שתף קטע נבחר

Ladies first - ריצה וטיפוס אתגרי לנשים

ליאת אליהו (38) היא אם לחמישה ילדים, יזמית ואשת עסקים, וגם "פריקית" של האולטרה-טרייל, המשלבת ריצת שטח למרחקים ארוכים וטיפוס מצטבר. אליהו הקימה מיזם חברתי 'דרכים- בשביל שלך'. "המיזם נוצר מתוך ההבנה הברורה שגם לנו מותר ושתחושת הערך העצמי שלנו כיחידות וכקולקטיב צריכה להשתנות"

ליאת אליהו (38), אמא לחמישה ילדים נשואה למאיר, יזמית ואשת עסקים, גילתה לפני כשנתיים את ריצת האולטרה-טרייל, המשלבת ריצת שטח למרחקים ארוכים וטיפוס מצטבר. הספורט שנפוץ יותר בקרב המין הגברי, משך אותה למרות האתגרים הפיזיים וההתמודדות עימם, ואולי אף בזכותם.

 

יחד עם החיבור לטבע, השקט, אויר הפסגות, רחשי הנשימות ופעימות הלב המואצות נדלק בה ניצוץ שנגע במקומות עמוקים, ופתח עבורה שער לגילוי עצמי ולמסע מרתק לנבכי נפשה, ומשם נוצר מיזם חברתי בשם "דרכים-בשביל שלך", שקורם עור וגידים, וצפוי לגמוע עוד מרחקים ארוכים.

 

"לפני מספר שנים לאחר לידת בני החמישי, גיליתי לראשונה את ריצות השטח. גם בשנים שבהן היו פציעות אקוטיות ותקופות החלמה ארוכות, החיבור לעולם הזה והקסם שטמון בו רק הגבירו בי את הרצון להתגבר על כל אתגר שבא בדרך.

 

ליאת אליהו רצה ומטפסת ()
"הספורט שנפוץ יותר בקרב המין הגברי, משך אותה למרות האתגרים הפיזיים וההתמודדות עימם, ואולי אף בזכותם". ליאת אליהו

 

השילוב של אהבת הטבע, השבילים שמרקידים את רגליי בין האבנים, הבולדרים, השיפועים האדמה ופס הקול המשלב גם את הנשימות יחד. להרגיש את העוצמה הזאת, יש לה משמעות אדירה של חידוד וחיזוק עצמי כאדם אבל גם כאישה", היא מסבירה.

 

התחביב המאתגר אליו התמסרה אליהו לא תמיד התיישב עם שיגרת יומה העמוס. כאמא לילדים וכמפרנסת, נאלצה להתמודד עם אתגרים רגשיים עוד לפני שנעלה את נעלי הריצה. הקושי לצאת בשעות הערב או לפנות בוקר כשהילדים עוד ישנים, המלחמה העצמית עם חוסר המוטיבציה, התשישות ובכלל, הפקפוק בידיעה שגם לה מותר לא מנעו ממנה להיאבק ולהיחלץ מהמגבלות שהציבו לה החיים, החברה, ולפני כולם, היא בעצמה.

 

נקודת התפנית בהרי ירושלים

לפני כשנתיים, כשהשתתפה במירוץ בהרי ירושלים גילתה להפתעתה, שמתוך כ-70 משתתפים במיקצה של 80 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 3,000 מטרים, המצבה הנשית עמדה על שמונה נשים בלבד, ובנקודה זו הבינה שהגיעה העת להוציא את המין הנשי אל הטבע.

 

"ההחלטה ליזום את המיזם הנשי "ריצתטרייל", נולד מתוך רצון בשוויון ומתוך הסתכלות למורכבות של האשה שמצד אחד היא העוגן ויוצרת חיים אך מהצד השני עדיין מפמפם בה ובחברה שלנו קולות שמעמדה אינה במקום הראוי לה", היא מסבירה.

 

ליאת אליהו רצה ומטפסת ()
"דימוי הגוף והנפש של נשים מאתגרים בהרבה כי אנחנו עדיין חשופות לאלימות נפשית ופיזית רק מעצם היותנו נשים"
 

"כילדה וכנערה, היה ברור לי  שמגיע לנשים להיות שוות, אך המצב מורכב כי בעקבות פגיעות מיניות והפרעות אכילה רבות שנים, דימוי הגוף והנפש של נשים מאתגרים בהרבה כי אנחנו עדיין חשופות לאלימות נפשית ופיזית רק מעצם היותנו נשים. המיזם נוצר מתוך ההבנה הברורה שגם לנו מותר ושתחושת הערך העצמי שלנו כיחידות וכקולקטיב צריכה להשתנות", היא מבהירה.

 

המיזם "דרכים בשביל שלך", המיועד לנשים, גברים, ילדים ונוער, מטרתו לשלב טבע תנועה בתוכו פיתוח אישי ועסקי ככלים לחיים עם ערכים של נתינה אהבה לאדם ולסביבה. במסגרתו "Women Trail Running", ריצת שטח טכני בהרים לנשים, המטרה היא להביא את המשתתפות לחיבור אותנטי, נקי ושליו עם הטבע, עם האדמה ובעיקר עם עצמן. החוויה של נשגבות הטבע והיכולת מהצד השני להיות ולרוץ בתוכו עם עוד נשים היא מכוננת ומחוללת לפעמים שינוי פנימי אמיתי.

 

ריקמה אנושית כובשת את פיסגת ההר

כשהמסיכות יורדות והקליפות נושרות המשתתפות במירוץ, שאינו מדוד ותחום בזמן, מתמודדות עם אתגרים פיזיים ורגשיים, בוכות, צוחקות מהרהרות יחד ומסייעות זו לזו לצלוח כל מהמורה בדרך.

 

החווייה המשותפת, האדרנלין והמכנה המשותף הקיים באופן טבעי בין אישה לרעותה, מאפשר יצירת מערכות יחסים עמוקות וחזקות בין נשים ממגזרים שונים מכל הארץ. התהליך הוא קודם כל אישי, והחווייה היא אינדיבידואלית לכל משתתפת, אך התוצר הסופי הוא מירקם אנושי נשי עוצמתי מלא בהערכה עצמית, אהבה עצמית ואהבת האדם.

 

Ladies first

ליאת בחרה לארגן אירוע עבור נשים בלבד "אני מאמינה שהן העוגן, שממנו תצא הבשורה. נשים באופן טבעי סוחפות אחריהן את בני משפחתן, הילדים שואבים מהן דוגמה אישית, וזוהי הקרקע הפורייה לבניית חברה בריאה ומאוזנת גם עבור דור העתיד שלנו, המבוססת על הערכים של 'דרכים - בשביל שלך'".

 

ליאת אליהו רצה ומטפסת ()
" נשים באופן טבעי סוחפות אחריהן את בני משפחתן, הילדים שואבים מהן דוגמה אישית, וזוהי הקרקע הפורייה לבניית חברה בריאה"

המירוץ הקרוב, שיערך בחסות RaidLight Israel, ישלב ערב מקדים במתחם "בית ספר שדה אכזיב" של החברה להגנת הטבע בו הנשים ישתתפו בלינה משותפת ופעילות חוויתית סביב המדורה, פעילות מחברת שנותנת לרגשות ולתחושות מקום וזמן.

 

"זהו אירוע חברתי שאנו ממנים מכיסנו ומתרומות. הרצון היא להביא בשורה", היא מסכמת. "יגיעו לשם גם מתנדבים גברים שבאים לסייע מתוך כבוד. לאחר הארוע הזה 'דרכים - בשביל שלך'. ימשיך בהתרחבותו ומטרתו לגעת בכל הקשת החברתית בכל סוגי המיגזרים בקהילות בארגונים עיסקיים ובאוכלוסיות מוחלשות".

 

  • אירוע הריצה ייערך ביום האשה הבינלאומי ה- 8.3.19. הנשים יתכנסו בפארק גורן, ויוזנקו בשלושה מיקצים, 7.5 ק"מ, 12 ק"מ ו- 22 ק"מ עם טיפוס מצטבר בעלות סמלית של 80 ש"ח.

 

  • מחצית מההכנסות ייתרמו לעמותה עבור נערות בסיכון. לפרטים והרשמה לחצו כאן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים