שתף קטע נבחר

דיזנגוף סנטר עלול לקרוס? דיירי המגדל נגד הוספת דירות

דיירי המגדל בת"א מתנגדים לתוכנית לבניית 6 דופלקסים בקומת הסולריום. לטענת האדריכל, קומה נוספת במגדל "עלולה לגרום להתמוטטות ולמוות בו ולמרגלותיו". הנהלת דיזנגוף הסנטר: "מדובר בגלריה קלה"

האם מגדל דיזנגוף סנטר נמצא בסכנת קריסה? לפי אדריכל הפרויקט, בהחלט ייתכן - אם תצא לפועל תוכנית להוסיף לו דירות. ל"ממון" נודע כי בעלי הדירות במגדל המגורים, הבנוי מעל הקניון הפופולרי בתל אביב, הגישו לוועדת התכנון והבנייה המקומית התנגדות דחופה לתוכנית של יזמים - להוסיף בנייה של שש דירות דופלקס בקומת הסולריום שבמגדל.

 

הפרויקט בוטל, הדיירים זועמים: "התנהגות פראית של עיריית בת ים"

מועדון 40 הקומות: קו הרקיע החדש של גוש דן נחשף

פתרון למצוקה בת"א? פרויקט חדש מציע חניה חופשית ב-10 חניונים פרטיים

 

>>  לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

להתנגדות צורפה פנייה נרגשת של אדריכל המגדל, מרדכי בן-חורין, אשר מתרה בחברי הוועדה המקומית על כך שעלול לקרות "אסון נורא" אם תיבנה קומה נוספת. זאת משום שהקמה של עוד קומה עלולה לגרום ל"התמוטטות המגדל ולמוות לנמצאים בו ולמרגלותיו בקניון וברחוב דיזנגוף".

   (צילום: אוראל כהן)
מגדל דיזנגוף סנטר בתל אביב(צילום: אוראל כהן)
 

לטענת האדריכל, בנייה בקומה תחסום את פתחי האוויר למגדל, ועלולה להפוך את המגדל למלכודת אש ועשן במקרה של שריפה. המטרה בבניית קומת הסולריום במגדל, טען בן-חורין, הייתה למנוע סכנה של "עשן חונק למוות" במקרה של שריפה. "תכננתי שהאוויר ייכנס בקומת הסולריום וישוחרר בקומה 28 שבחלקה היא כגן מפולש", כתב, "היזהרו שלא לבטל בטיחות חיים זו".

 

"הגענו לסף העומס המותר במגדל"

בפנייתו מגלה בן-חורין פרט שאינו ידוע לציבור, לפיו "הגענו לסף העומס המותר על יסודותיו המקוריים של המגדל. דבר זה גרם לרוכשי הדירות להתחייב שלא להוסיף משקל לבניין בשינויים בדירותיהם, כמו שינוי לריצוף מילוי חול וטיט. בדיעבד התברר שאין לאף גורם אחראי שליטה על הדיירים למרות התחייבותם".

 

בעלי הדירות טוענים, באמצעות עוה"ד יובל גלאון וגיא משיח, שלפי היתר הבנייה המקורי - קומת הסולריום יועדה להקמת ספא לרווחת הדיירים, ולא למטרת מגורים. כן נטען כי התוכנית תפגום במגדל דיזנגוף, שהוקם ב-1986, והפך ל"אייקון אדריכלי" ואחד מסמלי העיר.

 

לדבריהם, לא ניתן "לנייד" זכויות משני מגרשים אחרים של היזמים (ברחובות הגלבוע ונחלת בנימין) כי קומת הסולריום אינה "מגרש"; וכי אם יתווספו זכויות, הן שייכות לכל בעלי הדירות - ולא רק ליזמים.

 

מהנהלת דיזנגוף סנטר נמסר בתגובה: "טענות אלו מופרכות מהיסוד, שכן הקומה הזו מעולם לא יועדה למילוט של עשן או אנשים, לשם כך יש מדרגות חירום בפיר בטון נפרד. לא מדובר בבנייה של קומה נוספת, אלא בהוספת גלריה בקונסטרוקציה קלה, שנאמדת בסך הכל בכ-1.2% מסך המבנה כולו. לא תהיה פגיעה בחזית הבניין ובחזות שלו, אלא רק שינוי בחלל הפנימי של הקומה, כשעל התכנון הופקדה האדריכלית המנוסה מאירה מור, שחתומה על פרויקטים מוצלחים ורבים. כגוף שבטיחות היא ערך עליון ונר לרגלינו, נדגיש ששום שיפוץ לא יצא לפועל לפני שיתקבלו ההיתרים והאישורים הנחוצים של מנהל ההנדסה בעיריית תל אביב, ובהתאם להנחיות כיבוי אש; וכמובן יפוקח וילווה על ידי מהנדסי קונסטרוקציה מקצועיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוראל כהן
מגדל דיזנגוף סנטר בתל אביב
צילום: אוראל כהן
מומלצים