בני נוער בסיכון.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
אבירם זייד(צילום: לין לוי)
  

האר"י 8 צפת, 04-6920033‏, ראשון-חמישי 22:00-12:00, כשר

 

 (  )

פריקסה זהבה

המקום הקטן של זהבה ושמעון לגזיאל פועל בעיר כבר 32 שנה. מדי בוקר הם מגיעים לשם, מכינים את הבצק של הפריקסה וחותכים את הירקות לסלטים. בהמשך, זהבה מבשלת קוסקוס בסיר גדול שמשמש אותה בערך מאז שהמקום נפתח, אותו היא מגישה עם קציצת ירק ומרק ירקות מהביל (35 שקלים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

אבל אין ספק שגולת הכותרת כאן היא מנת הפריקסה אותה זהבה, בנדיבות רבה, ממלאת בסלט ירקות, ברוטב שקשוקה, ביצים קשות, סלט פלפלים קלויים, רוטב דלעת, טונה, חציל מטוגן, לימון כבוש וזיתים שחורים. פריקסה קטן יעלה לכם שם 15 שקלים, ופריקסה ענק באורך של לחמניית בגט יעלה לכם 30 שקלים.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)
 

ירושלים 26 צפת, 04-6974342, ראשון-חמישי 19:00-10:00, בשישי בהזמנה מראש, כשר למהדרין

 

חטיפי תימן

מקום חדש שממוקם בלב שכונת מגורים, אותו פתח מנשה סלימן - שהגיע לעיר בתקופת השירות הצבאי, התאהב בה והחליט להתמקם. מדובר במסעדת פועלים פשוטה למראה, אך אל תתנו לזה להטעות אתכם - מסתתר כאן אוכל נשמה תימני מהטעימים בארץ.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

המקום פועל בימי חמישי עד השעות הקטנות של הלילה ואף מציע "סעודת ליל שישי", בדומה לזו שיש בבני ברק. הוא פתוח גם בימי שישי בבוקר, אז אפשר למצוא שם מגוון מאכלים ביתיים מהמטבח התימני, ביניהם: זלביה מתקתקה שמזכירה את הספינג' המרוקאי (3 שקלים), קובנייה (5 שקלים) ג'חנון, סאלוף, לחוח (4 שקלים) ומרק תימני עשיר ומתובל (20 שקלים). יש שם גם סיר ענק של חמין (15 שקלים למנה קטנה, 27 שקלים למנה גדולה), ובכניסה למקום יש מקרר עם קופסאות פלסטיק מלאות בחילבה ביתי, לימון כבוש, עמבה וסחוג ביתי (10 שקלים ליחידה או שלוש יחידות ב-25 שקלים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

ולפני שאתם ממשיכים לדרככם, על תשכחו לבקש לגימה מהקפה התימני הלבן שמתובל בחוואג'. הבטחה שלנו: הוא יעיר אתכם ויחזיר אתכם לחיים אחרי יום ארוך. אגב, המקום עצמו נקרא כך לזכרם של ילדי תימן החטופים.

 

האצ"ל 204 צפת, חמישי 2:00-17:00, שישי 15:00-9:00, כשר למהדרין

  

המקום של רונן התימני

כשתגיעו לדוכן של רונן ג'רופי, תמצאו אותו עומד שם בתלבושת תימנית מסורתית, עומל על הכנת הלחוח המפורסם שלו. מדובר ב"לחוח צפתי" שכמוהו תמצאו רק בצפת, אותו ג'רופי מטגן במחבת משומנת, ובהמשך מניח עליו גבינות מקומיות וירקות.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)
 

לחוח ממולא בגבינה אחת יעלה לכם כאן 25 שקלים, ועל לחוח במילוי שלושה סוגי גבינות תשלמו35 שקלים. כמו גם, אפשר לקנות שם מיץ גת שג'רופי מכין במקום וקפה תימני מסורתי.

 

סמטת הגלריות אלקבץ 18 צפת, 050-2254148, ראשון-חמישי 20:00-10:00, כשר

 

 (  )
  

קפה בגדד

אחד מבתי הקפה המיתולוגיים של צפת וגם הראשון שנפתח בה, בשנת 1990, על ידי יגאל שטרית שהיה אז בן 21 וחודש, חייל משוחרר מהצבא שהקים את המסעדה כדי לנסות ולהרוויח כסף לטיול הגדול בארצות הברית.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

אז בארצות הברית הוא לא ביקר עדיין, אבל בינתיים בית הקפה שלו צבר מוניטין מצוין והוא זוכה לפופולריות רבה בעיר. המבנה בו פועל המקום מחולק לחלל פנימי עם תקרות מקושטות וקירות המעוטרים בתמונות של צדיקים, וישנו גם אזור ישיבה חיצוני, ממנו אפשר להשקיף על העיר העתיקה כולה. צמוד לבית הקפה פועלת קונדיטוריה בה אפשר למצוא קינוחים נוסטלגיים  שמכינים במקום כמו סברינה, למשל.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

התפריט בבית הקפה מציע מבחר מנות חלביות כמו טוסטים, מרקים, פסטות עם רטבים שונים, ארוחות בוקר, בלינצ'ס במגוון מילויים (48 שקלים), פנקייק'ס ענקיים (48-34 שקלים) וסלטים עשירים במיוחד, ביניהם "סלט בגדד" שמוגש כאן מיומו הראשון של המקום (66 שקלים).

 

ירושלים 61 צפת, 04-6974065, ראשון-חמישי 23:00-8:00, שישי 15:00-8:00, מוצ״ש-24:00, כשר למהדרין

 

קפה מוניטין

בית הקפה הבא ממוקם איפה שבעבר פעלה מסעדת "מול ההר" המפורסמת, והוא כולל חלל פנימי עם חלון פנורמי המשקיף להרים וגג המציע מספר מקומות ישיבה, ולמי מכם שיבחרו לשבת שם - מובטחת חוויה רוחנית ונפלאה שכוללת אוויר הרים צלול ונוף משגע.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

המקום שייך לשני אחים, ערן ואסי קדוש, שהקימו אותו לפני שלוש שנים על מנת שיהיה בעיר מקום בילוי קולינרי שאפשר יהיה לשבת בו גם במוצאי שבת. ובזמן שערן אחראי על המטבח ועל הקייטרינג (ביום שישי מתקיים במקום יריד אוכל מוכן לקחת הביתה), אסי מנהל את המסעדה ואחראי על העובדים ועל האירוח.

 

התפריט כאן מציע קטגורית ילדים מורחבת (39 שקלים), ואת ארוחות הבוקר מגישים כאן לאורך כל שעות היום (59-42 שקלים). בין היתר, תוכלו לזלול כאן חלק מהמנות המיתולוגיות שהוגשו בעבר במסעדת "מול ההר" כמו "טוסט מוניטין" (48 שקלים). כדאי לטעום כאן גם את סלט הבטטה המתנשא לגובה רב וכולל מיקס ירקות, קוביות בטטה אפויה, גבינה בולגרית והר קטן של צ'יפס בטטה (52 שקלים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

עוד תוכלו להזמין כאן את "קפה מוניטין" המעוטר בקצפת וסוכריות מצופות זהב, שבתחתיתו מתחבאות קוביות של שוקולד בלגי. אגב, שווה להגיע לכאן בימים קרים במיוחד, אז האח  שבמרכז בית הקפה דולקת, ועליה נקלים ערמונים אותם מחלקים שם לסועדים ללא תשלום.

 

ירושלים 70 צפת, 054-5444636‏, ראשון-חמישי 23:00-8:00, שישי 14:30-8:00, מוצ״ש-23:00, כשר למהדרין

 

סעודה בגן עדן

המקום הבא נפתח לפני 20 שנה על ידי בני הזוג, יעל ורפי בריגל, שהיגרו לצפת מאזור המרכז. יעל היא דור שלישי למסעדניות; סבתה ניהלה במשך שלושה עשורים את המוסד תל אביבי "גורדון", ואמה הייתה בעלת מסעדת "הבית בקצה הנוף" שפעלה בעבר ביער ביריה.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

המקום שוכן בבניין בן 100 שנה שיושב על באר מים עתיקה, והוא מחולק לחללים קטנים ואינטימיים עם קירות אבן. בחוץ, יש דק ומרפסת מהם אפשר לצפות על הנוף ההררי המשגע. המקום נודע בעיקר בזכות ארוחות הבוקר המפנקות שמגישים בו, הכוללות לחמניות ופוקצ'ה שיעל אופה בעצמה, ביצים בסגנונות שונים ופלטה של שמונה ממרחים וסלטים (55 שקלים). לעיקרית, מציעים כאן מגוון פסטות ודגים, פיצות או סלטים.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

ומכיוון שיעל מתמחה באפייה, יש בכניסה למבנה גם מקרר ובו עוגות מפוארות מעשה ידיה, כמו גם קרקרים מפשתן ומקלות מלוחים נפלאים. מנת הדגל במקום הם ה"קלסונס" הצפתיים שמוגשים לצד סלט גלילי. מדובר, לאלו שאינם מכירים, בכיסוני בצק עגולים במילוי גבינה צפתית שעוברים טיגון קל בחמאה, אותם אפשר למצוא אך ורק בצפת (68 שקלים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

הגדוד השלישי 33 צפת, 6972434–04‏, ראשון-חמישי 22:00-9:00, שישי 14:00-9:00, כשר חלבי

 

 (  )

מחלבת המאירי

אחת מהמחלבות היותר מוכרות בעיר, ואולי גם בארץ כולה, בעיקר בזכות הפופולריות להן זוכות הגבינות שמיוצרות בה בקרב השפים הישראלים.

 (צילום: מחלבת המאירי) (צילום: מחלבת המאירי)
(צילום: מחלבת המאירי)

המחלבה נפתחה אי שם בתחילת המאה ה-18 על ידי מאיר ארזוני שעלה ארצה מפרס בשנת 1840, ומאז ועד היום היא פועלת באותו המקום, כשהשינוי היחיד שנעשה בה הוא שם המשפחה - שהוחלף מארזוני למאירי.

 (צילום: מחלבת המאירי) (צילום: מחלבת המאירי)
(צילום: מחלבת המאירי)

המוצר המפורסם ביותר של המחלבה הוא, כמובן, הגבינה הצפתית, ומלבדה אפשר לרכוש כאן גם מבחר של גבינות צאן נוספות. במקום עצמו פועל מרכז מבקרים שמציע סיורים ליחידים ולמשפחות, וכולל ביקור בגלריה, צפייה בחזיון אור קולי, טעימות מהתוצרת של המחלבה וחשיפת סודה העתיק של הגבינה הצפתית.

 

העיר העתיקה, צפת 04-6921431, הגעה בתיאום מראש, כשר למהדרין

 

מחלבת קדוש

משפחת קדוש הגיעה לצפת לפני 180 שנה ממרוקו, ואת המחלבה הקים הסבא הרבא ב-1818. כיום, מנהלים אותה שני האחים לבית משפחת קדוש, יואב וחיים.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
האחים לבית קדוש: (משמאל לימין) חיים ויואב קדוש(צילום: לין לוי)

במקום מייצרים גבינות מחלב עיזים וכבשים בתהליך ידני מסורתי, בחלל שגודלו לא עולה על גודלו של סלון ביתי ממוצע. בין היתר, אפשר למצוא כאן את הגבינה הצפתית המפורסמת בעלת 18 אחוזי שומן, שמרקמה קשה וטעמה מלוח יותר מרוב הגבינות הצפתיות שמייצרים במחלבות אחרות בארץ. מומלץ לנסות כאן גם את הגבינה הצפתית המגורדת למרקם של פירורי לחם (ונחשבת גם מצוינת למילוי כיסונים).

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

מלבד הגבינה צפתית שמיוצרת כאן על כל גווניה, יש כאן גם פיקורינו עיזים ביין, קשקבל, גאודה, פרמזן, ברי, רוקפור ובולגרית. כל הגבינות יעלו לכם כאן 100 שקלים לקילוגרם, ומלבדן יש גם מגוון סוגי חלוות שמכינים במקום, זיתים ושמן זית ביתיים וגם קפה מהביל, אותו ימזגו לכם לכוסות על חשבון הבית. המלצה שלנו: אל תשכחו לנשנש מפלטת הגבינות המוצעת כאן שכוללת גם זיתים ולבנה ביתית (70 שקלים לזוג עבור פלטה שכוללת עשרה סוגי גבינה).

 

רחוב יא 34 בעיר העתיקה, 04-6920326, ראשון-חמישי 19:00-8:00 (כדאי לתאם מראש) כשר למהדרין

 

 (  )
 

יקב צפת

"היקב המשפחתי הבא הוקם על ידי בני הזוג קרן ומשה אלון ב-2004, הוא מגיע מעולם היהלומים והיא מתחום הנדל"ן. השניים נטו כרם מול היישוב ספסופה בגובה של 870 מטרים, שנבנה על פי שיטת הקבלה בה גדלים ענבי גוורצטרמינר, מרלו וקברנה סוביניון.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
קרן ומשה אלון, בעלי היקב(צילום: לין לוי)

מהענבים הללו מכינים בני הזוג - בעזרתם האדיבה של שמונת ילדיהם - שישה סוגי יין, ביניהם קברנה "עולם חדש" וקברנה "עולם ישן", בוג'ולה, ויין הקרוי "שלום בית". מול היקב יש מרפסת קטנה עם נוף, שם אפשר לשבת לטעימות (טעימה של ארבעה סוגי יין תעלה לכם עשרה שקלים, ואם תרצו לנשנש לצד היין גם גבינה וירקות - תשלמו 40 שקלים).

 

בסך הכל מיוצרים כאן 6,000 בקבוקים בשנה, ומחיר היינות נע בין 180-50 שקלים. יינות היקב אינם משווקים בחנויות, אבל כן אפשר להזמין אותם דרך האתר והם יסופקו במשלוח לכל רחבי הארץ.

 

בית יוסף 29 רובע האומנים צפת, 054-3478874, 050-4480884, ראשון-חמישי 19:00-9:00 בתיאום מראש, כשר למהדרין

 

יקב אבוהב

היקב הבא פועל בעיר מזה עשור. הוא הוקם על ידי יגאל ביטון, חוזר בתשובה שבתקופה החילונית שלו הייתה בבעלותו חברת תקליטים והוא שימש גם כמנהל של צמד מוזיקאים מוכרים.  

לצפת הוא הגיע אחרי שהתגורר במשך כמה שנים בפנמה, במקסיקו, בתל אביב ובירושלים. הוא מעולם לא למד באופן מקצועי את רזי ייצור היין, מתוך אמונה שככל שאתה יודע יותר - כך אתה מתערב יותר ביצירה הטבעית של היין, והתערבות יתר - לטענתו - הורסת את היין.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
יגאל ביטון, בעלי היקב(צילום: לין לוי)

היקב מייצר 25 אלף בקבוקים בשנה שנמכרים אך ורק במרכז המבקרים ולצידם יש שם גם מרלו, קברנה סוביניון, סירה, מלבק, שלושה בלנדים ורוזה (200-240 שקלים). את היין עצמו מייצר ביטון בתהליך ידני, ללא שימוש בחומרים כימיים כמו סולפיט ואת תהליך ההתססה הוא עובר בחביות עץ בלבד.

 

ליקב יש מרכז מבקרים מרהיב שממוקם במבנה מהמאה ה-16, בסמוך לבית הכנסת אבוהב. המבנה שימש בעבר כמקום מגוריו של הרב שלמה אליעזר אלפנדרי ויש בו פינות ישיבה, מרפסת קטנה ובר גדול שם נערכות טעימות היין. בחלק התחתון של המבנה יש מנהרה עתיקה, שככל הנראה שימשה לייצור היין לפני 600 שנה. ביטון הפך אותה למרתף היין שבו, בין היתר, נערכות הצעות נישואין וטעימות יין. ואם זה לא מספיק - במרכז המבקרים מתארחות לארוחת שף קבוצות המונות בין 20-10 סועדים, שמבשלת השפית נופר זוהר.

בתי אוכל בצפת (צילום: לין לוי)
בתי אוכל בצפת(צילום: לין לוי)

טעימה של שלושה סוגי יין תעלה לכם כאן 40 שקלים, וטעימת יינות ממהדורות רזרב תעלה 80 שקלים. במהלך הטעימות תזכו גם לקבל הסברים מביטון אודות תפקידו של היין ביהדות ועל החיבור של היין לעולם הקבלה.

   (צילום: ירון ברנר)
השפית נופר זוהר(צילום: ירון ברנר)

רחוב אבוהב רובע המקובלים, 052-7041732, הגעה בתיאום מראש, כשר למהדרין

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לין לוי
מה אוכלים בצפת
צילום: לין לוי
מומלצים