שתף קטע נבחר

מדד הבריאות העולמי לשנת 2019: ישראל במקום ה-10. ומי בראש?

תאגיד בלומברג פרסם את מדד הבריאות השנתי שמגלה שהספרדים הם האומה הבריאה ביותר בעולם, אחריה איטליה יפן ואיסלנד. ואנחנו? במקום העשירי המכובד

מערכת הבריאות הישראלית במצב קשה כבר שנים, אבל מצב בריאות האומה בין הטובים בעולם: מדד הבריאות הבינלאומי של תאגיד "בלומברג" ממקם אותנו במקום העשירי המכובד. בראש הטבלה הספרדים, האיטלקים והיפנים.

 

מדד הבריאות של תאגיד התקשורת בלומברג לשנת 2019, כולל את כלכלת 169 מדינות בעולם על פי גורמים התורמים לבריאות הכללית. האינדקס מדרג את המדינות בהתאם למשתנים שונים הכוללים תוחלת החיים, שיעור העישון וההשמנה, גישה למים ראויים לשתיה והיגיינה, זיהומים ותמותת תינוקות ואמהות לאחר לידה.

 

אישה רצה (צילום: shutterstock)
בריאות ואיכות החיים. ישראל בעשירייה הראשונה(צילום: shutterstock)

 

ספרד שדורגה במקום השישי בדירוג הקודם בשנת 2017, עולה למקום הראשון. ארבעה מקומות נוספים תוספים בדירוג האירופאי: איסלנד במקום השלישי, שוויץ במקום החמישי, שוודיה במקום השישי ונורבגיה במקום התשיעי.

 

יפן היא המדינה האסיאתית הבריאה ביותר, והיא קפצה שלושה מקומות מהסקר הקודם בשנת 2017 אל עבר המקום הרביעי. סינגפור שהייתה אז במקום הרביעי, צונחת למקום השמיני. ישראל חותמת את טבלת עשרת המקומות הראשונים.

 

חיים ארוכים:

חיסונים, תזונה וגנים: מה מאריך לנו את תוחלת החיים

מחקר ענק: דיאטה דלת פחמימות עלולה לקצר את חייכם

עד כמה קרוב המדע לפיצוח סוד נעורי הנצח

 

  ( )
 

  

התזונה הים תיכונית - משפיעה על תוחלת החיים

לספרדים תוחלת החיים הגבוהה ביותר מבין המדינות האירופאיות, ובדירוג עולמי תופסת את המקום השלישי אחרי יפן ושוויץ. על פי ההערכות, הספרדים ימשיכו להאריך חיים, ועד שנת 2040 צפויה ספרד להגיע לתוחלת חיים ממוצעת של 86 שנים.

 

ומה עושה את הספרדים לבריאים בעולם? החוקרים מעריכים שהתזונה הים תיכונית הנהוגה בספרד וידועה בתרומתה הרבה לבריאות הכוללת היא אחד הגורמים המשמעותיים למיקומה של ספרד ואיטליה בראש הטבלה.

 

התזונה הים תיכונית כוללת שימוש בירקות, שמן זית או אגוזים בעלי אפקט המגן על הלב וכלי דם. בתוך כך תורמים למצב הבריאות הטוב של ספרד גם תחום הרפואה מונעת טובה הניתנת על ידי רופאים ואחיות שהוכשרו במיוחד לתחום הזה.

 

צפון אמריקה אינה במיקום מחמיא בדירוג: קנדה ממוקמת במקום ה-16, ועוקפת משמעותית את ארצות הברית במקום ה-35 ומקסיקו במקום ה-53. תוחלת החיים הירודה בארה"ב משוייכת לשיעור התמותה הגבוה בארה"ב מהתאבדויות ושימוש יתר בסמים.

 

בתחתית הרשימה נמצאות מדינות עולם שלישי באפריקה ובאסיה ובהן אפגניסטן ותימן.


ולאלו חיסונים תזדקקו למדינות השונות בעולם? צפו:

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ספרד. המדינה הכי בריאה בעולם
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים