שתף קטע נבחר

ישראלי חשוד שהונה חברות אוסטריות בסכומי עתק - דרך המייל

הפרקליטות ביקשה להסגיר לאוסטריה את דוד ברוך סופר, ישראלי בן 60 שחשוד שלקח חלק בארגון פשיעה שהוציא במרמה עשרות מיליוני אירו מחברות באירופה. עורך דינו: "הגזמה פראית מהדברים שקרו בפועל"

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ד') עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה להכריז על דוד ברוך סופר, בן 60, אזרח ישראל, כבר הסגרה לאוסטריה, לצורך העמדתו לדין בגין עבירות הונאה חמורות. מדובר בחשד להלבנת הון, זיוף, מרמה והונאה של חברות במדינות אירופאיות בסכום כולל משוער של עשרות מיליוני אירו.

האקר אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

העתירה הוגשה לאחר חקירה סמויה שנערכה על ידי משטרת ימ"ר לכיש יחד עם רשות המיסים, בליווי פרקליטות המדינה ובשיתוף גופי חקירה בינלאומיים בחשד לביצוע עבירות עוקץ "הנדסה חברתית". מדובר בסוג פשיעה אינטרנטית, שמסתמכת על "מערכת יחסים אנושית", בה הקרבן מסתמך על התוקף אשר מורה לו על ביצוע פעולות מסיימות. הפשיעה מתבצעת לרב נגד חברות.

 

ביום שני אחרי כמה חודשי חקירה, נעצר החשוד המרכזי בפרשה ועוכבו לחקירה ארבעה בני משפחה נוספים. במסגרת זו בוצע חיפוש בביתו ובמשרדו שם נתפסו מאות חותמות ומסמכים מזויפים הקשורים על פי החשד לפרשיית העוקץ. בהמשך אף הוארך מעצרו במספר ימים נוספים.

 

על פי בקשת ההסגרה, במהלך 2017-2015 נטל סופר חלק מרכזי בפעילותו של ארגון פשיעה שהונה חברות אוסטריות והוציא מהן במרמה סכומי עתק. על פי דפוס הפעולה, שמכונה "הונאת מנכ"ל" או "הונאת נשיא", באותה תקופה פנו אלמונים מארגון הפשיעה של סופר בדואר אלקטרוני לעובדי מחלקת הנהלת החשבונות של 18 חברות אוסטריות, התחזו למנכ"ל או לאנשים מטעמו והנחו את העובדים להעביר סכומי כסף גדולים לשם מימון עסקי.

 

העובדים הונחו לשמור על מידור מפני גורמים אחרים בחברה. במעשיו אלו, הצליח סופר לשכנע חמש חברות להעביר לידיו כספים, באמצעות חברות קש שהקים לשם כך. בארבעה מן המקרים הצליחו החברות להשיב לידיהן את הכספים שהועברו ואולם במקרה אחד הועבר סך של 54 מיליון אירו לבלי שוב. תיק ההסגרה מטופל ע"י עו"ד יעל ביטון מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

 

עורך הדין יחיאל לאמש, שמייצג את סופר, מסר בתגובה:"הבקשה הוגשה בעקבות בקשה של אוסטריה להכריז עליו כבר הסגרה. טרם קיבלנו את מלוא החומר, ההתייחסות של מרשי נמצאת בחומר שנחקר ונאסף בישראל. בשלב זה קיבלנו רק את החומר הזר. נלמד את כל החומר ונתייחס בהתאם. משיחה עם מרשי עולה כבר כי הבקשה מייחסת לו פעילויות שלטעמינו הן הגזמה פרועה מהדברים שהתרחשו בפועל. בהמשך נתייחס לכך בצורה מדוקדקת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים