שתף קטע נבחר

אוקראינה פרשה מתחרות האירוויזיון - הנציגה "חובבת רוסיה"

הציבור האוקראיני בחר את הנציגה שלו לאירוויזיון, אולם רשות השידור במדינה החליטה להציב תנאים לזמרת שגרמו לפרישתה. בין השאר נקבע כי אסור עליה להופיע ברוסיה וכי היא צריכה לממן את נסיעתה. מתמודדים נוספים סירבו לקחת חלק בתחרות ואוקראינה החליטה לפרוש

בלאגן בקדם האירוויזיון באוקראינה גרם לכך שהמדינה החליטה לפרוש מהתחרות השנה, זאת לאחר שלא הצליחה לבחור נציג שייצג אותה, כך דווח היום (ד') בסוכנויות בחו"ל.

 

הכול התחיל בגמר קדם האירוויזיון שהתקיים מוקדם יותר השבוע. המתמודדת הפייבורטית לזכייה פרשה מסיבות לא ידועות ומי שלקחה את המקום הראשון היא כוכבת הפופ מארוב. אף שהיא נבחרה בהצבעת הציבור, רשות השידור האוקראינית הכריזה מיד עם זכייתה כי בידיה לבטל את ההחלטה במידה והנציגה אינה מתאימה להם. מארוב ידועה בתור זמרת אהובה שמרבה להופיע ברוסיה, ועל כן קוטלגה על ידי הרשות כ"חובבת רוסיה". מאז שפוטין פלש לקרים בשנת 2014, בין שתי המדינות שוררת מלחמה.

מארוב' נציגת אוקראינה שפרשה (צילום: AP)
מארוב, נציגת אוקראינה שפרשה(צילום: AP)

לאחר הזכייה רשות השידור הציבה שורה של תנאים עבור כוכבת הפופ בת ה-27, שלדבריה גרמו לה לפרוש מהתחרות. לטענתה הרשות אסרה עליה להופיע ברוסיה וקבעה כי עליה לממן את הנסיעה לישראל, כולל את של שאר חברי הצוות שיגיע איתה. מארוב סירבה לקבל את התנאים הללו והחליטה לפרוש. "אני מוזיקאית, לא בובה בזירה הפוליטית", כתבה בחשבון האינסטגרם שלה.

 

מיד לאחר מכן פנתה הרשות למתמודדים שהגיעו למקום השני והשלישי, אולם תחת נסיבות בעייתיות אלו - גם הם סירבו לקחת חלק בתחרות האירוויזיון. כל מה שנשאר לרשות היו שתי אופציות נוספות: להקה שאחד החברים שלה מחזיק באזרחות רוסית וזוג תאומות שהוריהם אומנם מתגוררים בקרים, אבל מזדהים כפעילים שתומכים דווקא ברוסיה.

 

עקב כך, אוקריאנה החליטה לפרוש מהתחרות השנה ולא להינות מהשמש התל אביבית במאי הקרוב. "תחרות השירה היא הזדמנות עבור כל מדינה להציג את עצמה בזירה הבינלאומית, וכל מתחרה מגלם שגריר", נכתב בהצהרה, "אבל הבחירה של 2019 הראתה בעיה בתעשיית המוזיקה האוקראינית - הקשר של אמנים לטריטוריה של המדינה התוקפנית. לחלק מהאנשים בחברה העובדה הזאת מקובלת. לחלק אחר היא גורמת כעס ודחייה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מארוב, נציגת האירוויזיון שפרשה
צילום: AP
לאתר ההטבות
מומלצים