שתף קטע נבחר

נשות עסקים למען לוחמות משוחררות

נשים בכירות מעולם העסקים מקדמות ומאמצות לוחמות צה"ל החברות ב"אלופות - ארגון לוחמות ישראלי". צפו בריאיון שווה באולפן

"אלופות - ארגון לוחמות ישראלי" הוקם לפני כשנה על ידי הילה שי וזאן, ובו חברות לוחמות ששירתו בצה"ל ביחידות קרביות לצד אלפי אזרחים שנרשמו כתומכי הפורום בקמפיינים השונים. הארגון נלחם על זכותה של כל חיילת להגיע לכל מקום בצה"ל שתבחר, אם תימצא מתאימה ותעמוד בתנאים האובייקטיביים שנקבעו לשם כך.

 

 

בריאיון באולפן ynet מספרת הילה שי וזאן, מייסדת הארגון, על מטרותיו: "המטרה שלנו היא שהלוחמות יהיו איפה שצה"ל צריך אותן, אנחנו לא מדברים על אפליות מתקנות בשם השוויון, אנחנו מדברים על לוחמות כשוות בין שווים. הסיסמה שלנו היא 'טובות לא צריכות טובות', תנו לנו להיות איפה שאנחנו מתאימות להיות".  

 

ראיון אולפן עם ארגון לוחמות ישראלי ()
"אנחנו לא מדברים על אפליות מתקנות בשם השוויון, אנחנו מדברים על לוחמות כשוות בין שווים"

תחילת הפעילות של הארגון התמקדה במפגשים של לוחמות שדנו בסוגיות השונות של מגדר בצה"ל. הפעילות המאוגדת הראשונה התקיימה סביב הדיון הציבורי בשאלת הגמשת התנאים הנדרשים מנשים לשם שילובן ביחידות הלוחמות.

 

"אחד הפרויקטים בעבר היה בגנות ההתבטאויות של רבנים, בעיקר רבני המכינה הצבאית עלי שקראו כינויים שאי אפשר להתמודד איתם - 'אישה גורמת לתאונות דרכים' וכו', יצרנו עצומה שיצרה באז עצום", מוסיפה הילה שי וזאן.

 

לתת ללוחמות את הכלים הבסיסיים שהן צריכות

בימים אלו ארגון הלוחמות חובר לפורום נשות עסקים בכירות מחברות מרכזיות במשק הישראלי, שיאמצו לוחמות משתחררות ויהיו מנטוריות שלהן ביציאה לשוק התעסוקה: בחירת מקצוע לחיים, כתיבת קו"ח, ריאיון עבודה וכו'. במסגרת הפרויקט יוענקו גם מלגות לימודים ללוחמות, וחלקן ישולבו בחברות שבהן עובדות המנטוריות.

 

ראיון אולפן עם ארגון לוחמות ישראלי ()
"מה ללמוד, מה כדאי לעשות, לאיזה כיוון ללכת ומה יהיה פרקטי"

"נשות העסקים הצביעו על תופעה שהשדרה הניהולית בעיקר גברית", מסבירה שי וזאן. "עוד הבחנו שמבין הגברים רובם היו בתפקיד צבאי משמעותי, ולכן המטרה מבחינתנו זה לתת ללוחמות שיוצאות לאזרחות את הכלים הבסיסיים שהן צריכות: מה ללמוד, מה כדאי לעשות, לאיזה כיוון ללכת ומה יהיה פרקטי כדי להשתלב בשוק התעסוקה הישראלי".

 

בעתיד הקרוב, חברות ארגון הלוחמות שואפות להיכנס לעובי הקורה בנושאים נוספים כגון קביעת אורך שירות על פי צורכי הצבא ולא לפי מגדר, שירות קרבי או לא לנשים על פי צורכי הצבא או במסגרת בחירה בלבד, שירות מילואים פעיל ועוד.

 

  • נשות עסקים ולוחמות נוספות המעוניינות להצטרף לפרויקט לחצו כאן .

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הילה שי וזאן - טובות לא צריכות טובות
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים