שתף קטע נבחר

צרות אמיתיות בהייטק: מפקחי התוכן של פייסבוק במצוקה

תחקיר של The Verge חושף את סביבת העבודה הבעייתית של האנשים שמכתיבים לנו את הפיד: פוסט טראומה, הפקרות מינית ושימוש בסמים במהלך העבודה, והדובדבן שבקצפת - משכורת נמוכה במיוחד

מפקחי התוכן של פייסבוק הם שומרי הסף של כולנו: אלה האנשים שיושבים יום-יום מול תמונות, סרטונים וטקסטים שדווחו לרשת החברתית כפוגעניים. זה יכול להיות פייק ניוז, נאום הסתה, תוכן קונספירטיבי, תוכן מיני או אלימות קשה. הם כפופים לכללי הקהילה של פייסבוק, וצריכים להכריע בתוך שניות האם להסיר או להשאיר תכנים שנויים במחלוקת. עכשיו, תחקיר של אתר The Verge, חושף את שגרת העבודה של עובדי הקבלן המועסקים על ידי הרשת החברתית.

 

 

פייסבוק (צילום: shutterstock)
תנאי העסקה מטרידים. פייסבוק(צילום: shutterstock)

 

מתחילים להאמין בתאוריות קונספירציה ומקבלים שכר זעום

התחקיר כלל ריאיונות עם כ-12 מפקחי תוכן כאלה, שעבדו או עדיין עובדים במתחם הממוקם בעיר פניקס שבאריזונה. המרואיינים תיארו תמונת מצב בעייתית ועגומה של סביבת העבודה המיידית שלהם. אחד המרואיינים סיפר למשל, כי חלק מהמפקחים נוהגים לעשן מריחואנה בהפסקות במהלך יום העבודה, כאמצעי להתמודדות עם מצוקה נפשית שמתעוררת בעקבות חשיפה אינטנסיבית לתכנים קשים. אחרים סיפרו כי ישנם מקרים שבהם עובדים מקיימים יחסי מין במשרד, בחדר המדרגות או בחדר ההנקה, כתוצאה מהצורך ב"חיבור עקב טראומה".

 

הועלו גם טענות כי מפקחי התוכן עשויים לפתח תסמינים דמויי הפרעת דחק פוסט-טראומתית (PTSD), וכי החשיפה הרצופה למידע כוזב ולתכנים קונספירטיביים גורמת לחלקם להתחיל להאמין בהם. אחד המרואיינים אף תיאר כיצד החל לפקפק בעצם קיומה של השואה בעקבות חשיפה לתכנים של מכחישי שואה ברשת, ואחרים החלו להאמין באחת התיאוריות הנפוצות יותר ברשת - זו שלפיה כדור הארץ שטוח, ובתיאוריה לפיה מתקפת הטרור על מגדלי התאומים הייתה יוזמה אמריקנית.  

 

 

המרואיינים שיתפו כי הם צריכים להתמודד עם שינויים תכופים בהנחיות לגבי הסרת תכנים, וכן עם הנחיות סותרות מצד המנהלים. הם סיפרו כי הם נמדדים לפי מספר הפוסטים שסוננו כראוי, אולם השינויים התכופים וההנחיות הסותרות מובילים בסופו של דבר לריבוי טעויות. מתברר גם שלא צריך הרבה מדי טעויות כדי לעמוד בפני פיטורים, עד כדי כך שיש עובדים שמספרים כי הם מודאגים מפעולות נקם של המפוטרים.

 

עוד עולה מהתחקיר כי עובדי הקבלן מועסקים בתנאים רעים, במיוחד בהשוואה לעובדים של פייסבוק עצמה. מפקחי תוכן מרוויחים כ-29 אלף דולר בשנה, כשהשכר החציוני של עובדים במשרה מלאה בפייסבוק עומד על כ-240 אלף דולר בשנה – יותר מפי שמונה משכר המפקחים. בנוסף, לעומת התנאים המפנקים של עמיתיהם בחברה, המפקחים זוכים לתנאים מינימליים וליחס נוקשה מצד מנהליהם.

 

"מצילים את התחת של פייסבוק, ולא נחשבים עובדי חברה"

מפקח תוכן ששוחח עם "ביזנס אינסיידר" אמר כי "אין ספק שהתוכן האלים יותר, הכולל תמונות או סרטונים, לצד ניצול של ילדים, פוגע במפקחים שעוסקים בו. אני לא יודע לגבי תיאוריות הקונספירציה, אבל לא יפתיע אותי אם אנשים יתחילו להאמין בדברים שהם רואים כל יום, שוב ושוב". הוא הוסיף: "אני לא מאשים את אלו שמעשנים מריחואנה בהפסקות, כי העבודה הזו לא אנושית ומגיעה עם שכר נמוך מאוד". עובד אחר הוסיף כי "אנחנו מצילים את התחת של פייסבוק משערוריות יחסי ציבור על ידי שמירת הפלטפורמה בטוחה בשביל החברה, ובפועל אנחנו לא עובדים שלה. חברות הקבלן מחליטות בנוגע לשכר שלנו ולתנאי העבודה שלנו". 

 

בעקבות התחקיר של The Verge, בפייסבוק אמרו כי הם עובדים על שיפור תהליך הבחינה של חברות הקבלן שאותן היא מעסיקה כדי לבצע פיקוח על התוכן. "התהליך המשופר יכלול הגדלה של מספר הפגישות עם עובדי הקבלן המועסקים כיום", נכתב בהודעה מטעם ג'סטין אוסופסקי, סמנכ"ל בכיר בחברה. ההודעה נשלחה לעובדי פייסבוק ובסופו של דבר פורסמה גם באתר החברה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג
צילום: Shutterstock
מומלצים