שתף קטע נבחר

סקר בחירות: מתחילים בתיקו בין הגושים

ירידה של מנדט לכחול לבן והליכוד, העבודה מתחזקת וכך גם יהדות התורה. כך עולה מהסקר הראשון לאחר סגירת הרשימות, שערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף "אייפנל"

הקרב לקראת יום הבחירות ב-9 באפריל צמוד. כך עולה מסקר ראשון לאחר סגירת הרשימות, שערכו מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף "אייפנל".  

סקר בחירות (צילום:
סקר בחירות(צילום: "ידיעות אחרונות")

סקר בחירות (צילום:
החלוקה לגושים(צילום: "ידיעות אחרונות")
 

הסקר מעלה כי מפלגת כחול לבן מובילה בפער של שישה מנדטים על תנועת הליכוד - אם כי שתי המפלגות נחלשות במנדט אחד כל אחת לעומת השבוע שעבר.

  

על השאלה "אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע?", ענו נסקרים בהיקף של 35 מנדטים - כחול לבן. הליכוד זוכה בסקר ל-29 מנדטים, העבודה ל-9 מנדטים, יהדות התורה 7 מנדטים, חד"ש-תע"ל 7 מנדטים, הימין החדש 6 מנדטים, ש"ס 5 מנדטים, איחוד מפלגות הימין 5 מנדטים, רע"ם-בל"ד 5 מנדטים, כולנו 4 מנדטים, ישראל ביתנו 4 מנדטים ומרצ 4 מנדטים. לא עברו את אחוז החסימה: זהות וגשר.

 

ביום שישי פורסם ב"ידיעות אחרונות" סקר מנדטים קודם שבו קיבלה כחול לבן 36 מנדטים ואילו הליכוד 30 מנדטים. בסקר החדש הן מאבדות מנדט כל אחת ואילו מפלגות העבודה ויהדות התורה עולות במנדט כל אחת.  

 

המאזן בין הגושים נשאר על תיקו. גוש הימין עומד על 48 מנדטים וגוש המרכז־שמאל עומד על 48 מנדטים, החרדים 12 מנדטים והערבים 12 מנדטים.

  

הסקר נערך בקרב 500 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר היא 4.4%+.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים